انجمن ایران کره

به گزارش خبرگزاری مهر، تربیت حسینی با اشاره به اهمیت مقدار نمک دریافتی تو ایجاد بیماری پرفشاری خون، افزود: در راستای پروگرام ریزی وزارت بهداشت، انستیتو تغذیه بخاطر سیاست گذاری در علت کاهش عوامل خطر تغذیه ای، برنامه پایش عوامل مخاطره تغذیه ای شامل نمک، قندهای ساده، روغن و اسیدهای چرب ترانس، اشباع را در موادغذایی صنعت و سنتی اجرا می کند.

وی با اشاره به پروگرام های کنترل و کاهش فشار خون در وزارت بهداشت، دنباله داد: بیشترین مقدار نمک دریافتی از سر موادغذایی در کشور، مربوط به نان است و در بین انواع نان ها، نان بربری زیادترین بها نمک را داراست.

حسینی ادامه انصاف: البته با توجه بوسیله سرانه استفاده بالای نان لواش در ناحیه و رفعت بودن نرخ نمک داخل تولید این نان زیادترین ارزش نمک را از بین موادغذایی نان لواش به سبد مصرف غذایی ایرانی ها وارد می کند.

وی یادآور شد: بر این اساس، کاهش نمک در انوع نان به ویژه لواش و بربری می تواند نقش مهمی در کاهش قبض نمک روزانه و پیشگیری از پرفشاری خون داشته باشد.
  • ۹۸/۰۴/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی