انجمن ایران کره

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین «ماه آبی» بلکه اصطلاحی است که به نعوظ مبتذل برای دومین قرص تمام ماه داخل یک ماه  تقویمی (در این تک اکتبر) به کار می رود.این پدیده نادر است و  دو تا سه سال یک وهله رخ می دهد.

آخرین بار رخ اعطا کردن پدیده ماه آبی مربوط بوسیله ۳۱ مارس ۲۰۱۸ می شود.

ماه آبی درون تعریفی قدیمی تر به سومین قرص تمام ماه در چهار بار رخساره دادن قرص تمام ماه در کشش یک فصل گفته می شود. از آنجایی که در هر عزل محتوی سه ماه می شود، معمولا  سه بار قائم کامل ماه داخل آن مشاهده شود. این پدیده اندوه نادر است و  بار اتیه که ماه آبی با این ستایش رخ دهد، در ۲۲ اوت ۲۰۲۱ خواهد وجود.

این پدیده ربط مستقیمی پدیده های احکامی ندارد و مربوط به فرق تعداد روزهای یک ماه میان تقویم میلادی و ارزیابی قمری است، (ماه های قمری ۲۹ خواه ۳۰ روزه هستند، اما ماه های میلادی ۳۰ یا ۳۱ روزه گرفتن هستند). «ماه شکارچی» در شنبه شب ۳۱ اکتبر از پشت حصار های پایین محله منهتن و مرکز بازرگانی جهانی شنبه شب ۳۱ اکتبر طلوع می درنگ

محکم های کامل ماه داخل ماه اکتبر را «ماه شکارچی» بی آرامی می نامند. ولی امسال جماز کامل ماه داخل مطلع اکتبر (۱۰ مهر) نزدیک ترین امین کامل ماه به روز «اعتدال پاییزی» در ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) بود، که بنا بوسیله تعریف عامیانه «ماه شب چهارده هنگام درو» (Harvest Moon) نامیده می شود. (معمولا این ماه در سپتامبر یا شهریور دیده می شود). بنابراین «ماه آبی» شنبه شب «ماه صیاد» هم بود.

این ماه آبی (امین تمام ماه دوم در یک ماه) با شب هالووین هم که در ۳۱ اکتبر برگزار می شود، مقارن شده حیات. این همزمانی نادرتر است و آخرین باری که ماه کامل داخل همگی مناطق جهان داخل شب هالووین قابل مشاهده بود، هفتاد سال پیش و  به سال ۱۹۴۴ مربوط می شود.

همانطور گفتیم زبان رایج «ماه آبی» ربطی به رنگ ماه ندارد، اما در موارد بسیار نادری هنگامی که ارزش اضافی خاکستر و گرد غبار ناشی از آتشفشان ها خواه آتش سوزی های جنگلی بیدار مسیل زمین شود، امکان پذیر است از دیده ناظر زمینی رنگ ماه به شکل آبی درآید. این پدیده در سال ۱۸۸۳ هنگام فوران آتشفشان کراکاتوآ تو تنگه سوندا بین جزایر جاوه و سوماترا تو آسیای جنوب خاوری رخساره عدل.
  • ۹۹/۰۸/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی