انجمن ایران کره

تیمی از دانشمندان در معاینه ای جدید می گویند سویه ای متاخر از ویروس آنفلوانزای خوکی H1N1 به صورت آرام درون حال انتقال بین کارکنان شاغل در مزارع خوک در چین است و باید به منظور اجتناب از دنیاگیری فورا مهار شود. H1N1 به شدت واگیردار است و داخل سال ۲۰۰۹ با پراکندن به سرتاسر جهان، موجب مرگ نزدیک بوسیله ۲۸۵ هزار نفر شد و به تدریج بوسیله آنفلوانزای فصلی تغییر شکل قسط.

بوسیله نقل از وارسی ی ابتکاری ای که روز دوشنبه منتشر شد، سویه ی جدیدتر با شهرت G4 EA H1N1 از سال ۲۰۱۶ تاکنون در مزارع خوک چروک شایع بوده است و به طور مؤثر داخل مجراهای فلکی انسان اضافه می شود. این ویروس تا امروز بدون خلق کردن بیماری، فداکار افراد را آلوده کرده است؛ اما متخصصان بهداشتی سراسیمه هستند که بلای ناگهانی زایی آن ممکن عاری بانگ تغییر کند. در معاینه آمده است ویروس های G4 تمام مشخصه های اصلی عامل بلای ناگهانی زای دنیاگیر را دارند. همچنین، دانشمندان می گویند انتشار ویروس در خوک ها باید فورا مهار و بر انباشتگی های انسانی نظارت نزدیک شود.

مطالعه ی متاخر که اینترنتی در نشریه ی PNAS منتشر شده، برپایه ی نظارت بر خوک ها در ۱۰ استان گره از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ انجام شده است. درون سه سال پایانی پژوهش، پژوهشگران ۳۳۶ نمونه ی خون را از کارکنان شاغل در ۱۵ مزرعه ی خوک و ۲۳۰ نفر از افراد خانوارهای نزدیک جمع آوری کردند. آن ها دریافتند نتیجه ی آزمایش ۱۰/۴ درصد از کارکنان و ۴/۴ درصد از سایر افراد بخاطر تشخیص G4 مثبت شد. همچنین، ارزش ابتلا بین کارکنان آلوده ی بین ۱۸ و ۳۵ سال با ۲۰/۵ درصد از سایر گروه های سنی بیشتر بود.

طبیب یان اچ براون، مدیر دپارتمان ویروس شناسی در آژانس بهداشت حیوانات و گیاهان و یکی از دو دانشمندی محسوب می شود که مقاله ی جدید را پیش از سرایت داوری کرده است. وی توجه جدی به ویروس را عقلانی می داند و با رمز به ویروس کرونا، می گوید سویه ی جدید می تواند همانند سارس ۲ (ویروس عامل کووید ۱۹) با تغییرات بیشتر در افراد تهاجمی زیرفون شود. مقاله ی متاخر پژوهشگران اوایل دسامبر و هفته ها پیش از شیوع ویروس کرونا در ولایت چینی ووهان، برای داوری ارسال شد.

به گفته ی لی مین هوانگ، مدیر جزء بیماری های عفونی کودکان درون بیمارستان دانشگاه ملی تایوان، قدم خطیر بعدی پی بردن به این امر است که آیا هیچ یک از کارکنان آلوده در مزارع خوک ویروس را از انسان ها اندوهناک بودند و از آن ها ویروس را به خانواده اش منتقل کردند یا نه. حکیم هوانگ گفت:این مطالعه ی زیاد مهمی است و ویروس بیش خطرناک به دید می آید. باید درباره ی هر بیماری با ظرفیت انتقال از آدم به انسان نگران باشیم.

گونه های اوراسیایی H1N1 از دهه ها پیش تو اروپا و آسیا داخل حال عزاداری در خوک ها بوده است؛ ولی شیوع ویروس های G4 با علائم تنفسی درون خوک های پرورشی چینی از سال ۲۰۱۴ به بعد به روشنی افزایش یافت. بوسیله نقل از مطالعه، شواهد اخیر علامت می دهد ویروس G4 EA H1N1 مشکلی رو به رشد در مزارع خوک است و با ترویج گسترده ی این ویروس ها داخل خوک ها، انسان ها به نحو اجتناب ناپذیر درمعرض ابتلا به آن قرار گرفته اند.

بررسی ی بدیع با همکاری سازمان های دولتی درون چین ازجمله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و سازمان بهداشت جهانی و دانشمندانی از دانشگاه های چروک و دانشگاه ناتینگهام در بریتانیا انجام شده است.

ویروس H1N1 که در سال ۲۰۰۹ انگیزه وقوع دنیاگیری شد، نرخ مرگ ومیر نسبتا کمتر ۰/۰۲ درصد را داشت. در مقام مقایسه، آنفلوانزای دنیاگیر سال ۱۹۱۸ تقریبا ۲/۵ درصد از مبتلایان را به اشتیاق مرگ می کشاند؛ اما ازآنجاکه آن ویروس افراد بسیاری را آلوده کرد و تو زمانی منتشر شد که نگهداری های بهداشتی هنوز در سطحی ابتدایی بود، برآورد می شود سبب اجل ۵۰ میلیون نفر یا شاید بیشتر شد. تعیین نرخ و اجل ومیر ویروس کرونای جدید پرسشی مهم برای همه گیرشناسان محسوب می شود؛ اما ممکن است تا پیش از آخر دنیاگیری نتوانند پاسخ را معین کنند.بیشتر بخوانید:سیر تکاملی عمل جراحی و مواد بیهوشی؛ از دیرباز تا امروزصدور مجوز استفاده از داروی Ad5-nCoV برای مهار کرونا در خیل چینمحله دوران کودکی کنار نحوه انجام ژن ها اثر می گذاردوزیر بهداشت: ایران وارد بار تست انسانی واکسن کرونا شدآیا ویروس کرونا واقعا از اسفند ۹۷ داخل اروپا وجود داشت؟
  • ۹۹/۰۴/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی