اپل به هنگام معرفی آی او اس ۱۴ (Apple iOS) اخبار کرد که این سیستم عامل برخی تغییرات ظاهری محسوس بوسیله خود دیده است. بااین حال چیزی که کاربران توجه کمتری به آن داشتند، تغییری مهم داخل محاکمه های حریم مخصوص این جهیز عامل بود. این تحول که داخل نگاه اول چندان پیچیده نیست، پتانسیل نابودی صنعتی میلیارد دلاری یعنی تبلیغات هدفمند را دارد. همین موضوع اعتراضات زیادی درون بین مشارکت های مرزوبوم ی تبلیغات ایجاد کرد و درنهایت به نظر می رسد که اعتراضات آن ها جواب داده است.
اپل در اطلاعیه ای رسمی اطلاع دادن کرد که توان متاخر iOS 14 را به تأخیر می اندازد. موافق این قانون جدید، ترقی دهندگان iOS 14 به منظور جمع آوری داده های کاربران و پایش آن ها در اپلیکیشن های موبایلی و وب سایت ها در سیستم های عامل iOS و iPadOS باید حتما به صورت مستقیم اجازه ی این حکم را از کاربران بگیرند؛ بدیهی است که اندک کاربری مجهز می شود درون این شرایط اجازه ی رهگیری داده هایش را صادر کند و همین موضوع درنهایت به تبلیغات هدفمند ضربه ای ارشد می زند.
اپل درون ابتدا اعلام کرده بود که تبدیل موردبحث بوسیله هنگام انتشار نسخه ی عمومی iOS 14 به عارض رسمی روی کار می آید (این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل داخل تاریخی نامشخص در پاییز امسال روی دستگاه های مقصد منتشر می شود)، بااین حال اپل اکنون اطلاع دادن کرده که زمان بیشتری دراختیار ترقی دهندگان قرار می دهد تا خودشان را با جدیدترین تغییرات iOS تطبیق دهند.
در بین شرکت هایی که از تغییر جدید iOS سراسیمه بودند، فیسبوک بیشتر از همگی به چشم آمد. فیسبوک و گوگل دو غول صنعت تبلیغات آنلاین هستند و سیاست های متاخر iOS 14 در مرزوبوم ی حریم مخصوص به شدت آن ها را متأثر می کند. فیسبوک حتی اطلاعیه ای نیز در این زمینه منتشر کرد و به توسعه دهندگان اعلام خطر داد که تصمیم متاخر اپل درنهایت میزان اثرگذاری تبلیغات و به تبع درآمد حاصل از آن ها را پایین می آورد.
اکثر اپلیکیشن های امروزی مشخصه ای کوچکتر عنوان IDFA (شناسه ی تبلیغاتی) دارند. IDFA به ترقی دهندگان و بازاریابان امکان می دهد فعالیت های کاربر را در اپلیکیشن برای اهداف تبلیغاتی پایش کنند. اپل عزم دارد به صورت اشتراکی به کاربران درباره ی این IDFA وقوف رسانی کند. فیسبوک در اطلاعیه ای گفت درصورتی که دگرگونی موردبحث iOS 14 بوسیله مرحله ی عملیاتی برسد، مجبور می شود استفاده از IDFA را متوقف بطی ء. فیسبوک گفت مشکلی برای ارتکاب این کار ندارد، ولی نگران تبلیغ کنندگان متفرقه ی فراهم داخل شبکه ی بزرگ Facebook Audience Network است و معتقد است که این همدستی ها نمی توانند زیر هزینه های ثقل که در معلول تغییرات iOS 14 به آن ها تحمیل می شود ابدیت بیاورند.
اپل در بیانیه ی متاخر خویشتن می گوید که خودش را متعهد می داند تا به کاربران امکان دهد خودشان غرض بگیرند که درون فضای وب توسط شرکت ها رهگیری شوند یا نه. در ادامه ی بیانیه ی مطبوعاتی اپل می آید که بوسیله منظور ارائه ی زمان بیشتر به ترقی دهندگان برای اعمال تغییرات لازم، تغییر متاخر iOS 14 از آغاز سال آینده ی میلادی به مرحله ی عملیاتی می رسد. اپل تو قدری از بیانیه ی خویشتن می گوید توسعه دهندگان به انتخاب خودشان می توانند هنگام سرایت iOS 14 از شیوه جدید تبعیت کنند، بااین حال ادا این امر تا سال ۲۰۲۱ اجباری نخواهد بود.
اپل در بیانیه ی جداگانه ای که برای رسانه ی ورج ارسال کرد می گوید: «ما معتقدیم که فناوری باید از حق عمده کاربران بخاطر حریم خصوصی حراست بطی ء. این گفته بدین مجرد است که باید بوسیله کاربران ابزارهایی داده شود تا با استفاده از آن ها بفهمند داده هایشان توسط کدام اپلیکیشن ها و وب سایت ها با دیگر همدستی ها به مشیت تبلیغات یا اهداف موقوف به آن به اشتراک گذاشته می شود. به علاوه کاربران باید بوسیله ابزاری برای جلوگیری از رهگیری شدن پایگاه دسترسی داشته باشند». مقاله های مرتبط:چگونه تصمیم اپل در قبال iOS 14، صنعت میلیارد دلاری را به سمت نابودی می برد؟فیسبوک از آثار سلبی iOS 14 روی صنعت تبلیغات هدفمند می گوید
اپل درون ادامه ی بیانیه ی خویشتن می گوید که برابر قانون جدید، هرگاه کاربر وارد اپلیکیشن جدیدی شود، پیغامی شناور روی ورق می آید و به آن ها امکان می دهد که یکی از دو گزینه ی ارائه شده را انتخاب کنند؛ یکی از این گزینه ها اجازه ی پایش فعالیت های کاربر را بوسیله اپلیکیشن می دهد و گزینه ی دیگر از این امر جلوگیری می کند.
اپل ازطریق تصمیم جدیدش لزوما به جنگ مستقیم با صنایع تبلیغات دیجیتالی و موبایلی نمی رود، بااین حال قابلیت جدید iOS 14 را می توانیم جزو یکی از سرسختانه ترین قوانینی به شمار بیاوریم که اپل طی سال های اخیر در شالوده ی حریم خصوصی وضع کرده. فیسبوک که بیشتر از همه ی شرکت ها نگران است، می گوید مراد داشته اپل پیش از رویه کردن قانون جدیدش برای iOS 14، این شریک رایزنی درنگ. فیسبوک معقتد است که سیاست جدید iOS 14 به شدت شبکه ی تبلیغاتش را متأثر می کند. بیشتر بخوانید:تنها آیفون 12 پرو مکس از سنخ موج میلی متری فناوری 5G پشتیبانی می کنداپل داخل بزرگ ترین توربین های ساحلی جهان سرمایه گذاری می کندمشخصات احتمالی وان پلاس 8T روشن شد؛ صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی و دوربین چهارگانهویوو مظفر به تولید پنل گوشی با قابلیت تغییررنگ شدشیائومی درون سری ردمی نوت 10 از تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ و ۸۲۰ مدیاتک استفاده می کند
اپل در اطلاعیه ای رسمی اطلاع دادن کرد که توان متاخر iOS 14 را به تأخیر می اندازد. موافق این قانون جدید، ترقی دهندگان iOS 14 به منظور جمع آوری داده های کاربران و پایش آن ها در اپلیکیشن های موبایلی و وب سایت ها در سیستم های عامل iOS و iPadOS باید حتما به صورت مستقیم اجازه ی این حکم را از کاربران بگیرند؛ بدیهی است که اندک کاربری مجهز می شود درون این شرایط اجازه ی رهگیری داده هایش را صادر کند و همین موضوع درنهایت به تبلیغات هدفمند ضربه ای ارشد می زند.
اپل درون ابتدا اعلام کرده بود که تبدیل موردبحث بوسیله هنگام انتشار نسخه ی عمومی iOS 14 به عارض رسمی روی کار می آید (این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل داخل تاریخی نامشخص در پاییز امسال روی دستگاه های مقصد منتشر می شود)، بااین حال اپل اکنون اطلاع دادن کرده که زمان بیشتری دراختیار ترقی دهندگان قرار می دهد تا خودشان را با جدیدترین تغییرات iOS تطبیق دهند.
در بین شرکت هایی که از تغییر جدید iOS سراسیمه بودند، فیسبوک بیشتر از همگی به چشم آمد. فیسبوک و گوگل دو غول صنعت تبلیغات آنلاین هستند و سیاست های متاخر iOS 14 در مرزوبوم ی حریم مخصوص به شدت آن ها را متأثر می کند. فیسبوک حتی اطلاعیه ای نیز در این زمینه منتشر کرد و به توسعه دهندگان اعلام خطر داد که تصمیم متاخر اپل درنهایت میزان اثرگذاری تبلیغات و به تبع درآمد حاصل از آن ها را پایین می آورد.
اکثر اپلیکیشن های امروزی مشخصه ای کوچکتر عنوان IDFA (شناسه ی تبلیغاتی) دارند. IDFA به ترقی دهندگان و بازاریابان امکان می دهد فعالیت های کاربر را در اپلیکیشن برای اهداف تبلیغاتی پایش کنند. اپل عزم دارد به صورت اشتراکی به کاربران درباره ی این IDFA وقوف رسانی کند. فیسبوک در اطلاعیه ای گفت درصورتی که دگرگونی موردبحث iOS 14 بوسیله مرحله ی عملیاتی برسد، مجبور می شود استفاده از IDFA را متوقف بطی ء. فیسبوک گفت مشکلی برای ارتکاب این کار ندارد، ولی نگران تبلیغ کنندگان متفرقه ی فراهم داخل شبکه ی بزرگ Facebook Audience Network است و معتقد است که این همدستی ها نمی توانند زیر هزینه های ثقل که در معلول تغییرات iOS 14 به آن ها تحمیل می شود ابدیت بیاورند.
اپل در بیانیه ی متاخر خویشتن می گوید که خودش را متعهد می داند تا به کاربران امکان دهد خودشان غرض بگیرند که درون فضای وب توسط شرکت ها رهگیری شوند یا نه. در ادامه ی بیانیه ی مطبوعاتی اپل می آید که بوسیله منظور ارائه ی زمان بیشتر به ترقی دهندگان برای اعمال تغییرات لازم، تغییر متاخر iOS 14 از آغاز سال آینده ی میلادی به مرحله ی عملیاتی می رسد. اپل تو قدری از بیانیه ی خویشتن می گوید توسعه دهندگان به انتخاب خودشان می توانند هنگام سرایت iOS 14 از شیوه جدید تبعیت کنند، بااین حال ادا این امر تا سال ۲۰۲۱ اجباری نخواهد بود.
اپل در بیانیه ی جداگانه ای که برای رسانه ی ورج ارسال کرد می گوید: «ما معتقدیم که فناوری باید از حق عمده کاربران بخاطر حریم خصوصی حراست بطی ء. این گفته بدین مجرد است که باید بوسیله کاربران ابزارهایی داده شود تا با استفاده از آن ها بفهمند داده هایشان توسط کدام اپلیکیشن ها و وب سایت ها با دیگر همدستی ها به مشیت تبلیغات یا اهداف موقوف به آن به اشتراک گذاشته می شود. به علاوه کاربران باید بوسیله ابزاری برای جلوگیری از رهگیری شدن پایگاه دسترسی داشته باشند». مقاله های مرتبط:چگونه تصمیم اپل در قبال iOS 14، صنعت میلیارد دلاری را به سمت نابودی می برد؟فیسبوک از آثار سلبی iOS 14 روی صنعت تبلیغات هدفمند می گوید
اپل درون ادامه ی بیانیه ی خویشتن می گوید که برابر قانون جدید، هرگاه کاربر وارد اپلیکیشن جدیدی شود، پیغامی شناور روی ورق می آید و به آن ها امکان می دهد که یکی از دو گزینه ی ارائه شده را انتخاب کنند؛ یکی از این گزینه ها اجازه ی پایش فعالیت های کاربر را بوسیله اپلیکیشن می دهد و گزینه ی دیگر از این امر جلوگیری می کند.
اپل ازطریق تصمیم جدیدش لزوما به جنگ مستقیم با صنایع تبلیغات دیجیتالی و موبایلی نمی رود، بااین حال قابلیت جدید iOS 14 را می توانیم جزو یکی از سرسختانه ترین قوانینی به شمار بیاوریم که اپل طی سال های اخیر در شالوده ی حریم خصوصی وضع کرده. فیسبوک که بیشتر از همه ی شرکت ها نگران است، می گوید مراد داشته اپل پیش از رویه کردن قانون جدیدش برای iOS 14، این شریک رایزنی درنگ. فیسبوک معقتد است که سیاست جدید iOS 14 به شدت شبکه ی تبلیغاتش را متأثر می کند. بیشتر بخوانید:تنها آیفون 12 پرو مکس از سنخ موج میلی متری فناوری 5G پشتیبانی می کنداپل داخل بزرگ ترین توربین های ساحلی جهان سرمایه گذاری می کندمشخصات احتمالی وان پلاس 8T روشن شد؛ صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی و دوربین چهارگانهویوو مظفر به تولید پنل گوشی با قابلیت تغییررنگ شدشیائومی درون سری ردمی نوت 10 از تراشه دایمنسیتی ۷۲۰ و ۸۲۰ مدیاتک استفاده می کند
- ۹۹/۰۶/۱۵