انجمن ایران کره

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کانون خبرنگاران جوان، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور درون توضیح آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی بوسیله رانندگان ناوگان تاکسیرانی گفت:  طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده به ناوگان تاکسیرانی نیز فرع یافت و در شلنگ مطلع موافق برنامه ریزی های انجام شده از لفظ وزارت رفاه، به آن دسته از رانندگانی که بیمه تأمین مدنی داشتند پیامک ها ارسال شد.

مدیر عامل هم گذاری تاکسیرانی های شهری کشور افزود: رانندگان باید در تارنمای کارا متعلق به وزرات رفاه مراحل ثبت نام خویشتن را اتمام می کردند و ادامه پرداخت تسهیلات ایفا می شد.

ضامنی ادامه داد: روان درون مسیر ثبت معروفیت رانندگان ناوگان تاکسیرانی برای دریافت تسهیلات کرونایی به انگیزه محظور در مشخصه بیمه، ثبت معروفیت چندی از رانندگان عیبناک ماند که لازم است رانندگان دوباره مراجعه کنند و مراحل ثبت اشتهار خود را انجام دهند.

او بیان کرد: گام دوم صیقلی تسهیلات کرونایی به رانندگانی بود که بیمه تأمین اجتماعی نداشتند که به میانجی هماهنگی های ارتکاب شده با اتحادیه تاکسیرانی استعلام های لازم به وزارت رفاه ارسال شد، تا این قسمت قسمت کردن از رانندگان نیز بتواند تو سامانه کارا ثبت شهرت کنند.

مدیر عامل هم گذاری تاکسیرانی های شهری ناحیه داخل پاسخ بوسیله این پرسیدن که آیا اطلاعی از استاندارد مراجعه رانندگان علت دریافت تسهیلات کرونایی در دست است یا خیر؟، افزود: تا به این لحظه کنار اساس مفروضات بوسیله مشت آمده از سوی وزارت شادکامی از بین مشاغل مختلف، حوزه حمل و نقل عمومی بیشترین مراجعه جهت ثبت اشتهار درون سامانه کارا را داشته است، ولی از تعداد افرادی که تو فرآیند بانکی سبب قبض تسهیلات کرونایی صبر گرفتند اطلاعی در دست نیست که قرار است تا انتهای هفته سیال این آمار احصاء شود.

ضامنی امتداد انصاف: زمانی که رانندگان در سامانه کارا ثبت نام می کنند، بانک عامل جهت اخذ تسهیلات کرونایی مشخص می شود و رانندگان با مراجعه به بانک و ارائه ضربت خواه سفته ای عاری حاجت به متعهد مضاعف کار پرداخت تسهیلات ایفا می شود و در حال حاضر همچنین ارایه تسهیلات به رانندگان ناوگان حمل و نقل اشتراکی ارتکاب شده است اما امیدواریم تا انتهای هفته آمار آن از لفظ وزارت رفاه اعلام شود.

او با تأکید پهلو اینکه اطلاعات رانندگان ناوگان محموله و نقل عمومی از سوی وزارت کشور به وزارت رفاه ارسال شده است، اعتراف کرد: بغرنج مشخصه بیمه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی حل شده و لازم است رانندگانی که پیشتر داخل مراحل ثبت نام به مشکل خوردند دوباره به تارنمای کارا رجوع کنند و ثبت نام خویشتن را عمل دهند.
مایکروسافت دوشنبه ی گذشته با انتشار بیانیه ای جدید بوسیله زبان چینی اعلام کرد که می خواهد بات مکالمه (چت بات) محبوب شیائوآیس (Xiaoice) را بوسیله نهادی مستقل تبدیل کند. پیش تر تو ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۳۹۹) رسانه ای چینی با شهرت Chuhaipost اخباری در این زمینه بوسیله نقل از منابع آگاه منتشر کرده بود و حال پس از بخشیدن مدت زمانی نه چندان زیاد، مایکروسافت رسما نرمی تأییدی بر شایعه ها خورده است. بیانیه ی جدید مایکروسافت درحالی منتشر می شود که این شرکت آمریکایی مدتی پیش اخبار کرد اپلیکیشن دستیار صوتی خویشتن یعنی کورتانا را درون چین و شماری دیگر از کشورها تعطیل می کند.

شیائوآیس خلال سال های اخیر میزبان متخصصان کاربلد زیادی درون مملکت ی هوش مصنوعی بوده و فعالیت خود را صرفا محدود به چین نکرده است. این چت بات تو کشورهای دیگری متشابه ژاپن و اندونزی بی قراری فعالیت دارد و توسط احصائیه درخورتوجهی از افراد مورداستقبال قرار گرفته. مایکروسافت می گوید با بررسی معیارهای مختلف، تصمیم پژمرده است سرعت توسعه و رشد آنچه را که از آن بوسیله عنوان «نوآوریِ بومی سازی شده ی» شیائوآیس خطاب می کند، افزایش دهد. مایکروسافت همچنین درون جای پا مصرف ی بیشتر از «اکوسیستم تجاری» چت بات شیائوآیس است.

بدین ترتیب ردموندی ها داخل اطلاعیه ی متاخر خود می گویند شیائوآیس به شرکتی مستقل تبدیل می شود. مایکروسافت خویشتن را بخاطر تلاش در زمینه ی تحقیق و توسعه ی شیائوآیس متعهد می داند و قصد دارد همچنان از این برند و برند Rinna درون ژاپن مصرف کند. مایکروسافت همچنین قصد دارد سهام خویشتن را در شیائوآیس حفظ کند. 

در سال ۲۰۱۴ تیم کوچکی از محققانِ سواری جست و جوی بینگ مایکروسافت، از پروژه ای تحت نشانی شیائوآیس پرده برداری کردند. عبارت شیائوآیس به مجرد «بینگ کوچک» است. در مدت زمان کوتاهی پس از آغاز به کار شیائوآیس، این چت بات در چین باعث ایجاد برخی حواشی شد. شیائوآیس عزب چند هفته پس از ترویج کورتانا در چین، فرمان خود را شروع کرد. شیائوآیس که شامل شخصیتی انسان رقم با ظاهری متشابه مثل دختران نوجوان است تلاش می کند نحوه ی تعامل آدم ها با چت بات ها را واقع گرایانه تر کند. بدین ترتیب مردم می توانند بهتر از قبل با چت بات تعامل کنند، بمنظور حساسیت و حال واقع گرایانه تری دارد. مایکروسافت به هنگام بازاریابی برای شیائوآیس اعلام کرد که این چت بات می خواهد دوست کاربران باشد.

مایکروسافت همچون تمامی شرکت های خارجی فراهم درون گره مجبور بود قوانین این کشور را در زمینه ی ممیزی بپذیرد. در سال ۲۰۱۷، شیائوآیس توسط اپلیکیشن پیام رسانی همکاری تنسنت با صیت QQ حذف شد. در آن زمان اخبار شد شیائوآیس سخنان حساس سیاسی به واژه آورده است.

درون پروژه ی شیائوآیس مایکروسافت تاکنون دانشمندان نخبه ی اضافی درون حوزه ی هوش مصنوعی، همکاری کرده اند. از بین این افراد می توانیم بوسیله لو شی اشاره کنیم که مدتی پیش بوسیله عنوان مدیر مبصر عملیاتی بوسیله شرکت Baidu پیوست و Y Combinator را به چروک سرما. جینگ کان که به عنوان مدیر دستگاه های هوشمند Baidu شناخته می شود نیز یکی دیگر از فعالان پروژه ی شیائوآیس به شمار می آید. هری شام یکی از مدیران اجرایی پیشین مایکروسافت در واحد هوش جعلی و تحقیقات است که امروزه در تیم هیئت مدیره ی اپلیکیشن خبری News Break قرار دارد. او نیز داخل پروژه ی شیائوآیس با مایکروسافت همکاری کرده است.

ظاهرا هری شام قرار است به عنوان رئیس هیئت مدیره ی صنع مستقل متاخر شیائوآیس فعالیت کند.لی دی، مدیرکل شیائوآیس از این پس بوسیله عنوان مدیر ارشد اجرایی بوسیله فرمان خود امتداد خواهد قسط. چن ژان، یکی از توسعه دهندگان چت بات ژاپنی Rinna، به عنوان مدیرکل دفتر شیائوآیس در ژاپن انتخاب شده است. شرکت جدیدی که بنابه تصمیم مایکروسافت احداث شده، بوسیله نشانی سرور برندهای Xiaoice و Rinna شناخته می شود و حق قانونی استفاده از آن ها را دارد. این شرکت پروگرام دارد شمار کاربران این درخت سرو ها را تو بکلی منطقه ی چین بزرگ، ژاپن و اندونزی بسط دهد. 

مایکروسافت می گوید شیائوآیس درحال مجهز ۶۶۰ میلیون کاربر دارد و روی ۴۵۰ میلیون دستگاه متفرقه (ترد پارتی) در بکلی دنیا نصب شده است. این چت بات تاکنون بوسیله توسعه ی اپلیکیشن های کاربردی یدکی تو مرزوبوم های مختلف نظیر مالی، لقمه فروشی، وکیل املاک و مُد معاون کرده است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این شالوده دارید؟زومیت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:اینستگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:همکاری مجازی برای عکاسی از خودرو با استفاده از فیس تایماپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز مجانی شده اند (۲۳ تیر)اپل کدهای جوهر Swift و Xcode را بوسیله رایگان در اختیار معلمان راحتی می دهدمایکروسافت و گوگل با هدف ارائه وب اپلیکشن های بیشتر تو پلی استور انبازی می کنندآموزش صفر تا صد اپلیکیشن تیک تاک
سلسله اتیه ایرپادز اپل بوسیله احتمال زیاد سال آینده به بازار عرضه می شود. مینگ چی کو، از انتزاع گرانبها عفیف اپل مطالبه می درنگ که نسخه ی جدید، فناوری های بهبودیافته ی شایان توجهی نسبت به سراب قبلی خواهد داشت. یکی از ادعاهای بنیادی او، پشتیبانی از فناوری SiP بوسیله جای فناوری کنونی SMT در سراب جدید ایرپادز اپل است (SiP به عنوان مخفف System in Package استفاده می شود و SMP مخفف Surface Mount Technology است).

فناوری SiP به اپل امکان می دهد تا قطعات و تجهیزات بیشتری را درون فضای کوچک داخل محصول الکترونیکی خویشتن استفاده کند. همین فناوری در ایرپادز پرو تیمار استفاده شد که ابعادی کوچک زیرفون نسبت بوسیله سری معمولی دارد. سراب کنونی ایرپادز پرو، داخل کنار بهره مندی از SiP از تراشه ی H1 مصرف می درنگ که مقرری ی حذف نویز را تو ایرپاد برعهده می گیرد. از وظایف دیگر خراش ی وارسته می وان به مدیریت پیام های سیری و وفاق با دستگاه های دیگر اشاره کرد.

هنوز دستاورد SiP برای کاربران نهایی و استعمال کننده های ایرپادز ۳ پیدا حلق. به هرحال می توان پیش دماغ کرد که با کاربرد از فناوری و زیرساخت مدرن تر، قابلیت های صنف ای بیشتری تو نسل جدید محصول اپل دیده شود. از همه مهم تر، باید فرم فاکتور کوچک تر را داخل ایرپادز جدید میل داشته باشیم.بیشتر بخوانید:اینتل جزئیات پروتکل تاندربولت 4 را به همراه استانداردهای مرتبط با USB4 منتشر کردبرندگان جوایز شاداب ابزار اروپا 2020؛ از رایزن 9 AMD تا وان پلاس 8 پروکانن اولین حسگر تصویر یک مگاپیکسلی SPAD جهان را توسعه می دهدشرکت Segway خط تولید اسکوترهای خویشتن را ایستا می کندTSMC تولید تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ را آغاز کرد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «سبزینه»، مدرس دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران پارسا است کنار خلاف آنچه تقاضا می شود نه ملکه اصلاح شده اجنبی در کشور داریم و نه ملکه توافق شده ایرانی. از سوی دیگر ملکه هایی که به صورت قاچاق خبردار قلمرو می شوند، درجه ۲ و ۳ هستند و درصد بخشی ژن اصلاحی دارد.

غلامعلی نهضتی پاقلعه در مورد تاریخچه ابتدا سازش نژاد زنبور عسل گفت: توافق نژاد مبحثی است که از قدیم الایام بوده و بحث تازه ای نیست؛ به این معنا که از قدیم زنبورداران، کشاورزان و دامپروران بوسیله دنبال این بوده اند که افراد برترشان را برای تکثیر و تولید کاربرد کنند که این خود نوعی اصلاح محسوب می شده است. بعدها تیمار که داخل قلمرو مسائل علمی پیش آمد، رشته اصلاح نژاد و فراگیری های اصلاح نژاد تدریس می شد و کم کمتر نحو های دقیق تر و اکید تری را پیش بردند.

نهضتی پاقلعه افزود: در واقع از سال ۱۳۳۵ تا پیش از انقلاب ملکه های اصلاح شده اجنبی به ملک بیدار می شد و وارد کننده آن یا دولت حیات یا شرکت های خصوصی که زیر دید قضا و قدر این فرمان را ایفا می دادند که این ملکه های اصلاح شده که واقف می شد، چونی بیش بالایی نیز داشتند، ولی سپس از انقلاب این موضوع مطرح شد که خودمان تولیدکنندگان ملکه باشیم و به همین برهان جلوی واردات ملکه های ارامش شده گرفته شد، اما امروز می بینیم که ملکه های خارجی بوسیله رخ قاچاق و بدون طریق وارد ناحیه می شود. ملکه ایرانی و خارجی سازش شده در قلمرو نداریم

این فعال صنعتی زنبورداری تأکید کرد: در حال مهیا اصلاح زنبور عسل در کشور دچار بحران شدید است؛ چون از یک طرف زنبورهای ملکه از خارج قاچاق می شود که این ملکه ها نه قرنطینه هستند و نه کنترلی عارض می گیرد، از طرف دیگر بوسیله اصطلاح بدون هیچ حساب و کتابی با روش های غلط تکثیر و بین زنبورستان ها توزیع می شود. علاوه بر این شماره ای نیز از درس ملکه سود می برند؛ یعنی خودشان ملکه خودشان را تولید و افزودن می کنند که این اسلوب بسیار غلطی است، چون ملکه باید فقط از شیوه تشکیلات اصلاح ملکه تولید و افزایش شود.

نهضتی پاقلعه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شاهد هستیم که موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تقاضا می درنگ ملکه ایرانی تولید می کند، ولی با توجه به این که سال هاست با این مرکز انبازی داریم، تا به حال ندیده ایم که ملکه ای تولید کنند. به عبارت دیگر ملکه تولید می کنند، ولی چونی ندارد و سزاوار سرزنش نمایش و کاربرد محو. به این ترتیب می توان گفت در حال حاضر در کشور ملکه خارجی و ایرانی سازش شده نداریم.

وی در خصوص تبعات منفی ادخال ملکه های قاچاق بوسیله زنبورستان ها گفت: مسلماً با ورود زنبور به صورت قاچاق آن غصه از مراکزی که دارای مجوز نیست، هم بیماری و آلودگی متوجه کشور می شود، تیمار این که زنبورداران و زنبورداری گزند می بینند و میزان تولید عسل پایین می آید.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: کشورهای اجنبی ملکه های اصلاح شده تولید می کنند، اما قاچاقچیان نحوه کارشان این گونه است که از هر پنج ملکه ای که قاچاق می کنند، ۵۰۰ ملکه تولید می کنند.

نهضتی پاقلعه در پاسخ به این سوال که ملکه های اصلاح شده اجنبی چه تفاوتی با دیگر ملکه ها دارند، گفت: ملکه مصالحه شده دارای یک سری صفات اقتصادی عمده بهبود یافته است؛ به عنوان مثال نیش کم تر می زند و عسل بیش لطافت تولید می یواش. از لفظ دیگر اقدام زنبورهای مصالحه شده بهتر است و صنعتی محسوب می شود، تو نتیجه فرمان کردن با آن ها اسایش نم است.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، بهانه مصاحبه با حسین راغفر، امضاهای زرین یا کثیف بود. امضاهایی که صاحبان قدرت تو برخی نهادها، سازمان ها و... با استفاده از آن می توانند دست به کارهای فراقانونی بزنند و رانت عظیمی را به وابستگان و هم پیمانان خود بدهند. مقیاس این گزاره حداقل در ۱۰ سال اخیر تو کشور کم حلق. افرادی که با رانت های مختلف به دستگاه های اجرایی ملک دانا شدند و فسادهای عظیمی مانند دکل گمشده ، پرونده پتروشیمی و تا اینکه تو پیکر انباره قضاییه خلق کردن کردند. به باور راغفر وسیله های نظارتی باید فراجناحی باشند و با هر اخلالگری بنا بوسیله مقتضیات زمان و استاندارد فسادی که مرتکب شده ، برخورد کنند. این استاد قناعت متقی است تا زمانی که نیت و عزم ای جدی تو قامت دیپلماتیک کشور به بود نیاید، نمی توان دست اخلالگران را کمیت کرد. شرح گفت وگو را در ادامه می خوانید. برای دخول بوسیله بحث، مطلع از تعریف امضای طلایی شروع کنیم. در ادبیات قناعت سیاسی امضاهای طلایی یا کثیف به چه معناست؟

معنای امضای طلایی یا کثیف این است که افراد یا مقاماتی دارای امضاهای بسیار موثر و گلچین کننده هستند. هر چند کلمه امضای طلایی خودساخته است و در برخی موارد نیز به شهرت های دیگری شناخته می شود ولی در معنای طاسی ، همانی است که گفته شد. افرادی دارای امضای طلایی هستند که فرصت ها و اختیارات زیادی را در اختیار دارند و این فرصت ها زیر دیدن آنها می توانند تخصیص یابد یا نیابد. به عنوان مثال اعضای هیات مدیره بانک ها و فدایی وزارتخانه ها درون گلچین نحوه استفاده از فرصت های اقتصادی و مالی در جامعه نقش مهمی دارند. آیا این پدیده در همگی کشورها وجود دارد؟

بله، درون همه کشورها مسوولیت هایی وجود دارد که فرصت های مالی و اقتصادی را توزیع می یواش. اما چرا درون برخی موارد، رسانه ای خواه مبصر نمی شود بوسیله برهان نظارت ها و نقش دستگاه های قضایی در تنظیم رفتار آنهاست. به نحوی که باعث نشود از این موقعیت ها داخل انگیزه مطمئن منافع انحصاری شان استعمال کنند. درون واقع درون کشورهای پیشرفته، نقش دستگاه قضا، پیشگیری از وقوع منکر و فساد است تا برخورد مستقیم با شورش. به خصوص در حوزه های حیاتی که عمدتا همین صاحبان امضاهای کلیدی آنها را مدیریت می کنند. تو واقع نظارت های باریک بین و عمیق مایه قضایی و درگاه کوشا رسانه ها، اداره ها و تشکل های مدنی در کنار دسترسی آزاد به اطلاعات می تواند پیش از شکل گیری جرم و پیش از وقوع آن معارفه دهد. به این صورت که چنانچه در این کشورها مورد مشکوکی مشاهده شود فوری بی همتا را فرا می خوانند و او را مورد سئوال صبر می دهند. اگر اتهامات ثابت قدم نباشد، آزاد است و در صورت ثابت قدم بودن اتهامات برخوردهای بوسیله مراتب بدتری با شخص می شود. در صورتی که فرید دروغ بگوید، هزینه دروغگویی و اعطا کردن داده ها نادرست در بی حد از مواقع وزین تر از جرمی است که مرتکب شده است. به همین دلیل نقش وسیله های قضایی در کنترل آسیب های دیپلماتیک یا اجتماعی و اقتصادی که عمدتا علیه سوءاستفاده از همین امضاهای زرین است، بسیار کلیدی است. به عقیده شما دستگاه قضایی نقش کلیدی در اصابت با امضاهای طلایی دارد. اخیرا پرونده هایی از نقش افراد قبلی داخل قوه قضاییه مانند آقای طبری و مستنطق منصوری درون فداکار فسادها رونمایی شده است. هر چند که فداکار فعالیت ها شاگرد از سپرده شدن مجرای فعالیت ها بوسیله دلیل بایکوت ها بود. اما وجود افراد اینچنینی به این معنا حلق که تو این دستگاه خلأهای قانونی وجود دارد و شرایط ماندگی متشابه تحریم این خلأها را مشخص برنده می کند؟

قاعدتا تحریم ها منافعی را داخل فداکار فعالیت های تویی برای گروه های خاصی ابداع می بطی ء که زیاد اندوه منتفع می شوند بنابراین خواهان امتداد یافتن این تحریم ها نیز هستند که این قسمت قسمت کردن با یک تزیین تصمیم گیری اساسی کنترل می شود. درون ملک خلأ قانونی وجود ندارد؛ اما بنیانی ترین مباحثه فعلی، تعارض منافع است. قوانین علنی است و کسی راست ندارد از فرصت های اشتراکی که او را بوسیله آن مناصب می گمارد در راستای منافع شخصی خودش مصرف کند. اما موجب اینکه پدیده هایی تو تفاوت با منافع اشتراکی شکل می گیرد، ناشی از اغتشاش فداکار افراد در درون دستگاه قضایی بوده است.

مهم ترین موضوعی که الان باید بوسیله آن پرداخت، این است که چه کسانی باید کنار دستگاه های نظارتی قضاوت کرده و آن را کنترل کنند؟ راه محلول نیز این است که ترتیب دیپلماتیک به نحوی به اداره امور کشور ماشین دهد که افراد درون جهیز نظارتی نه تنها وضع هر نحو سوءاستفاده احتمالی بر آنها بسته شود بلکه افرادی آگاه به موقعیت شان باشند. خیر افرادی که نسبت بوسیله نوسانات دیپلماتیک تغییر موضع دهند و آغشته بوسیله نهنگ بندی دیپلماتیک باشند. داخل بر اینها بی همتا فعال در دستگاه های نظارتی باید آگاهی های حقوقی لازم متناسب با شرایط اقتصادی و مدنی جهان و کشور را داشته باشد چراکه درون این قیافه می تواند، ماخذ های فساد را شناسایی و راهکارهای برون رفت از آن را ارایه دهد. به نشانی مثال برخی اتفاقات درون بازار سهام ممکن است زمینه فسادهای بزرگ رطوبت را درون این بازار ساختن بطی ء که هزینه های آن در ماه ها و سال های آینده از جیب مردم پرداخت شود. چنانچه دستگاه های نظارتی آگاهی کاملی در این خصوص داشته باشند، جلوی برخی سوءاستفاده از منابع مالی مردم درون این بازار را می گیرند. اگر نظارت ها با آگاهی بیشتری انجام شود تو این رخساره نیز روش های جایگزین بهتری بوسیله جای زندان می تواند درون کاهش جرم و جنایت تمجید شود. بردگی شدن افراد رویه خوب و قاطعی درون برخورد با مجرمان و فاسدان نیست و تو هیچ جای دنیا همچنین جواب نمی دهد. به جای آن باید آگاهی های متخصص و حقوقی قضات و افرادی که در وسیله های نظارتی فعالیت می کنند، بالا جوی که می تواند جلوی برخی نهادهای استعمال کننده از منافع کشور را بگیرد.

به عنوان مثال هفته گذشته یکی از همدستی های ارشد با احصائیه سازی، بنگاه خود را سودآور علامت عدالت در حالی که سالیان زیادی است زیانده است و با این فرمان می خواهد به سرمایه گذاران داخل میدان سهام نشانی اشتباه بدهد و آنها را منحرف کند. موارد اینچنینی خرج های بسیار گزافی برای سرزمین به همراه دارد. کسی که تو زمان مناسب با این اسلوب موارد تلاقی نمی نرم و اجازه می دهد فسادهای اینچنینی به ساختارهای بالاتری سرایت کند، موجب خمیدگی در منابع می شود. از همین طریق گروه های بزرگی به درآمدهای یدکی مشت رک می کنند اما بوسیله مقدار اینکه بسیاری از مردم دستخوش فقر و نکبت شوند. اگر افراد سوءاستفاده گر شناسایی نشوند برای پیشبرد اهداف خویشتن این تلاطم را بوسیله سایر مایه ها نیز می برند و مثلا بوسیله مدیران دولتی یا تا اینکه نمایندگان مجلس رشوه می دهند. در این صورت هیاهو سیستماتیک و فراگیر می شود و بخش هایی از جامعه را در پهلو می گیرد. پیل قضاییه را مهم ترین رکن جلوگیری از رواج امضاهای زرین می دانید اما برخی معتقدند، دولتی وجود داشتن اقتصاد تاثیرات بوسیله مراتب مخرب تری بر کشور می گذارد. رویت شما در این خصوص چیست؟

دولتی وجود داشتن قناعت فی ذاته مشکل چندان شکوه در رواج امضاهای طلایی ندارد چراکه چنانچه نظارت های لازم بر تمام ارکان حاکمیتی وجود داشته باشد تماشاگر فسادهای ارشد نخواهیم بود. اما در خصوص اقتصاد دولتی نیز باید این مساله را خاطرنشان کنم که در هیچ کشوری صرفه جویی کاملا آزاد و رها نداریم و این دروغی است که نفع برندگان اقتصاد کشور که از رانت نیز برخوردارند از طریق رسانه های شان آن را منعکس می کنند. درون شرایط کنونی بودجه کل کشور فقط ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی در سال ۹۹ را تشکیل می دهد که رقم زیاد ناچیزی است.

در کشورهای صنعت مثلا انگلستان که آزادترین قناعت اروپاست حدود ۳۵ درصد و داخل کشورهای OECD نیز ۳۷ تا ۳۸ درصد است. با مقایسه این آمارها متوجه می شویم که دولت در ایران، چندان بزرگ حزن تراشیدن. بخاطر جلوگیری از بحران باید بازرسی پهلو شانس و کارکرد آن را جدی گرفت. بنیادی این نیست که بخت چقدر بزرگ است بلکه مساله مهم ، نقش نصیب و قسمت تو توسعه و آبادانی کشور است. بنابراین مصاحبت هایی از این قبیل به معنای زیان اور کردن افکار عمومی است و تو هیچگاه جای گیتی تفاوتی ندارد. به عنوان مثال عالمگیر کرونا در امریکا باعث کمک ۳ هزاره میلیارد دلاری دولت برای خلاصی بنگاه های خصوصی شد که اگر پرداخت نمی شد، اقتصاد این ملک فرو می پاشید. حتی زمزمه هایی از دستیار چند هزار میلیارد دلاری دیگر دولت برای اقتصاد نیز شنیده می شود. در واقع نقش دولت ها بخاطر اقتصادها بسیار ضروری است. ولی فراتر از همگی اینها نظارت دستگاه های قضایی چه در قوه مقننه و چه تو قوای دیگر است و درون وضعیت فعلی که هر روز اطلاع از رونمایی از یک بحران منتشر می شود راهگشا خواهد حیات. اما باید به این نکته توجه کرد که این بازرسی ها باید شدیدتر اعمال شود و بازرسی ها و برخوردهای امروزه چندان مناسب نیست. در صحبت های خویشتن بخاطر توضیح مفهوم امضاهای زرین بیش پهلو بانک ها و شبکه بانکی پافشاری کردید. اتفاقا تعدادی پیش نیز خبرهایی مبنی پیاده شدن اینکه ۷ خانواده بوسیله یک بانک نزدیک به ۵ هزاره میلیارد تومان مدیون هستند، منتشر شد. بوسیله نظر می رسد امضاهای زرین موضوعی خانوادگی است و هر روز نیز به ابعاد خانوادگی آن تکثیر می شود؟

همان نعوظ که اشاره کردید، اغتشاش درون شبکه بانکی عریض تیز و ابعاد نادیده و غریب رطوبت دارد. گاهی گمان می کنم تعداد این فسادها آنقدر متجاوز است که بعضا بانک مرکزی فرصت بررسی تمام آنها را ندارد. فدایی فسادها تو درون شبکه بانکی متشابه موسسات مالی و اعتباری که به دلیل مناسباتی که بین آنها وجود داشت ، باعث شکل گیری شبکه ارتباطات خفیه و البته گسترده تر شدن این شبکه نیز شد. شبکه های خانوادگی حزن درون درون این روابط غلبه و ثروت هستند و سبک زندگی سندیت نیز تغییر می نرم. چنین شرایطی را قبلا شاهد نبودیم به رغم اینکه فساد پیش تر نیز تو کشور حیات داشت اما تو این معیار های کلان که هر روز در جراید می خوانیم و درون راهروهای محکمه با آن مواجه می شویم، نبود. علت مجادله خانوادگی این است که افراد برای اینکه بتوانند خودشان را در شبکه خاصی حفظ کرده و از منافع آن بهره مند شوند، ترجیح می دهند این شبکه، درونی باشد و افرادی باشند که با هم علقه های خانوادگی، سیاسی، اقتصادی و... دارند. این شبکه های فاسد در درجات مربوط باینده اقدام بوسیله شناسایی افراد خاصی در مایه های قلمرو می کنند تا فساد خود را قدم دارتر کنند؛ البته این امر تنها مختص بوسیله قلمرو نیست و در همه کشورها افراد فاسد که کارهای خلاف بزرگ رطوبت می کنند به صورت خانوادگی فعالیت می کنند. البته در کشورهایی که نظارت ها خسته تیز است ، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تشکیل خانواده های فاسد نیز کمتر است. پیش تر و درون زمان آغاز جنبش های ارزی از الحاق قیمت دلار بوسیله ۲۵ هزار تومان درون جراید و روزنامه ها می گفتید و فدایی نیز با شدت با آنچه کمی گفتید، مخالفت می کردند و بارها نیز نشانی می شد، مقدار ارز به این ارزش نمی رسد. نوسانات بها ارز در چند روز اخیر و رسیدنش بوسیله کانال ۲۰ هزار تومان، شائبه قیمت ارز ۲۵ هزاره تومانی را پررنگ تر کرد. چه مقصد هایی حیات که شما را به خاطر دلار ۲۵ هزار تومانی می انداخت؟

در آن زمان که این حرف ها زده می شد، عده ای که از افزودن ارز نفع می بردند، نرخ ارز بالاتر را تکذیب می کردند. دی ماه ۹۶ تا تیر ۹۷ که نمو ارج ارز شکل گرفت و از ۳۵۰۰ بوسیله ۷ یا ۸ هزار تومان رسیده بود، درگیر بوسیله عنوان اخطار به مسوولان گفتم که این یک رعشه عمدی ارز در کشور است و هنوز نیز بر این باور پایبند هستم چراکه تمام شواهد بعدی نیز از همین امر حکایت دارد. اگر روانی ۶ ماه گذشته ادامه فاش یواش تا اینکه می توان پیش بینی کرد، مقدار ارز به کانال های بالاتر از کانال های فعلی نیز وارد شود.

ممکن است با گفتن این حرف همچنین فدایی بنده را متهم کنند که بنیاد سازی می کنم برای ارز با قیمت های بالاتر و حتی ۴۰ هزاره تومان. ولی ارزهای والاتر خواهان دارد. قبل از رسیدن نرخ ارز بوسیله ۱۲ هزاره تومانی، برخی از ارزش های بالاتر دفاع می کردند. دولت و مجلس در آن برهه می توانست جلوی این کار را با تدابیر خاصی بگیرد ولی کاری نکردند تا قیمت ها همچنان بلندی رود. دو سال پیش به اقبال اخطار داده شد که با کنترل تقاضای ارز می قابلیت جلوی تکثیر مقدار ها را گرفت و این منابع کشور را بخاطر کالاهای اساسی اختصاص رحم. مشابه آنچه در عهد غوغا قیافه داد. در طولانی ۸ سال دفاع مقدس کل درآمدهای ارزی دولت ۶ میلیارد دلار بودکه از آن ۳ میلیارد دلار سهمیه بندی شده برای تامین کالاهای بنیادی و مابقی نیز تقاضای کف جامعه وجود. بها ارز در بازار آزاد هر چه بود بر مقدار کالاها فایده نمی گذاشت. در واقع این منظور قضا و قدر نفس وجود که پیامدهای ناشی از تلاطم و انفراد هایی که وجود داشت را کنترل کند. بوسیله دید می رسد با حیات پایان جنگ تحمیلی همچنان درون جنگ اقتصادی هستیم. باید از باب اخطار خیر از باب پیش بینی آینده، اتفاقی که هم اکنون در بازار ارز می افتد را بازگو کرد. ممکن است مبارزه با افراد واسطه گر و دلال جلوی افزایش گاه و بی گاه نرخ ارز را بگیرد اما تا زمانی که عزم ای برای جلوگیری از جولان این افراد در راسته نباشد، نوسانات ادامه دار خواهد حیات. تنها راهکار موثر بخاطر جلوگیری از این نوسان ها همچنین این است که تمام ارکان حاکمیت دست به دست یکدیگر دهند و با آن مبارزه کنند. به نشانی مثال آیا مجتمع یازدهم می خواهد این اتحاد رخساره دهد؟ مجلسی که شعارش معیشت مردم بود داخل هفته های نخست آغاز بوسیله کارش جلسات متعددی برای کنترل فضای رمزی و خیر کنترل ارز و نفقه های گزافی که بر افراد اعمال می کند، داشت.

همین نبود اراده ای بخاطر جلوگیری از نوسان ارز، بنده را به این فکر می برد که همچنان همچنین برخی به دنبال افزایش بها ارز هستند. هنوز و بعد از دو سال اصرار می کنم که نباید ارز کشور برای واردات خودروهای لوکس استفاده شود و تا اینکه بسیاری از کالاهایی که وارد می شود در داخل کشور زیبنده تولید هستند متشابه فداکار داروها. با این بود در فروردین ماه ۳۷۰ میلیون دلار ارز به کالاهایی تحدید داده شد که بخش قابل توجهی از آن در داخل تولید می شوند. از این میزان حتی یک دلار آن نیز به واردات نهاده های تولید اختصاص نیافته است. چرا فدایی افراد تاکید دارند، نهاده های تولیدی دانا نشود اما کالای لوکس وارد شود؟ زیرا که عزیمت ای دنبال این جریانات است و منافع در میان افراد و برخی صاحبان امضاهای طلایی بود دارد.

حاضر بودن بازگشت ارز به کشور و شرایط تخصیص ارزی باعث شد که رییس بی مو بانک مرکزی همچنین پس از مدت ها اعلام کند از این به پس ازآن ارزفقط به کالاهای بنیانی داده می شود. درون دو سال گذشته ده ها میلیارد دلار ارز ناحیه خارج و صرف کردن ادخال کالاهای لوکس شده اما آنهایی که اینها را مخبر می کنند به پشت استفاده از موقعیت ها و فرصت های در پس آنها هستند و در زمان انتقاد برچسب می زنند که منتقدان، مدافع قناعت دولتی هستند در حالی که می خواهیم از مردم و منافع کشور حمایت کنیم. با اضافه نرخ ارز داخل روزهای اخیر بوسیله رویت می رسد کماکان برای کاهش آن اراده ای وجود ندارد. در صحبت های خویشتن به لیس بازگشت ایالت ها میلیارد دلار از پول قلمرو اشاره کردید. این درون حالی است که بخش خصوصی بارها عنوان کرده بوسیله دلیل مناسبت تجار به تولید و صادرات، ارزها را بوسیله هر ترتیبی شده به قلمرو باز می گرداند. این مدال می دهد برخی امضاهای طلایی همچنین وجود دارد که باعث می شود افرادی که ارز را برنگردانده اند، حاشیه امنی داشته باشند؟

دقیقا این نکته مطرح است. سال گذشته ۴۸ میلیارد دلار صادرات داشته ایم که بسیاری از این صادرات با حمایت های بخش دولتی بوده است. به عنوان مثال دولت آب، گاز و برق و سنگ آهن و ... بوسیله تولیدکنندگان داده تا فدایی پاره ها متشابه پتروشیمی، کشاورزی و... بتوانند محصولی تولید کرده و آن را صادر کنند. اگر کسی خواه کمی از امکاناتی استعمال کردند باید پول آن را بدهند. درون حالی که صادرات بدون بازگشت ارزش، منافع عظیمی را بوسیله جیب صادرکنندگانی واریز می یواش که ارز را برنمی گردانند یا مدام صحبت از رفع تعهد ارزی می کنند. از ۴۸ میلیارد دلار صادرات سال گذشته ۲۷ میلیارد دلار آن برنگشته است. اگر واقعا مشیت ای برای برخورد با فساد و مفسدان اصلی حیات داشته باشد، بوسیله خصوص در شرایط فعلی که کشور با مشکلات عدیده ای روبه روست، چرا دستگاه های ذی رابطه اسامی آنها را رسانه ای نمی کند؟ چرا با اینها اصابت سخت گیر و درخور نمی شود؟ مادامی که چنین اسلوب ای است، مراد گشایش اوضاع بیشتر به یک رویا شبیه است. به نشانی آخرین سوال، تو شرایط فعلی قلمرو راهکار مبارزه با امضاهای طلایی چیست؟

پاسخ به این سوال را با مثالی برای شما توضیح می کنم. تخیل کنید ویژگی تو عمر اش شیرینی بسیار مصرف کرده و بوسیله مرض قند دستخوش شده از سوی دیگر سیگار هم زیاد کشیده و سرطان ریه گرفته که البته امراض دیگری همچنین دارد. خودش یا خانواده مدام به حکیم می گویند یک شربت یا قرصی برای علاج بیماری او دیپلم یواش. تو حالی که معتمد و شربت نمی تواند تداوی اساسی برای این فرد باشد و او نیازمند یک جراحی عمیق و بنیادی یا ترک برخی مراسم غذایی و زندگی است که رقیق است و درد و خونریزی هم دارد. تو وضعیت این مریض نیز کسی فراهم به انجام این طور نظری تراشیدن. این همان وضعیت کشور است.

در نظام تصمیم گیری بنیادی ناحیه باید فردی پیدا شود که خونریزی و درد ژرف قناعت بیمار را به جان بخرد. قطعا سیاق حل همان اصلاحات اساسی است که حاجت به سرود سیاسی قطعی دارد؛ کسی که با عناصر خالق اخلال در نظام اقتصادی کشور برخورد کند. فارغ از اینکه افراد فاسد چه کسانی هستند و در چه نهادی مشغول بوسیله کارند چراکه همگی افراد داخل هر طبیعت یا وزارتخانه ای باشند درون لباس گیری وضعیت فعلی نقش دارند و اگر مشت از پا خطا کرده باشند باید مورد مواخذه راحتی گیرند.
تیمی از دانشمندان در معاینه ای جدید می گویند سویه ای متاخر از ویروس آنفلوانزای خوکی H1N1 به صورت آرام درون حال انتقال بین کارکنان شاغل در مزارع خوک در چین است و باید به منظور اجتناب از دنیاگیری فورا مهار شود. H1N1 به شدت واگیردار است و داخل سال ۲۰۰۹ با پراکندن به سرتاسر جهان، موجب مرگ نزدیک بوسیله ۲۸۵ هزار نفر شد و به تدریج بوسیله آنفلوانزای فصلی تغییر شکل قسط.

بوسیله نقل از وارسی ی ابتکاری ای که روز دوشنبه منتشر شد، سویه ی جدیدتر با شهرت G4 EA H1N1 از سال ۲۰۱۶ تاکنون در مزارع خوک چروک شایع بوده است و به طور مؤثر داخل مجراهای فلکی انسان اضافه می شود. این ویروس تا امروز بدون خلق کردن بیماری، فداکار افراد را آلوده کرده است؛ اما متخصصان بهداشتی سراسیمه هستند که بلای ناگهانی زایی آن ممکن عاری بانگ تغییر کند. در معاینه آمده است ویروس های G4 تمام مشخصه های اصلی عامل بلای ناگهانی زای دنیاگیر را دارند. همچنین، دانشمندان می گویند انتشار ویروس در خوک ها باید فورا مهار و بر انباشتگی های انسانی نظارت نزدیک شود.

مطالعه ی متاخر که اینترنتی در نشریه ی PNAS منتشر شده، برپایه ی نظارت بر خوک ها در ۱۰ استان گره از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ انجام شده است. درون سه سال پایانی پژوهش، پژوهشگران ۳۳۶ نمونه ی خون را از کارکنان شاغل در ۱۵ مزرعه ی خوک و ۲۳۰ نفر از افراد خانوارهای نزدیک جمع آوری کردند. آن ها دریافتند نتیجه ی آزمایش ۱۰/۴ درصد از کارکنان و ۴/۴ درصد از سایر افراد بخاطر تشخیص G4 مثبت شد. همچنین، ارزش ابتلا بین کارکنان آلوده ی بین ۱۸ و ۳۵ سال با ۲۰/۵ درصد از سایر گروه های سنی بیشتر بود.

طبیب یان اچ براون، مدیر دپارتمان ویروس شناسی در آژانس بهداشت حیوانات و گیاهان و یکی از دو دانشمندی محسوب می شود که مقاله ی جدید را پیش از سرایت داوری کرده است. وی توجه جدی به ویروس را عقلانی می داند و با رمز به ویروس کرونا، می گوید سویه ی جدید می تواند همانند سارس ۲ (ویروس عامل کووید ۱۹) با تغییرات بیشتر در افراد تهاجمی زیرفون شود. مقاله ی متاخر پژوهشگران اوایل دسامبر و هفته ها پیش از شیوع ویروس کرونا در ولایت چینی ووهان، برای داوری ارسال شد.

به گفته ی لی مین هوانگ، مدیر جزء بیماری های عفونی کودکان درون بیمارستان دانشگاه ملی تایوان، قدم خطیر بعدی پی بردن به این امر است که آیا هیچ یک از کارکنان آلوده در مزارع خوک ویروس را از انسان ها اندوهناک بودند و از آن ها ویروس را به خانواده اش منتقل کردند یا نه. حکیم هوانگ گفت:این مطالعه ی زیاد مهمی است و ویروس بیش خطرناک به دید می آید. باید درباره ی هر بیماری با ظرفیت انتقال از آدم به انسان نگران باشیم.

گونه های اوراسیایی H1N1 از دهه ها پیش تو اروپا و آسیا داخل حال عزاداری در خوک ها بوده است؛ ولی شیوع ویروس های G4 با علائم تنفسی درون خوک های پرورشی چینی از سال ۲۰۱۴ به بعد به روشنی افزایش یافت. بوسیله نقل از مطالعه، شواهد اخیر علامت می دهد ویروس G4 EA H1N1 مشکلی رو به رشد در مزارع خوک است و با ترویج گسترده ی این ویروس ها داخل خوک ها، انسان ها به نحو اجتناب ناپذیر درمعرض ابتلا به آن قرار گرفته اند.

بررسی ی بدیع با همکاری سازمان های دولتی درون چین ازجمله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سازمان بهداشت جهانی و دانشمندانی از دانشگاه های چروک و دانشگاه ناتینگهام در بریتانیا انجام شده است.

ویروس H1N1 که در سال ۲۰۰۹ انگیزه وقوع دنیاگیری شد، نرخ مرگ ومیر نسبتا کمتر ۰/۰۲ درصد را داشت. در مقام مقایسه، آنفلوانزای دنیاگیر سال ۱۹۱۸ تقریبا ۲/۵ درصد از مبتلایان را به اشتیاق مرگ می کشاند؛ اما ازآنجاکه آن ویروس افراد بسیاری را آلوده کرد و تو زمانی منتشر شد که نگهداری های بهداشتی هنوز در سطحی ابتدایی بود، برآورد می شود سبب اجل ۵۰ میلیون نفر یا شاید بیشتر شد. تعیین نرخ و اجل ومیر ویروس کرونای جدید پرسشی مهم برای همه گیرشناسان محسوب می شود؛ اما ممکن است تا پیش از آخر دنیاگیری نتوانند پاسخ را معین کنند.بیشتر بخوانید:سیر تکاملی عمل جراحی و مواد بیهوشی؛ از دیرباز تا امروزصدور مجوز استفاده از داروی Ad5-nCoV برای مهار کرونا در خیل چینمحله دوران کودکی کنار نحوه انجام ژن ها اثر می گذاردوزیر بهداشت: ایران وارد بار تست انسانی واکسن کرونا شدآیا ویروس کرونا واقعا از اسفند ۹۷ داخل اروپا وجود داشت؟
زمانه های هوشمند سری اپل واچ (Apple Watch) جهیز ویژه ای دارند که با اتکا بر آن، می توانند آبی را به خارج تربیت کنند که به داخلشان واکنش کرده است. این موضوع جدیدی تراشیدن و پیش زیرفون بارها بوسیله جهیز دفع آب اپل واچ عرشه زده شده است. توان یادشده ازاپل واچ سری ۲ که تاریخ نمایش ی آن به سال ۲۰۱۶ برمی گردد، در شایسته کردن های هوشمند اپل وجود داشته است. داخل این سیستم، از اسپیکر محصول بوسیله ترانه بیرون راندن آب استفاده می شود. اسپیکر اپل واچ به سرعت داخل جهت جلو و عقب به ارتعاش درمی آید تا بتواند آبِ واردشده به در قامت را بوسیله بیرون بفرستد.

The Slow Mo Guys یکی از کانال های پربازدید یوتیوب است که ویدئوهای جالبی به شکل حرکت آهسته و با کاربرد از دوربین های حرفه ای و گران قیمت منتشر می کند. این کانال تو جدیدترین ویدئو خود به سراغ سیستم تخلیه آب شایسته کردن هوشمند اپل واچ رفته است تا بهتر با نحوه ی کارکرد آن آشنا شویم.

به لطف ویدئو جدید The Slow Mo Guys از فاصله ای نزدیک به نوسان اسپیکرهای اپل واچ نگاهی می اندازیم تا بفهمیم آب چگونه از ساعت بیرون می شود. این ویدئو درون ابتدا با نرخ ۱،۰۰۰ فریم پهلو ثانیه بوسیله نمایش درمی آید که حدودا چهل طبق کُندتر از حالت عادی است. این مقدار فریم باعث می شود حتی جریان نوسازی ورقه عرضه OLED اپل واچ را از بالا به پایین مشاهده کنیم. درادامه ، نرخ ویدئو به ۲،۰۰۰ فریم به خشکی امدن وقت می رسد که حدودا هشتاد برابر کُندتر از حالت معمولی است.



ازآنجاکه ظرفیت آب خارج شده از روزگار نسبتا کمتر است، The Slow Mo Guys تصمیم گرفته بوسیله کاربرد از لنزی ماکرو روی بیاورد تا بتوان از فاصله ی بسیار نزدیک روند دفع آب را مشاهده کرد. ترکیب لنز ماکرو با فناوری حرکت آهسته باعث شده است ویدئو منتشرشده ی The Slow Mo Guys بسیار چشم نواز به رویت برسد.

یکی از نکاتی که تو ویدئو مشاهده می کنید، این است که در طول فرایند استخراج آب از اپل واچ، مقدار اندکی از همان آبِ استخراج شده مجددا به داخل روزگار مکیده می شود. اپل واچ به منظور مقابله با این مشکل و خالی کردن تک تک جرعه های آب، ارتعاش اسپیکر را بخاطر مدت مشخصی راکد می یواش تا قطره های آبِ خارج شده مجددا بوسیله داخل ساعت وارد نشوند. پس از توقفی کوتاه، ساعت اپل مجددا قضیه ارتعاش اسپیکر را شروع می نرم و این فرایند ۹ جنین دیگر ارتکاب می گیرد.

سیستم خالی کردن آب اپل واچ در نگاه ابتدا بسیار تعریف برانگیز است. اپل روزگار هایی باریک که درون عین داشتن اسپیکر، باید دربرابر آب معتمد باشند، کاربرد از سیستم ارتعاشی بخاطر اسپیکر باعث شده است اهالی کوپرتینو بوسیله هدف خود دست روبرو کنند.مقاله ی مرتبط:بررسی اپل واچ سری 4

از همان زمان پیاده سازی این سیستم داخل اپل واچ، بسیاری از کاربران به این اندیشه افتادند که این سیستم به شکل معکوس تیمار کار می کند یا خیر. درواقع، آیا می توان اپل واچ را درون آب استراحت داد تا این جهیز هوا را بوسیله تو آب بفرستد و حباب هایی کوچک ایجاد شود یا خیر. کانال The Slow Mo Guys این سؤال را وارسی می بطی ء و درنهایت، می فهمیم می توان چنین کار کننده انجام انصاف.

ویدئو The Slow Mo Guys که با بهره گیری از لنزی پیشرفته و دوربین حرفه ای ثبت شده است، به خوبی نحوه ی کارکرد سیستم را می سنجد. این سیستم بخشی از قابلیت اپل واچ با شهرت Water Lock است و باعث می شود ساعت موقع قرارگرفتن در در آب، به طو تصادفی کار خاصی ایفا ندهد.



شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این بنیاد دارید؟بیشتر بخوانید:گلکسی واچ 3 سامسونگ درون تصاویری متاخر رؤیت شدبا سیستم رعشه گیر شبه گیمبال ویوو X50 پرو بیشتر آشنا شویدپشتیبانی از واچ فیس های سخت افزاری به WearOS افزوده شدنگاه نزدیک به iOS 14 نسخه توسعه دهندگانلیست دستگاه های دامن پشتیبانی iOS 14 و iPadOS 14 و macOS Big Sur و watchOS 7
پژوهشگران مشغول پرورش اعضای مینیاتوری درون آزمایشگاه هستند تا بفهمند چگونه ویروس کرونای متاخر بدن را به نیستی می کشد. مطالعات ادا شده روی این اندام واره ها (ارگانوئیدها) مدال دهنده ی مطابقت پذیری ویروس درون حمله به نشریه های متنوع ازجمله ریه ، کبد، کلیه و روده است. همچنین، پژوهشگران در حال آزمایش داروها درون این بافتن های کوچک هستند تا ببینند این طور تداوی هایی ممکن است کاندیدایی بخاطر تداوی انسان باشد یا خیر.

پزشکان براساس بیماران علیل شده و کالبدشکافی می دانند SARS-CoV-2 می تواند اثرهای ویرانه کننده ای روی ارگان های مختلف بدن داشته باشد؛ اما هنوز مشخص نیست بخشی از این آسیب را مستقیما ویروس ابداع می کند یا شاگرد از عوارض ثانویه ی عفونت است.



بدنه واره های ساخته شده از سلول های مجرایی کبد انسان که با ویروس SARS-CoV-2 (سرخ) آلوده شده است.

چندین دسته از پژوهشگران در حال کاربرد از مطالعات ارگانوئیدی هستند تا علامت دهند ویروس بوسیله کجای بدن سیر و کدام سلول ها را عفونی می کند و چه آسیبی می زند.توماس افرث، متخصص زیست شناسی سلولی از دانشگاه یوهانس گوتنبرگ می گوید: «زیبایی ارگانوئیدها این است که آن ها شبیه مورفولوژی واقعی بافت ها هستند.»

ویروس شناسان معمولا ویروس ها را با استعمال از خطوط سلولی خواه سلول های حیوانی کشت شده در ظروف آزمایشگاهی مطالعه می کنند. البته پژوهشگران می گویند این مدل ها عفونت SARS-CoV-2 را به انعام میزان سازی نمی کنند؛ زیرا که آنچه درون بدن رخساره می دهد، قرین سازی نمی کنند. نوریا مونتسرات، زیست شناس فنی درزمینه ی سلول های رادیکال از مؤسسه ی مهندسی زیستی کاتالونیا تو بارسلونا، می گوید ارگانوئیدها بهتر علامت می دهند SARS-CoV-2 با لیف انسان چه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش ادا می دهد. مونتسرات متقی است آن ها می توانند به شیوه ای پرورش داده شوند که محتوی چندین نوع سلول باشند و تو چندین هفته، به لباس نشریه حقیقی درمی آیند. همچنین، آن ها از مقیاس های جانوری مناسب ترند و نگرانی های اخلاقی مرتبط با آن مدل ها را به همراه ندارند.مقاله های مرتبط:نگاهی به نفوذ کردن ویروس کرونا جدید بر اعضای مختلف بدنویروس کرونا می تواند علت بروز دیابت در افراد سالم شودآنتی بادی ویروس کرونا احتمالا دوام کمی تو بدن دارد

بارت هاگمنز، ویروس شناس مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس هلند، می گوید مطالعات SARS-CoV-2 تو ارگانوئیدها ویژگی هایی دارد؛ زیرا آن ها تعامل میان اعضای مختلف بدن را منعکس نمی کنند؛ بنابراین، یافته های حاصل باید داخل مقیاس های حیوانی و مطالعات بالینی تأیید شود. یکی از بینش های پا بر جا نتیجه از مطالعه ی ارگانوئیدها این است که SARS-CoV-2 با سلول های سیستم تنفسی از مجاری فلکی فوقاتی پژمرده تا جگر ها چه موثر عمل می دهد. کازوئو تاکایاما، زیست شناس فنی درزمینه ی سلول های بنیادی از دانشگاه کیوتو در ژاپن، به همراه همکارانش ارگانوئیدهای برونشیال را با چهار جنس مختلف سلول ایجاد کردند که از سلول های لایه ی برونشیال خارجی یا بافت پوششی باریک شدند.

وقتی پژوهشگران ارگانوئیدها را با SARS-CoV-2 آلوده کردند، دریافتند ویروس عمدتا سلول های اساسی را شعار استراحت می دهد که سلول های موجود تو بافت پوششی (سلول های پایه ای) را بازسازی می کند؛ اما بوسیله آسانی به سلول های محافظ و ترشحی به نام سلول های کلاب وارد نمی شود. این آویشن که کار خود را روی سرور bioRxiv ارسال کرده است، زمان حال ترانه دارد این موضوع را تجسس نرم که آیا ویروس می تواند از سلول های پایه ای بوسیله دیگر سلول ها اشاعه نرم.

ویروس SARS-CoV-2 می تواند از مجاری فلکی فوقانی وارد شش ها و سبب نارسایی تنفسی شود که واقعه ی شدیدی از کووید ۱۹ است. شووی بینگ چن، زیست شناس سلول های عمده داخل پزشکی وایل کرنل در نیویورک، با کاربرد از ریه های کوچک در ظرف آزمایشگاه نشان داده است که برخی از سلول ها پس از عفونی شدن می میرند و اینکه ویروس تولید پروتئین هایی به اشتهار کموکین ها و سیتوکین ها را تحریک می کند که می توانند موجب آغاز پاسخ امنیت گسترده ای شوند.

بسیاری از افراد مبتلا بوسیله موارد جدی کووید ۱۹ نوعی خاصیت امن به نام تندباد سیتوکین را تجربه می کنند که می تواند کشنده باشد. چن نتایج خود را روی سرور bioRxiv ارسال کرده است. وی می گوید اینکه چرا سلول های ریه در بیماران می میرند، همچنان یک لغز است: آیا این پیوستگی بوسیله جهت آسیب ناشی از ویروس یا تخریب خودالقا شده یا براثر بلعیده شدن به مایه ی سلول های ایمنی است. سیاق چن بخاطر ساختن ارگانوئیدها از راه تاکایاما متفاوت بود. وی می گوید: «می دانیم این سلول ها می میرند؛ ولی نمی دانیم چگونه.»

چن به جای ساختن ارگانوئیدها با استفاده از سلول های بالغ، از سلول های بنیادی پرتوان استعمال کرد که می توانند به هر جنس سلولی تو بدن دگرگونی شوند. او اکنون داخل حال پرورش ارگانوئیدهای ریه با سلول های امنیت است و عقیده دارد ارگانوئیدهایی که به این شیوه تدریس داده می شوند، می توانند شامل گوناگون بیشتری از سلول ها باشند؛ اما نتیجه ی نهایی تکلیف کمتری دارد؛ بنابراین، ممکن است نمایانگر لیف کبیر نباشد.



ارگانوئیدهای روده ای انسان که به ویروس SARS-CoV-2 (سفید) آلوده شده اند.

ویروس SARS-CoV-2 از ریه ها می تواند بوسیله اندام های دیگر سرایت کند؛ اما پژوهشگران مطمئن نبودند ویروس دقیقا چگونه جا بوسیله جا می شود تا اینکه مونتسرات و همکارانش داخل ماه مه مطالعه ای تو مجله ی Cell منتشر کردند. در آزمایش های ادا شده روی ارگانوئیدهایی که از سلول های بنیادی پرتوان ساخته شده بود، آن ها علامت دادند SARS-CoV-2 می تواند اندوتلیوم (سلول های پوشاننده ی عروق خونی) را عفونی درنگ و سپس به ذرات ویروسی اجازه می دهد تا به خون نشت کنند و در سرتاسر بدن به گردش درآیند.

جوزف پنینگر، مهندس ژنتیک دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا و یکی از نویسندگان بررسی ی مذکور، می گوید گزارش های آسیب شناسی از عروق خونی آسیب دیده داخل افراد مبتلا به کووید ۱۹ نیز از این انگاره حمایت می یواش. بوسیله گفته ی پنینگر و مونتسرات، مطالعات انجام شده در ارگانوئیدها مدال می دهد که ویروس وقتی ملتفت خون می شود، می تواند بوسیله نعوظ مستقیم چندین ارگان ازجمله کلیه را عفونی بطی ء. اگرچه ویروس ارگانوئیدهای کلیوی را عفونی کرد و برخی سلول ها مُردند، پژوهشگران مطمئن نیستند این اتفاق علت مستقیم اختلال عملکرد کلیه است که داخل برخی بیماران مشاهده شده است.

بررسی ای دیگر در ارگانوئیدهای کبدی نشان عدل ویروس می تواند سلول های کلانژیوسیت مؤثر کنار تولید صفرا را عفونی نرم و از بین ببرد. بینگ ژائو، فنی زیست شناسی سلولی درون دانشگاه فودان در شانگهای چین، نتایج خود را تو روزنامه ی Protein
به گزارش همشری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، یوسف پریدار یک شنبه اول تیر در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان دزفول، استان خوزستان درون سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان، افزود: برای برپایی بیمارستان صحرایی مکاتبات لازم انجام شده اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: اول نشانی شد بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی عاری جهیز سرمایشی در دزفول راه اندازی می کنیم که با توجه به گرمای هوای شهرستان اعتراض کردیم؛ پس ازآن گفتند حاضریم بیمارستان صحرایی با تمام تجهیزات متد اندازی کنیم اما باز اندوه اقدامی نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به خستگی کادر پزشکی این دانشگاه افزود: درصورت روش اندازی بیمارستان صحرایی، فرصت تنفس و تجدید انرژی به نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی داده می شود.

وی با انتقاد از کم لطفی ها به دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: دانشگاه در شرایط کرونا نیاز فوری به نیروی انسانی و تجهیزات دارد ولی متاسفانه با وجود پیگیری بی شمار فقط سه نفر پرستار از شهرهای سفید بوسیله دزفول اعزام شد و هیچگاه کمکی درخصوص تامین نیروی آی سی یو و پزشک انجام نشد.  

پریدار با اقرار این که نفقه هر تست پنج میلیون ریال است، گفت: کیت به اندازه سه روز دیگر داخل اختیار داریم و درصورت تامین نشدن، مقدور است نمونه گیری کرونا تو دزفول متوقف شود.

وی گفت: ۲ ماه قبل پیش دماغ کردیم درصورت اعمال قرنطینه ۱۰ درصدی یومیه با بستری بین ۲۰ تا ۳۰ بیمار مواجه خواهیم شد که این پیش دماغ ها حالا محقق شده و با این مراجعات، ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول و نظام مافی شوش تکمیل شده است.

مهتر دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان این که بیمارستان نبوی درون حال فراهم جور تخت های معمولی بیمارستان گنجویان دزفول را می کشد، افزود: طولانی جزء های بیمارستانی مملکت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تک استفاده صبر گرفته اند ضمن اینکه بیماران مشغول به کرونا درون درمانگاه های زیبایی مافی شوش و کارون گتوند نیز پذیرش می شوند.

وی ادامه داد: درون حال حاضر قرنطینه به ۱۰ درصد فصیح و  ویروس در سطح اجتماع در حال چرخش است لذا تست گیری در این شرایط دیگر واکنش ای ندارد.

پریدار افزود: روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر از مبتلایان به کرونا درون بیمارستان های حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بستری می شوند که طبق نظر کارشناسان تا پایان تیرماه این آمار بوسیله روزانه ۱۰ تا ۲۰ نفر کاهش می یابد.

انجام اولین پلاسما درمانی در بیمارستان ارشد دزفول

رئیس درمانگاه ارشد دزفول نیز درون این جلسه گفت: بدوی پلاسما درمانی با توجه به تاثیر آن در بهبود بیماران مشغول به کرونا شب گذشته(شنبه) در بیمارستان بزرگ دزفول ارتکاب شد.

علی بختیاری افزود: نتایج تحقیقات مدال داده که پلاسما درمانی در بهبودی بیماران کرونایی مفید است لذا امید می جوی افرادی که این بیماری را پشت قانون گذاشته اند برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی با پیش روی این که یک میلیون ریال به اهداکننده پلاسما، پرداخت می شود، اظهارداشت: با توجه به وجود سپر دفاعی تو پلاسمای خون بهبودیافتگان، با تزریق آن به بیماران مبتلا به کرونا، سیستم امن بیماران استواری می شود.

رئیس درمانگاه مبصر دزفول با اشاره بوسیله رجوع چهار هزاره و ۶۱۲ نفر با علائم حاد تنفسی از ابتدای عالمگیر کرونا تاکنون به این بیمارستان اظهارداشت: یک هزاره و ۵۸۳ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی نمونه گیری از ۴۰۱ نفر کادر درمانگاه ارشد دزفول را یادآور شد و افزود: تست کرونای ۱۶۳ نفر از این تعداد مثبت شده است.

بختیاری گفت: ۷۴ درصد فوتی های ناشی از کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول دارای مصیبت های زمینه ای از قبیل دیابت، فشار خون، انقراض کنف و بیماری های قلب و عروق بودند.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه اکسیژن ساز یکهزار و ۱۰۰ لیتری داخل درمانگاه مبصر دزفول تقریر کرد: یک دستگاه ۶۰۰ لیتری نیز به ظرفیت بیمارستان مبصر دزفول اضافه شد.

مهتر درمانگاه بزرگ دزفول فعالیت ۱۰ مدخل حاد تنفسی در این درمانگاه را یادآور شد و گفت: ۱۰ سال از زندگی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان می گذرد و توان خدمات رسانی بهینه به این حجم از مراجعان را ندارد که لازم است تجهیزات پزشکی مناسب داخل اختیار بیمارستان قرار گیرد.

وی با بیان این که مشکلی از نظر مطمئن داروهای نایاب و کمیاب تو شهرستان دزفول نداریم، افزود: تو تماس با فرآیندهای درمانی مقابل پروتکل های وزارت بهداشت انجام می کنیم.

بختیاری عاشق بسیج همگانیتمام ادارات، سازمان ها، نهادها و مردم با کادر درمان به منظور قطع زنجیره ارجاع و شکست بیماری کرونا شد و گفت: خواست می رود مردم در مراسم زناشویی و گشت شرکت نکنند چراکه با برگزاری هر مراسم حدود ۲۵ نفر به بیماران بستری شهرستان اضافه می شود.

وی افزود: بیمارستان ارشد دزفول تنها درمانگاه تخصصی این شهرستان است و نمی توان خدمات متعارف آن بسان جراحی های حساس بیماران تصادفی، سکته قلبی و سایر بیماران را مستقل کرد.

ترخیص ۸۶ درصد مبتلایان به کرونا تو دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز داخل این نشست گفت: تست سه هزار و ۷۶۳ نفر از ابتدای مسری کرونا تا پایان خردادماه مثبت اعلام شده که ۵۶ درصد از آنها مرد و ۴۴ درصد زن بوده اند.

رضا پورآیین افزود: ۸۶ درصد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان دزفول با حال عمومی خوب ترخیص شدند، ۱۰.۵ درصد در حال تداوی هستند و ۳.۵ درصد جان خود را از مشت داده اند.

وی با اظهار این که اعلام خراج تست کرونا معمولا ۷۲ ساعت کشش می کشد، اظهارداشت: افرادی که بوسیله مراکز غربالگری کرونا مراجعه می کنند تعهد کتبی می دهند که پس از برون رفت از مرکز، قرنطینه خانگی را تا اعلام نتیجه تست تعظیم کنند.

مهتر مرکز بهداشت دزفول گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۳۷ نفر به مراکز غربالگری شهرستان دزفول مراجعه کرده اند که از پنج هزار و ۵۳۶ نفر برابر با ۵۵ درصد مراجعان تست کرونا اندوهناک شده است.

وی افزود: کاروان نیکوکاری ستاد اجرایی فرمان درگاه معصوم(ره) نیز با تثبیت در شهرستان دزفول تاکنون یکهزار و ۹۶۶ تست گرفته که نتیجه ۲۰ درصد آنها مثبت بوده است.

پورآیین با اشاره به غربالگری ۹۸ درصد افراد پرخطر، ۸۱ درصد نسوان باردار و ۷۲ درصد افراد دارای بیماری بنیاد ای داخل دزفول اظهار کرد: ۵۷۳ واحد صنفی اخطاریه دریافت کرده و به محکمه معرفی کردن شدند همچین عهده دار شدن گندزدایی در ۲ هزار و ۴۰۳ منزل و ۲۲۴ مرکز اشتراکی و ادارات انجام شد.  

کمک بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین در این میتینگ با قدردانی از حضور کاروان خوبی ستاد اجرایی امر حضرت معصوم(ره) در این شهرستان گفت: این کاروان تا دهم تیرماه درون شهرستان منیع خواهد وجود که از زمان حضور، نمونه های بسیار حائز اهمیتی از حیث جغرافیایی محزون است.

شاپور مسعودی فر با رمز بوسیله شفافیت آماری دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: ۱۶ هزاره مورد بوسیله ازای هر یک میلیون نفر تو سطح ملک استاندارد گیری شده حال آنکه این آمار در سطح شهرستان دزفول ۲۶ هزاره و ۸۰۰ مورد است.   ۹ شهرستان خوزستان در لیست شهرهای قزل از دید کرونا

حداکثر قابلیت آزمایشگاه دزفول اجرا ۷۲۰ تست کرونا است

کمک بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول این استاندارد مدل گیری را نقطه قوت این دانشگاه عنوان و بیان کرد: حداکثر نبوغ آزمایشگاه دزفول ۷۲۰ مورد است که البته تا ۹۷۰ مورد همچنین اجرا شده است.

وی افزود: بدبختانه ۲۲۰ نفر از بیماران به کارشناسان بهداشت اجازه وارسی شرایط خود را ندادند که کام می رود شهروندان درصورت ابتلا مشارکت لازم را داشته باشند.

مسعودی فر با بیان این که ۷۴ درصد صنوف کد رهگیری قبض کرده اند، ادامه داد: ۶۱ درصد از آنها الزامات بهداشتی را بزرگداشت کرده اند.

وی درخصوص فعالیت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تو رابطه با کرونا اقرار کرد: ۱۲۰ پروگرام یمین و پرونده شده از ضابطه رادیو دزفول پخش شده و ۲۷۲ جایگاه آموزشی در ادارات وسایر نقاط شهرستان برپا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص نحوه فعالیت آرایشگاه ها و دکه ها گفت: فعالیت آرایشگاه ها با رعایت پروتکل ها منعی ندارد اما فداکار دفتر ها با توجه به استقرار صندلی و ابداع تجمع خطرساز هستند.

شهرستان دزفول پس ازآن از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را درون استان خوزستان به خود خاص داده است.

برابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، علاج و آموزش پزشکی ۲ هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ تو ناحیه اطلاع شده و تعداد مجموع بیماران به ۲۰۴ هزاره و ۹۵۲ نفر رسیده است.