انجمن ایران کره

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

آیا دوست دارید بهتر مناسبت مستحکم کنید، خودآگاهی و تکیه به لمحه خود را تحصیل دهید، به سرعت از اشتباهات خود یادگیری بگیرید و همه ی اینها را اندوه فقط با عادتی روزمره عمل دهید؟ همه ی اینها و حتی بیشتر از آن، زمانی امکان پذیر هستند که یک دکه خاطره نویسی روزمره داشته باشید. در این مقاله مدال خواهیم قسط که خاطره نویسی روزانه چه مفید می تواند برای تان انجام دهد و بوسیله اینکه چگونه می توانید این عادت ارزشمند را داخل پروگرام ی روزمره ی خود بگنجانید، نگاهی خواهیم انداخت.

چرا خاطره نویسی روزانه؟

وقتی افکار و احساسات و تجربیات خویشتن را به قیافه منظم یادداشت می کنید، در ریشه خاطره نویسی می کنید. بسیاری از افرادی که خاطره نویسی روزانه انجام می دهند، تجربیات خود را می نویسند، یا پیاده شدن روی کاغذ یا خواه به صورت الکترونیکی؛ بااین حال، برخی هم از قالب های دیگری استفاده می کنند. برای مثال، پرونده ویدئویی خواه صوتی.

اگر تجربه ی ثبت وقایع یومیه را نداشته باشید، شاید بوسیله نظرتان تلاشی بی نفوذ کردن بیاید؛ هرچه باشد، این مواجب ی جدید را بی آرامی باید داخل زمان بندیِ شلوغ کار تان جا بدهید. چنانچه چه برای خاطره نویسی نیازی به صرف کردن زمانی کامل نیست و نو این کار هم بوسیله نمو حرفه ای و غم به رشد فردی شما کمک می درنگ.

یکی از بزرگ ترین مزایای خاطره نویسی این است که فرصت بازتاب و مصرف از تجربیات و پرورش هایتان را به شما می دهد. خاطره نویسی روزانه کمک می بطی ء تا: اشتباهاتی که مرتکب شده اید را بشناسید و داخل چگونگی اجتناب از آنها در آینده تامل کنید. چیزهایی را که یاد گرفته اید، ممارست کنید و داده ها را در ذهن خود به روز نگه دارید. مهارت های تفکر انتقادی و حل روانی را توسعه دهید. خودآگاه نمدار و از نظر عاطفی کبیر تر شوید.

مزیت دیگر خاطره نویسی یومیه این است که کمک می بطی ء تا مهارت های ارتباطی را ترقی دهید، مربوط به یاد می گیرید تا افکار و احساسات خود را به صراحت بیان کنید و در ضمن مجبور می شوید بسیار از گذشته احاطه نوشتن را تمرین کنید.

خاطره نویسی روزانه دستیار می کند تا با رویدادهای منفی هم مقابله ی موثرتری داشته باشید. تجسس ی مهمی نشان داده است، افرادی که برای توصیف و تجزیه و تجرید احساسات شان پس از رویدادی تنش زا از خاطره نویسی استفاده می کنند، در درازمدت عاطفه مثبت تری به آن اتفاق خواهند داشت.

در عاقبت اینکه، خاطره نویسی روزمره کمک می بطی ء تا پیشرفت بوسیله سمت اهداف تان را حفظ کنید. چرا که بازتاب آنچه به آن دست یافته اید، انگیزه دهنده و رضایت حصه است. مثال ها

شما می توانید به لباس های مختلفی خاطره نویسی روزمره را انجام دهید. به این شهید ها توجه کنید: کیارش پس از شرکت در کلاس های آموزشی، خاطره نویسی می یواش تا هر آنچه را که تو کلاس یاد پژمرده است، بازتاب دهد. او با نگاشتن در مورد اینکه چگونه آن آموخته ها را درون مورد گروهش به حکم خواهد برد، مفاهیم متاخر را تو حافظه خود حک می بطی ء. پریسا هر شب بعد از کار، در دفترچه اش می نویسد. او برای بازتاب آنچه به خوبی انجام داده زمان می گذارد و در مورد آنچه می توانست بهتر اجرا دهد، بوسیله دقت تامل می کند، بوسیله اختصاص هنگامی که پای تعاملات با گروهش بوسیله میان می آید. خودآگاهی ِ توسعه یافته از طریق خاطره های روزانه، بوسیله او کمک کرده است که با اعضای گروهش هم فکری بیشتری داشته باشد. پریسا شنونده ی زیاد بهتری هم شده است. چندین سال بود که داوود عاطفه رضایت شغلی نداشت. چند ماه پیش، شروع به خاطره نویسی روزانه کرد تا ببیند آیا می تواند انگیزه تازه ای داخل کارش پیدا کند یا خیر. زمان حال داوود می تواند در روزی که گذرانده تامل یواش و ببیند چگونه روی مشتریان و همکاران خود تاثیر مثبتی خلق کردن کرده است. خاطره نویسی روزانه، جهت و بیگانه و شوق او را بازگردانده است. خاطره نویسی روزانه را چطور انجام کنیم؟

برای شروع خاطره نویسی یومیه از این تکنیک ها استفاده کنید: ۱. یک قالب انتخاب کنید

وقتی صحبت از قالب خاطره نویسی به میان می آید، چندین برگزینی پیش رو دارید.

مطلع اینکه، می توانید روی کاغذ خاطره نویسی کنید. افراد بسیاری می گویند این اجرا فیزیکیِ قرار دادن خودکار روی کاغذ، بازتاب ها را استقامت می یواش. این کار آهسته و شمرده شمرده است و می تواند راه ارزشمندی برای شروع و خواه پایان روزتان باشد.

برگزینی دیگری که دارید، خاطره نویسی یومیه الکترونیکی است. این کار به سادگیِ استفاده از یک فایل word درون کامپیوترتان و یا ساختن فایلی داخل کند افزارهایی مانند Evernote است. خواه اینکه می توانید از نرم افزارهای اختصاص ی خاطره نویسی روزانه مانند iDoneThis و Penzu و Day One استفاده کنید.

بخاطر ثبت وضبط تجربیات تان می توانید وبلاگ نویسی را غم مد دیدن قرار دهید. با این حال، در رویت داشته باشید که تو این حالت، وقتی پستی را منتشر کردید، سایرین همچنین همه بوسیله افکار و احساسات و تجربیات شما دسترسی خواهند داشت. از بدگویی درباره ی همکاران و مشتریان و خواه سازمان تان اجتناب کنید. خواه اصلا وبلاگ تان را طوری تنظیم کنید که فقط خودتان بتوانید بوسیله آن دسترسی داشته باشید. نکته:

اگر می خواهید روی کاغذ بنویسید، دفترچه یا دفتر گزارشی بخرید که بخاطر تان دوست داشتنی باشد. وقتی دکه جذاب، زیبا و دلگشا ساختی دارید، احتمال بیشتری وجود دارد که از آن مصرف کنید تا دفترچه ای که باری بوسیله هر موجب برداشته اید. ۲. خاطره نویسی روزمره را به عادت تبدیل کنید

خاطره نویسی روزانه ضابطه خوبی است، اما مانند هر عادت دیگری، بخاطر ایجاد ثبات، نیازمند زمان و خودانضباطی است.

برای اینکه بیشترین روزی را از تجربه ی نوشتن تان ببرید، هر روز در زمان مشخصی، ترجیحا موقعی که حواس تان پرت نشود، بنویسید. فداکار افراد خودی دارند روزشان را با خاطره نویسی شروع کنند و از این فقره کیف می برند و برخی حزن مانوس دارند این حکم را شب ها، پیش از عدول کردن بوسیله رختخواب ادا دهند. تا اینکه می توانید درون فرصت ناهار یا استراحت بعدازظهر داخل دفترتان بنویسید. ۳. دست بجنبانید

به یاد داشته باشید که لازم نیست مطالب خاطره هایتان رمانی کلاسیک باشد!

به آرامی فاتحه کنید. به مدت ۵ خواه ۱۰ دقیقه بنویسید، و سپس وقتی به مقدار کافی نوشتید، اسکان کنید. با گذشت زمان، امکان پذیر است متوجه شوید که دوست دارید کامل نم بنویسید.

آنچه را که تصنیف اید، اصلاح هم نکنید. فقط اجازه دهید کلمات جاری شوند. ۴. تجربیات خود را بازتاب دهید

خاطره نویسی روزانه مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش ترکیبی است از روایت روشن از وقایع اخیر و پندار انتقادی درباره ی آن چیزی که آموخته اید و آن رفتارهایی که می توانید تحول دهید و یا بهبود ببخشید.

بخاطر معاون بوسیله خاطره نویسی، در مورد پرسش های زیر فکر کنید: از آخرین باری که خاطره نویسی کرده اید، چه اتفاقات جدیدی افتاده است؟ از آخرین مطلبی که نوشته اید، چه چیزهای جدیدی آموخته اید؟ یا چه اشتباهاتی مرتکب شده اید؟ چه اتفاقات دشوار یا دردناکی روی داده است؟ اگر می توانستید یکی از رویدادهای اخیر را تکرار کنید، چه فقره متفاوتی ایفا می دادید و چرا؟

هنگامی که می نویسید، بوسیله دقت درباره ی رادیکال ترین چیزی فکر کنید که از آخرین باری که در خاطرات یومیه تان تصنیف اید پیوستگی بی ریا است. به خیال داشته باشید که این رویداد امکان پذیر است نامحسوس باشد.

به عنوان مثال، شاید سخنرانی فوق العاده ای ادا داده باشید، ولی این لزوما بنیادی ترین اتفاقی نیست که بخاطر تان افتاده است. شاید مهم تر این باشد که متوجه شوید پیش از عرضه ی موردنظر، از دستیار خویشتن نگران بوده اید و اینکه چیزی گفته اید که اعتماد او را نسبت به شما خدشه دار کرده است. این همان چیزی است که باید تو موردش به تفصیل بنویسید. تشریح دهید که چرا سراسیمه بودید و چرا برخورد کرده اید. تنها در این صورت است که می توانید از این تجربه درس بگیرید.

علاوه بر این، نوشتن هر توفیق زننده یا کوچکی که به دست آورده اید نیز با شکوه است. وقتی از تفکر در این باره نکته ای شهود نمی کنید، ممکن است از ذهن تان خارج بروند. ولی مهم است که آنها را بازتاب دهید تا بتوانید سبب و خود آگاهی تان را افرایش دهید. نکته ی ۱:

اگر بوسیله خاطر سپردن همه ی این نکته ها دشوار است، نگران نباشید. هر حرمت که بیشتر خاطره نویسی کنید، دانستن اینکه درباره ی چه چیزی بنویسید، آسان خیس خواهد شد. نکته ی ۲:

بازسازی شناختی تکنیک متجاوز نیکی است تا با استفاده از آن، با واقع گرایی بیشتری درباره ی رویدادهای دشوار یا دردناک فکر کنید. از این شیوه بوسیله نشانی بخشی از نحو خاطره نویسی تان استفاده کنید. ۵. صادق باشید

وقتی می نویسید، تلاش نکنید روز خویشتن را گل و بلبل نشان دهید. درباره ی تامل ها، عملکرد و احساساتی که درمورد افراد و وقایع دارید، صادق باشید.

تنها تو صورتی از تجربیات خویشتن درس خواهید گرفت که درباره ی آنها صادق باشید. ۶. روی موارد مثبت و منفی تمرکز کنید

مهم محو که روزتان چقدر آشفته بوده است، شما باید جدیت کنید حداقل یک موافقت مثبت را بازتاب دهید. (چنانچه بتوانید به سه یا پنج تک اشاره کنید، برجسته خواهد شد. این مسئله کمک تان می کند تا خوش بینی را چاشنی زندگی تان کنید.) چه چیزی منجر به این رویداد مثبت شده و چه درسی از آن اندوهناک اید؟

اگر نمی توانید مورد مثبتی را وقوف کنید که اتفاق محذوف باشد، بوسیله چیزهایی فکر کردن کنید که به خاطرشان شکرگزار هستید؛ مانند سلامتی، مهارت هایتان، خانواده تان، و به این روش، نعمت هایی را که درون زندگی دارید، بشمارید. چنانچه حال و حوصله ندارید، احتمالا این چیزها را بدیهیاتی تصور خواهید کرد که هر کسی باید داشته باشد! ۷. تمرکزتان روی اهداف را حفظ کردن کنید

غم زمان با خاطره نویسی روزانه، در مورد اهداف بلندمدت بی آرامی خاطر کنید.

از زمانی که آخرین مطلب را نوشتید، چه پیشرفتی کرده اید، و بعد از این چه کاری می توانید برای دستیابی بوسیله اهداف اساسی تان انجام دهید؟

کلکسیون صوتی یادگیری، شعور و استقامت حافظهمجموعه بهینه مقالات «چطور» برای داشتن ذهن ای قدرتمند و تقویت ادراک و قدرت یادگیری

مشاهده دشت
برای تقویت هوش مالی کودکان چه کارهایی می ةوانیم ادا دهیم؟ فهمیدن مالی خودمان چطور پرورش داده شده است؟ نهایت آموزشی که بیشتر ما در کودکی دربارهٔ امور مالی اخذ کرده ایم، در یک عموم خلاصه می شود: پول علیق خرس نیست! البته هنوز هم آموزش مدیریت مالی به کودکان مفرط پررنگ نیست، درحالی که ناآگاهی دراین باره می تواند در آینده مشکلات یدکی برای فرزندمان به وجود بیاورد. بنابر پژوهش ها کودکان از سنین پایین می توانند با کارکرد پول آشنا شوند و از آموخته هایشان روزی ببرند! در ادامه این یادداشت در ۱۰ روش به شما یاد می دهیم که چطور بوسیله روشی اثربخش بچه تان را با مسائل مالی آشنا کنید، بوسیله طوری که بخاطر آینده اش مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش باشد. نصیحت هایی که ارائه می کنیم برگرفته از دید کارشناسان مالی است که خود بابا یا مادر هستند. با ما همراه باشید.

حتما بخوانید:برترین تکنیک های تربیت کودکان که والدین باید بدانندتفکر خلاق در کودکان چطور تحصیل می یابد؟۹ سیاق برای آموزش کارآفرینی به کودکان ۱. توضیح دهید پول از کجا می آید

بنیانی است که بچه بداند پول چطور بوسیله دست می آید. او باید بداند پول همین طوری از کیف مامان و بابا تو نمی آید! فرزندمان باید بداند که پول در ازای کارکردن بوسیله دست می آید. ما حکم می کنیم و پول می گیریم. چنانچه کار نکنیم، خبری از پول ازاله. به گفتهٔ «ریچل کروز» (Rachel Cruze) ممیز مالی و نویسندهٔ تاریخ «خانوادهٔ دارا: نسلی بخاطر توفیق مالی»، مهم است که پیوسته رابطهٔ میان پول و کارکردن را برای بچه تشریح دهیم. ۲. این ۳ اصل را گوشزد کنید: بخشندگی، پس انداز، خرج کردن

پس از اینکه ظاهر شد پول از کجا می آید، دولت بوسیله ۳ اصل اساسی می رسد: بخشندگی، پس انداز و نفقه کردن پول.

سخاوت و بخشندگی بیش مهم است؛ از طرف اهمیت کمک به سایرین را به کودک می آموزد. این فردی گرانبها بهایی است. در ادامه به کودک تان یاد بدهید قدری از پولش را پس انداز و قدری را خرج نرم. به او گوشزد کنید که وقتی پول تمام شد، همین طوری جایگزین نمی شود. بی تردید طفل اشتباهاتی می کند؛ اما چه بهتر که تا وقتی پایین تر سقف امن خانهٔ ماست، اشتباه درنگ! ۳. از صغیر بخواهید پول نقدش را در ۳ دسته جداسازی نرم



کودکان بخاطر درک مفاهیم انتزاعی نیازمند ابزارهایی ملموس هستند. بنابراین، تنها به توضیح این ۳ اصل اکتفا نکنید و افزار لازم را برای تمرین در اختیارشان بگذارید. به جای ۱ قلک، ۳ قلک به او بدهید (می توانید از پاکت، شیشهٔ تهی و ابزارهای دیگر استعمال کنید) و روی هریک برچسب «بخشیدنی»، «پس اندازکردنی» و «نفقه کردنی» بزنید. هر زمان که خردسال تان پولی می گیرد (پول توجیبی، جایزه ایفا کاری، هدیه و…)، او را تشویق کنید پولش را بین ۳ قلک تقسیم کند. به کودک رخصت بدهید، خودش دربارهٔ چگونگی انشعاب کردن پول غرض بگیرد.

این کار خیر تنها اعتماد به حین صغیر را در موضوعات مالی تکثیر می دهد؛ بلکه فرصتی فراهم می یواش که بتوانیم با فرزندمان، گفت وگویی جدی دربارهٔ مدیریت پول داشته باشیم. با کودک دربارهٔ اینکه می خواهد پولش را چطور خرج کند و همچنین دربارهٔ چگونگی تقسیم بندی در موقعیت های مختلف، مثلا در صورت بروز رویدادی پیش دماغ نشده، مصاحبت کنید. ولی فراموش نکنید که تصمیم پایانی با اوست.

«تی آ نیکولا» مدیرعامل مشارکت مدیریت سرمایهٔ «ولث بار» دربارهٔ این ترفند این نعوظ می گوید:

دوشیزه ۸ سالهٔ من می داند که باید حساب ۳ صندوق پول را داشته باشد. او معمولا بخاطر مواردی شبیه بلیت اردوی تابستانی یا چیزهای دیگری که دوست دارد امتحان کند، پس انداز می نرم. او می داند پولِ خرج کردنی، مربوط به هزینه های روزمره مشابه خرید شکلات است. ما اهمیتِ گذشت پول را هم بوسیله او یاد داده ایم. او می تواند پولش را به مؤسسات خیرات خواه به سایرین بدهد؛ مثلا برای دوستش سوغات ای بخرد. ۴. کودک را در بحث بودجه بندی وارد کنید

یکی از بهینه راه ها برای آموزش مسائل مالی به کودکان، درگیرکردن آن ها در بحث بودجه بندی هزینه های خانواده است. این گونه آن ها مشاهده می کنند که ما چطور مسئولانه به قبض ها و صورت حساب ها رسیدگی می کنیم. کودکان بوسیله طور ذاتی دوست دارند به پدر و مادرشان کمک کنند؛ بنابراین، به فکر فرو می قضیه تا راهی برای تنزل از هزینه هایشان صریح کنند. این مباحثه ها باید معتاد و عاری قیام باشند؛ حتی می توانیم طی صرف شام دراین باره مذاکره کنیم. بهتر است بحث دربرگیرنده یادآوری هایی بخاطر پرداخت شهود ها یا اقساط، بین ما و همسرمان باشد.

اشکالی ندارد اگر کودک تان هنوز آن قدر بزرگ نشده است که بتواند درون بحث شرکت کند. هدف این است که او ببیند قوم عاری خجالت و نگرانی دربارهٔ مسائل مالی مباحثه می کند. حتما بخوانید: چگونه مسئولیت پذیری در کودکان را افزایش دهیم؟ ۵. نوزاد را از صیقلی های آنلاین آگاه کنید

شمار وکتاب و پرداخت اقساط و اخذ ها حکم خوشایندی نیست! می توانیم با همراه کردن کوچولویمان کمی حال وهوا را معاوضه کنیم. شاید گاهی کلافه تان کند؛ اما بوسیله امتحانش می ارزد.

می توانیم در حالی که دلبند خردسال مان روی پایمان نشسته، با گوشی یا لپ تاپ ستاندن ها و اقساط را پرداخت کنیم خواه سری به سایت کارگزاری سهام بزنیم و وضعیت سرمایه گذاری را بررسی کنیم. هرچند باید حواس مان باشد که دکمه ای را تنگ کردن ندهند خواه آیکنی را لمس نکنند؛ اما تجربه می گوید کودکان از تماشای فقره ما دلگشا شان می آید. امروزه بسیاری از فعالیت ها به شکل دیجیتال ارتکاب می شود که ناچیز برای بچه ها لمس کردنی است. اما آن ها می فهمند که ما با لمس خواه کلیک کردن دکمه ای، پول صیقل می کنیم و شریک شدن در این فرایند برایشان جذاب است. ۶. به نوزاد ها پول هدیه بدهید تا بتوانند تصمیم هایی مالی بگیرند

هدیه دادن در تولدها و مناسبت های دیگر رایج است. می توانیم بوسیله جای تحفه کالاهای مختلف، پول هدیه بدهیم. بوسیله این تزیین در وقت صرفه جویی می کنیم؛ دردسر انتخاب سوغات را هم نداریم و مهم تر اینکه به استواری اقتدار احصائیه وکتاب فرزندمان کمک می کنیم.

خردسال ها عادت دارند که به تماس رویدادهای ویژه مانند روز تولدشان، بخاطر هدیه ای ویژه درخواست کنند. با دادن پول بوسیله آن ها به نشانی هدیه، صغیر بوسیله تدریج حس می درنگ که درخواست هایش چه خرج ای دارند! حتما بخوانید: چگونه تسلط تصمیم گیری داخل کودکان را تقویت کنیم؟ ۷. پول توجیبی بدهید ولی خیر بی شمار وکتاب

مشابه هر انسان دیگری، صغیر ها بی آرامی برای عمل امور گوناگون، مثل هزینهٔ اردوی گروهی مدرسه، به پول حاجت دارند. تعیین مقدار مشخصی به عنوان پول توجیبی بخاطر طفل ها خوب است؛ ولی بهتر است بچه مان را طوری بار بیاوریم که بتواند پول را خودش به مشت بیاورد. این کار به آن ها نشان می دهد انسان ها چطور کسب درآمد می کنند.

«نیکولا» بوسیله دوشیزه ۸ ساله اش بخاطر ارتکاب برخی کارهای خانه که خارج از وظایف روزمره ٔ اوست (صبر ازاله به فکر کردن مرتب کردن اتاقش که وظیفهٔ اوست، پولی به فرزندمان بدهیم)، دستمزد می دهد. البته نباید موثر کنیم که کودک انتظار داشته باشد برای اجرا هر فرمان اضافه ای، پول دریافت نرم. چون وقتی شغلی پیدا کرد، دست از انجام کار خانه می کشد. او باید بداند که لازم است تو عمل کارهای خانه همکاری یواش.

می توانیم صیقل پول توجیبی را منوط به اجرا مجموعه ای از کارها در انتها هفته، کنیم. چنانچه تو انتها هفته برخی از کارها انجام نشده باشند، از پول توجیبی او کم می شود. ۸. به او یاد بدهید چطور پول توجیبی اش را نفقه کند

کودک باید بداند که هرچند می تواند بخشی از پولش را صرف تفریح و خوش گذرانی کند؛ اما بخشی از آن را تیمار باید به تأمین برخی نیازهای ضروری اختصاص دهد. با گذر زمان و افزایش سن صغیر ها، می توانیم در این مبنا جدی تر برخورد کنیم.

روشن کنید که پول توجیبی باید چه مواردی را پوشش دهد؛ نفقه هایی مانند تغذیهٔ مدرسه، میان وعده، ورزش رایانه ای، فعالیت علو برنامهٔ مدرسه، هزینهٔ رفت وآمد به مدرسه. درمورد بچه های ارشد تر می توانیم لباس یا دیگر موارد اساسی تر را تیمار به سیاهه اضافه کنیم. همیشه این موارد را بنویسید تا جای تردید و بدفهمی نماند.

اگر می دانید پس انداز فرزندتان دارد به مقداری که تو نظرش است، نزدیک می شود، خوب است کمی پول اضافه بوسیله او بدهید! این فرمان کیف پس انداز را بخاطر او بیشتر می یواش. همچنین او را به فکر خرج نکردن پولش برای اضافه به پس اندازش، تشویق کنید. ۹. از خرابکاری فرزندتان بخاطر آموزش بهره بگیرید



برای مادر و پدرهای یدکی پیش می آید که کودک شان همهٔ پولش را صرف خرید چیپس و پفک می نرم و روز بعد انتظار دارد مامان و پدر برایش پفک بخرند. چه باید کرد؟ وا ندهید! به جایش از این فرصت برای آموزش مالی او کاربرد کنید.

بخاطر طفل توضیح دهید که وقتی پول طولانی می شود، دیگر طولانی شده! شاید برایتان مشکل باشد؛ اما در درازمدت به او می آموزید که پهلو اساس داشته هایش گام بردارد؛ موضوعی که درون مدیریت پول نکته ای کلیدی است. ۱۰. روش مدیریت پول خودتان را زیر دید بگیرید

نوزاد ها پیوسته در حال مشاهدهٔ رفتار ما و فراگیری هستند. اگر ما ولخرج باشیم، بیشتر از داشته هایمان نفقه کنیم و بی وقفه نگران پول باشیم، نوزاد ها هم همین اسلوب را داخل پیش محزون و نتیجه می گیرند که پول چیزی است کمیاب که بسیار وقار دارد!

اگر ما بیش از درآمدمان هزینه کنیم، نوزاد ها گمان می کنند این نحو طبیعیِ مدیریت پول است و همگی همین طور ارتکاب می کنند. چنانچه ما بوسیله برهان رفتار و هزینه های اشتباه، پیوسته نگران اندک آمدن پول مان باشیم، فرزندمان هم همین وضع را پی می گیرد. ما بوسیله نشانی والده یا پدر، می توانیم با اصلاح خودمان الگوی دهش برای فرزندمان باشیم.

شما دربارهٔ پول و مسائل مالی با فرزندان تان صحبت می کنید؟ آیا آگاهانه دراین باره به کودک تان آموزش می دهید؟ بوسیله رویت شما چه روش های دیگری وجود دارند که به راهنمایی فرزندانی با فهم مالی بالاتر کمک می کنند؟ در ادامه بخوانید: مسائلی که والدین قبل از هر نوع آموزشی به فرزندان شان باید بدانند

مجموعه صوتی تدریس و راهنمایی فرزندانتربیت کودک را باید بیست سال پیش از تولدش آغاز کرد

مشاهده محصول
طبیعت سیرت ایران تنوع زبر العاده ای دارد و ترتیب های آن کامل نشدنی است. از دلربایی های خویش داشتنی این منطقه، دریاچه های کوچک بزرگی هستند که جمعی از درختان و سبزینگی را دور خویشتن جمع کرده اند. اگر مشتاق شنیدن صدای ساکت طبیعت و روبرو کردن منطقه ای بکر داخل سفرهای شمالی هستید، حتما درون این یادداشت با چطور همراه شوید. می خواهیم با هم به دلِ جنگلی درون میان نور و چمستان برویم تا درون آغوش درختان دلگشا قدوقامت، از نظام جادویی دریاچه الیمالات سرِ ذوق بیاییم. شک نکنید که جادوی الیمالات شما را برای عروج اغوا خواهد کرد. حتما بخوانید:آبشار لوه گلستان، یک گشت وگذار خنک تو مسیر مشهددریاچه ولشت؛ فردوس گمشده مرزن آبادجنگل ابر شاهرود؛ هم آغوشی زمین و آسمان موقعیت جغرافیایی دریاچه الیمالات در خاک ایران

پیش از دلمه شدن باروبندیل برای عروج بوسیله این منطقۀ شمالی، بهتر است با موقعیت آن داخل اطلس آشنا شوید. حوض درست کردن الیمالات خواه همان بند خاکی الیمالات، در قلب سرسبزیِ جنگل «کَشپِل» حیات دارد. این بیشه از شمال به دریای خزر و از جنوب به پارک جنگلی «لار» می رسد. الیمالات متعلق به استان مازندران است و در محدودۀ شهرستان نور واقع شده است. دست خط فرعی این دریاچه و جنگل سرسبزش، بعد از آنکه درون حدود ۱۴ کیلومتر از تلالو بور گرفتید، در جادۀ منتهی به چمستان، پیش روی تان سبز می شود. همگی چیز از جاده ای قصه ای مبدا می شود جاده دریاچه الیمالات ـ عکس از خیال اکبری

ترتیب دریاچه الیمالات و نیستان کَشپِل، مورچه ذره خویشتن را نشان می دهد. اولین تمثال جادویی آن با نخستین لحظۀ ورود به جادۀ صوری شروع می شود. آهسته در این جاده برانید و برای رسیدن عجله نداشته باشید. بخش عظیمی از تزیین الیمالات، متعلق بوسیله این جادۀ رؤیایی است. درختان دلگشا قدوقامت داخل هر دو طرف جاده، دیواری سبز پدید آورده اند و همچون دالانی شما را به نشانه هدایت می کنند. شیطنت نور خور برای گذر از میان شاخ وبرگ درختان تماشایی است. حس ماجراجویی و وسوسۀ ادامه دادن، از همان مبدا سراغ تان می آید، اما تا می توانید از این دالان بهشتی لذت ببرید و بادقت بوسیله جزئیات زیبای آن توجه کنید.

چنانچه نفس ای سامان تان را باثبات کنید و بایستید، درون خموشی محض، صدای تراوش کردن قطره های آب را هم خواهید شنید. هرچه جلوتر بروید، هوای نو تری استشمام می کنید و اکسیژن تمام عیار جنگلی و عطر صنع سبز، سرحال تان می آورد. این مسیر را امتداد دهید تا به درگاه ورودی و اصلی جنگل برسید. از اینجابه بعد، ماجراجویِی شما با پیاده روی ادامه روشن می درنگ. کشف جواهری به نام حوض درست کردن الیمالات عکس از حسین صادقی

بعد از پشتِ سرگذاشتن دالان سبز و طولانی، حالا وقتش فصیح که با جواهر تماشایی بیشه روبه رو شوید. دریاچه الیمالات که درواقع پشت بند خاکی الیمالات واقع شده است، در حصار درختان و بوته های سرسبز فراوانی جا خوش کرده است. اصطلاح ها تو توصیف زیبایی این دریاچه جنگلی قدرتی ندارند. حوض درست کردن الیمالاتْ عروس جنگل است و جایی بخاطر دلگشا گذرانی و دنج با طبیعت محسوب می شود. پیاده روی و گشت تو طبیعت دوشیزه نیستان عکس از بیژن مسعودی

هر گوشۀ این بیشه سرسبزْ گواه است و پیاده روی در آن، تجربۀ معرکه ای خواهد بود. از گام کوفتن بر دریاچه الیمالات غافل نشوید که خودش تفریح دلچسبی است! حاشیۀ دریاچه و سکوت مرموزش فرصت خوبی بخاطر رسیدن بوسیله آرامش است. ترکیب پهنۀ آب و سرسبزی درختان قابی تماشاچی از حوض درست کردن ساخته است که می تواند شما را محو تماشای خود کند. رفتن به این منطقه، عاری عکاسی از مناظر بهشتی اش کامل نخواهد شد. پس تا می توانید، ترتیب سرشت را در قاب دوربین خویشتن ثبت کنید.

هرچه بیشتر درون جنگل پیش بروید، چهره های دختر طبیعت را بیشتر خواهید دید. صدای طبیعت جنگلی حس فوق العاده ای را به شما منتقل می کند و معاون می یواش که از خموشی و نبودن صداهای مزاحم شهری در این منطقه لذت ببرید. با هر قدم که به روی زمین مرطوب و گل آلود نیستان می گذارید و پیش می روید، بوی برگ های شبنم زده، بیشتر از قبل درون سرتان می پیچد و حس می کنید که حال وهوای جنگل بیشتر ژوراسیک وار می شود. کرجی اتومبیل تو سکوت حوض درست کردن حوض درست کردن الیمالات ـ عکس از الهام باقری

این دریاچۀ جنگلی فرصت دهش است که با قایق به دل آب بزنید و به گوشه وکنار این پهنۀ آبی، سفری کوتاه داشته باشید. الیمالات زیبایی های منحصربه محدودیت دارد که فقط با کرجی اتومبیل می شود کشف شان کرد. همچنین اگر به ماهیگیری و آرامش بی همانند آن علاقه مندید، وقتش رسیده که دست بوسیله فرمان شوید. در ساحل این دریاچه، چوب ماهیگیری را به آب بزنید تا شکاری لذیذ غافل گیرتان یواش.

تفریح خویشتن را با ثانیه گذرانی و چادر کوفتن در حاشیۀ دریاچه کامل کنید. خویشتن را به چای گرم مهمان کنید و از نقاشی بی همتای خداوند لذت ببرید. داخل این جنگل می توانید با هماهنگی و پرداخت هزینه، کمپینگ را امتحان کنید و شب را در آن به صبح برسانید. شب ماندن در جنگل و تماشای چهره ای دیگر از طبیعت، تجربه ای فراموش نشدنی خواهد حیات. بهترین زمان سیر به الیمالات عکس از پرستو ابراهیمی

داخل گسستگی بهار یکی از هنرمندانه ترین چهره های جنگلی الیمالات را خواهید دید. هوای خنک روزهای نخست سال و بارانِ ریز و سرشک بارهای هوای محبوب شمالی دریاچۀ الیمالات را به یکی از مقصدهای محبوب گردشگری تغییر می کند. اما چنانچه به تعاقب تماشای قابی رؤیایی از این حوض درست کردن هستید، حتما در خنکای پاییز سری به آن بزنید و از اثر جزیی بازی درختان اطراف دریاچه غرق کیف شوید.

آب وهوای این دریاچه در روزهای تابستان، گرم و شرجی است. پیش از سیر لازم است که وسایلی همچون کلاه آفتاب گیر، عینک، کرم ضدآفتاب، بطری های خنک آب و لباس خنک بوسیله همراه داشته باشید. به تفکر باران برف و شرایط خطرناک جاده ها، این منطقۀ جنگلی به هیچ وجه مقصد زمستانی مناسبی نیست.

در سفرتان به حوالی نور، تماشای الیمالات و ماجراجویی در جنگل بکر آن را از دست ندهید. عدول کردن بوسیله این منطقه، عاری شک یکی از طبیعت گردی های کیف بخش در جغرافیای شمالی ایران است که آرامش و زیبایی بی حدومرزش، جادوی تان می کند. هر سفری برای خود رازها و چطوری های زیاد دارد که ترویج آن برای دیگر گردشگران بسیار مفید خواهد بود. بنابراین اگر تجربۀ رفتن به این منطقه را دارید، اطلاعات مفیدتان را با ما و دیگر مشتاقان سفر، درمیان بگذارید.

هواخواه ایده های شما هستیم. در ادامه بخوانید: سفر به چالیدره مشهد؛ سفری یک بسرعت ولی پرهیجان
به گزارش ایسنا، آیت الله احمد جنتیصبح پنجشنبه - ۲۰ تیرماه طی سخنانی داخل ششمین میتینگ مشترک هیئت رئیسه باشگاه خبرگان رهبری با جماعت های داخلی در دوره پنجم، با تاکید بر اینکه اعضای خبرگان باید عارف به زمان باشند و کاردان بودن شان را با اقتدار معرفت و وقوف نحو زمان نشان دهند، تقریر کرد: باید وضعیت حال خویشتن را تو دید بگیریم و نقاط ضعف و قوت، چالش ها و مسائل تویی و اجنبی را هموار مرور کنیم.

وی افزود: با همه وجودم از مقام معظم رهبری تشکر می کنم، چرا که ایشان مسائل را از جهات گوناگون رصد می کنند و کاملا مراقب اوضاع هستند. ایشان تمام غلبه سندیت را بخاطر هدایت مسئولان، اصابت با دشمنان خارجی و برخورد با فسادهای داخلی و هدایت همگی نیروها  بکار می گیرند.

جنتی با اقرار اینکه هرچه از عزت و عظمت در مقابل دشمن داریم بوسیله برکت هدایت های رهبری است، تصریح کرد: قبل از ایشان هم امام راحل درون این جایگاه بودند و رهبری، خلف موتمن ایشان هستند.

رئیس مجتمع خبرگان رهبری در پاره دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما هر چه داریم و اسلام هر چه دارد همه از ایستادگی است. دشمن تلاش بسیار می بطی ء که ما را به زمین بزند، نگذارد عدالت و اسلام و توحید رشد کند؛ از این رو از اول تاریخ دنیا تاکنون مبارزه حق و باطل بوده است و رطوبت هم ندارد.

وی با تقریر اینکه امروز با جریان دشمنی های دیوانه وار آمریکا مواجه ایم، اعتراف کرد: کشورهایی که مفرط ناچیز از آمریکا نیستند هم با ما دشمنی می کنند، ولی آمریکا دشمنی خود را بیشتر نمایان کرده است.

مهتر مجلس خبرگان رهبری با اعتراف اینکه در برابر دشمن تاکنون پیروزی های بسیار منت داشته ایم، گفت: دشمن از این پیروزی ها ناخرسند است. همان پیروزی هایی که سیاست های دشمن را داخل عراق، سوریه و در یمن خنثی کرد و تو این کشور آنها را به شکست واداشت.

جنتی ادامه رحم: همگی این پیروزی ها بوسیله فکر کردن مقاومت است، البته این نحو هموار تراشیدن و باید با همت راه را در پیش گرفت ولی این مقاومت ها همه جا خویشتن را نشان داده و هزینه هایش را هم تقبل کرده است.

وی با پافشاری پهلو اینکه مقاومت است که ملت را چهل سال سرپا نگه داشته است، گفت: سیاستمداران دنیا باور نمی کردند که این نظام چهل سال شیوه پا بماند با وجود اینکه مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرص کردند و هر مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش که توانستند کردند و درون عین حال این نظام با توکل به خالق و پشتیبانی مردم قاعده پا ماند.

رئیس کانون خبرگان رهبری با مداومت پهلو اینکه مشکلات با مردم شوخی ندارد، تصریح کرد: گرانی، تورم، فسادهای اداری، فسادهای مالی و سایر مفاسد وجود دارد ولی مردم تحمل می کنند و حضورشان را در چیز پهن مدال می دهند که واقعا کمترین کاری که می توانیم بکنیم دعای شب هنگام روزی برای مردم تو نماز شب و هر زمان دیگر است و اینکه هر خدمتی از دستمان برمی آید نباید کوتاهی کنیم.

جنتی با اعتراف اینکه آدم سختی ها را تحمل می کنند، گفت: آنان اطاعت سندیت و فرع شان به مقام معظم رهبری را نشان می دهند و این مقاومت ها سبب شده که ما قدرتی متخاصم شکن نمودار کنیم، اما باید در تاریخ حفظ کردن شود که نخست وزیر ژاپن اینجا می آید و مقام معظم رهبری می گویند ترامپ قیمت واگذاری پیام را ندارد. این کم حرفی نبود که ایشان زدند و همگی فهمیدند که ایشان از موضع غلبه تلاقی و دشمن را خواری می کند.

بوسیله گزارش ایسنا، رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتش انقلابی و مقاوم قدیم برای ما افتخاری بوده است، اقرار کرد: سپاه پاسداران در قضیه سرنگونی پهپاد آمریکا سیلی استحکام به ترامپ زد و معلوم بود که آنان از این اقدام بسیار دردشان آمده است؛ چرا که شاهد بودیم که پس از آن دور جدید تحریم های علیه مقامات کشورمان و تا اینکه مقام معظم رهبری را فاتحه کردند.

وی افزود: متاسفانه امروز بر کشوری که 300 میلیون پری دارد انفراد رهبری می کند که خودش همچنین نمی داند چه کار عمل می دهد و کارشناسان و برخی رسانه های آمریکایی می گویند که ترامپ متشابه ببر نعره می زند و مثل گربه می ترسد. اخیرا نیز روزنامه ای تصنیف است مبنی کنار اینکه ما دارایی تمام کسانی که با ایران ارتباط دارند را مسدود می کنیم و مقام معظم رهبری را تحریم می کند. سوا رهبری در خارج از سرزمین سرمایه ای دارد که مسدودش کنند؟

جنتی خطاب بوسیله اعضای خبرگان رهبری گفت: ما باید اهداف مقام معظم رهبری را پیگیری کنیم. ما باید بیانیه دامنه دوم را بوسیله شکل گفتمان مطرح کنیم و نباید اذن دهیم که این بیانیه کهنه شود؛ چرا که مقرری ما خبرگان است که مفاد این بیانیه را پیگیری کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری راهنمایی های زیاد مرحمت کرده اند، ولی متاسفانه ما همانطور که به قرآن که مایه خوشی گیتی و آخرت ماست بی توجه هستیم به بیانات رهبری همچنین توجه نمی کنیم. ایشان در بیانیه گام دوم قناعت را نقطه کلیدی و تعیین کننده ارزیابی کرده اند و مردم و مسئولان را از استفاده بی اندازه و اسراف برحذر داشته اند. نیز بوسیله عملکرد های درمانده که قناعت سرزمین را دچار چالش کرده از جمله تصدی گری شانس رمز کرده اند.

جنتی با طرح این سئوال که چرا بیشتر اقتصاد کشور باید دست دولت باشد؟ پیش روی کرد: این مسئله برخلاف حجر و سر اساسی است. باید روحی بوسیله حال بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و مراد بسته شدن به متخاصم شود، چرا عده ای نمی توانند بفهمند که دشمن تو برابر ما قرار دارد.

وی تصریح کرد: دشمن دل ما را شعار گرفته و سایه ما را با آماج می زند. فداکار ها اعتقاد نمی کنند که از دشمن خواهش مودت نمی قابلیت داشت. اگر دشمن روی دلگشا نشان می دهد چون می خواهد از پنجره ای وارد شود که ما از درون آن بیرونش انداخته ایم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: با ادامه شرایط موجود مشکلات ما محلول نمی شود؛ امروز نیروهای جوان و آتش بوسیله اصالت آمادگی تمام برای فعالیت دارند. نیازی نیست این نیروها را درون پستهای فراز و احساساتی بکارگیری کنید اما لازم است که آنها را تو یک حروف تدریجی جایگزین نیروهای کنونی کنیم.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی یکی دیگر از اصول است که باید بوسیله آن توجه شود، تقریر کرد: ما می خواهیم این مطالب را به لباس گفتمان داخل آوریم و تو میان طلاب و مرزوبوم های علمیه گفتمان قطب تنش را جا بیندازیم.

جنتی اصرار کرد: مبارزه با شورش باید بشریت شود و آدم باید در این زمینه مطالبه گری کنند. اگر مردم به این مسئله توجه نداشته باشند خراج مطلوب پژمرده نمی شود. امروز باید کبیر های با خاطرجمعی و جهادگر و پاکدست بکار گرفته شوند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب بوسیله روسای کمیسیون های این مجلس، گفت: ما باید نسبت به وضع موجود تا آنجا که می توانیم به مسئولان هشدار دهیم. نمی توانیم نسبت به شرایط کنونی بی تباین باشیم.

وی با تاکید پیاده شدن اینکه برجام وسیله دردسر شده است، تصریح کرد: اگر آن یکروز که گفته شد ما آن را آتش می زدیم امروز با این شرایط مواجه نبودیم، البته امروز بی قراری که دولت در حال کاهش تعهدات برجامی است امر احسان می کند و باید آن را امتداد دهد؛ چرا که از این اروپایی های منافق نیز هیچگاه انتظاری نباید داشت.

جنتی دنباله داد: یکی از ارکان اروپا، انگلیس است که دشمنی کهنه ای با ما دارد و امروز نیز دشمنی اش ادامه دارد و در راستای همین دشمنی نفتکش را تو روزهای اخیر دربند کرده است.

رئیس حلقه خبرگان رهبری مداومت کرد: اینها بوسیله تعهدات خود عمل نمی کنند ولی باید بتوانیم روی پای خود بایستیم و با پایداری به نقطه هدفمان برسیم و می رسیم.

جنتی درون پایان گفت: از آقای رئیسی تشکر می کنیم که اخیرا با 60 بازپرس متخلف اصابت کردند، چرا که دستگاهی که می خواهد مبارزه با جنگ کند خود باید عاری از تلاطم باشد.
بسیاری از مایه های بی سیم ساخت شرکت لاجیتک نسبت به حمله های بی سیم آسیب پذیر هستند و می توانند به عنوان عیب امنیتی درون سیستم ها معارفه شوند. این نقص امنیتی در نتیجه ی تحقیقات مارکوس منگز، متخصص حوزه ی امنیت جلوه گر شده است. منگز روی چندین مایه شریک شدن لاجیتک جستجو انجام داده و در نهایت تعداد اضافی آسیب پذیری پیدا کرده است. این عیب ها درون کیبوردها، موس ها و تا اینکه پرزنترهای لاجیتک دیده می شود.مقاله های مرتبط:بررسی لاجیتک میت آپداستان برند: Rapoo، برند جوان و جویای نام کالا جانبی وایرلس

نقص های امنیتی یافت شده به حمله کنندگان اجاره می دهد تا کلیدهای فشرده شده را ردیابی کنند و از این طریق، متن ها و پسوردهای نوشته شده توسط کاربر را در اصالت داشته باشند. هکرها می توانند خویشتن همچنین دست به کار شوند و دستورهای خویشتن را از طریق کیبورد بوسیله رایانه ی قربانی خبردار کنند. چنانچه حمله کننده بتواند دستورهای خود را تو مقصد ادا می کند، می تواند امر متجاوز خطرناکی تلقی شود زیرا به آسانی امکان اجرای کدهای مخرب را فراهم می کند.

منگز اشاره دارد که از درون پشتی و ریموت شل (rsh) برای تاثیر به سیستم ها از طریق بی سیم کاربرد کرده است. این تماس بی سیم خیر تنها می تواند سیستم تیر را آلوده کند، بلکه امکان برقراری ارتباط با داخل پشتی را نیز فراهم می کند و از این نظر بسیار قابل توجه است. بوسیله همین دلیل است که حمله کننده می تواند تا اینکه رایانه هایی که به شبکه متصل نیستند را تک شعار استراحت دهد. وی خراج ی تحقیقات خویشتن را داخل اختیار مدیر بسرنوشت شوم دچار کردن کیبورد و موس لاجیتک راحتی داده و این شریک نیز صحت گزارش سابق الذکر را تأیید و اعلام کرده درون جدیت بخاطر شفاف سازی و بهبود وضعیت است.



گیرنده های Unifying لاجیتک را می توان از لوگوی ستاره ی نارنجی آن ها تشخیص عدل

هر وسیله تاسیس لاجیتک که از فناوری بی سیم Unifying بهره می برد، دارای نقص های امنیتی ذکرشده در این گزارش است. گیرنده های USB همراه با موس و کیبوردها که از چنین فناوری پشتیبانی می کنند، از سال ۲۰۰۹ همراه با محصولات لاجیتک به سراسر دنیا عرضه شده اند. فناوری بی سیم گفته شده درون رده ی خاصی همچنین قرار نمی گیرد و تمامی محصولات مناسب قیمت تا پیشرفته را شامل می شود. چنین گیرنده های USB دارای لوگوی کوچک نارنجی رنگ ستاره ای لباس هستند و از این طریق به آسانی شناسایی می شوند.

مایه های مخصوص بازی سری لایت اسپید و پرزنترهای بی سیم R500 و اسپات لایت نیز به دلیل استفاده از فناوری مشابه، دچار نقص امنیتی هستند. پرزنترهای سری R400، R700 و R800 دارای نقص ذکرشده در این گزارش نیستند اما طبق گزارش های دیگر، سایر عیب های امنیتی در آن ها دیده می شود. لاجیتک اخبار کرده است که فداکار از این مشکلات را می تواند حل کند؛ اما برخی دیگر نیز غیرقابل حل ابدی خواهند ماند. فناوری Unifying به کاربر اجازه می دهد تا ۱۰ وسیله بی سیم را بوسیله صورت بی آرامی زمان از طریق یک گیرنده به رایانه متصل یواش. این فناوری از ۱۰ سال پیش تاکنون به همین صورت به بازار عرضه شده است و درون نسل های گوناگونی از دستگاه های بی سیم یافت می شود.بیشتر بخوانید:مایکروسافت ایموجی های واقعیت افزوده را بوسیله SwiftKey می آورددولت چروک بوسیله سازمان دهی حمله سایبری بین المللی بازپرس شداینستاگرام و آزمایش متد آسان زیرفون برای بازگرداندن صفحات هک شدهکالبدشکافی مک بوک پرو تکاپو اپل بخاطر رفع مشکل صفحه مفتاح پروانه ای را علامت می دهداسپیرو برگ ویدئو مجمع لاجیتک را بوسیله صاحبان تصرف وکار در ایران معرفی کرد
آخرین خبرها از پریوس این است که این خودرو این وهله با پنج تبدیل واضح بوسیله مشت مشتری خواهد رسید. شرکت تویوتا درون آمریکای شمالی اطلاع داده که مدل ۲۰۲۰ این خودرو راحتی است حسابی تقویت شود.
بر شالوده شناسایی رسانی این شریک شدن پریوس پرایم قرار است پیشرفته ترین و مجهزترین مدل تویوتا در دو دهه گذشته باشد. یکی از تفاوت های این مدل با تویوتا پریوس ۲۰۱۸ تو صندلی نفر پنجم آن است که یعنی با معامله این خودرو می نبوغ جای بیشتر و دوستان بیشتری داشت. همچنین آفتابگیر متاخر پریوس آفتاب را برای ما دلپذیرتر می درنگ. از لفظ دیگر صبر است با تبدیل تم سیاه اتاق بوسیله جای سفید چهره شیک رطوبت داشته باشد. از همگی رادیکال تر سیستم اتصال این خودرو برای پریوس معیار ۲۰۲۰ به اپل کارپلی، آمازون الکسا، سیریس مجهز شده تا بهانه ای برای مقامت در طبق سیر نباشد. این کارپلی به ما این امکان را می دهد که عاری هزینه افزودن به جزییات آن دسترسی داشته باشیم. همگی این تغییرات در حالی رخساره داده در طول این سال ها تویوتا با وسواس و وقفه بیشتری محصولاتش را با اپل بی آرامی خوان کرده است.
این معیار ازماشین تویوتا که این روزها زیاد حرف آن زده می شود ۲۷ هزر دلار نرخ دارد. این مدل بی قراری متشابه سری قبلی شارژی است و علاوه بر این یک اتومبیل ۱٫۸ لیتری چهارسیلندر هم داخل آن انتصاب شده است. قدرت نهایی که خودرو تولید می بطی ء آنقدری ازاله که چشممان را بگیرد اما همچنان یکی از بوسیله نفع ترین محصولات کارخانه های خودروسازی در راسته است.
این اولیه مرحله محو که تویوتا داخل زیبایی این خودروی لطیف دست می برد. سال گذشته هم این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفت تا چراغ های جلو، سپر و رینگ هایش را تغییراتی بدهد. طول خودرو ۳۵ میلیمتر بیشتر شد و داخل در خودرو تریم تغییراتی را قفا قاعده گذاشت. کلیدهای سیستم تهویه روی کنسول میانی کار گذاشته شد که در رنگ های مشکی و سفید قابل توصیه است. داخل مدل ۲۰۱۹ از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی نمی شد و بوسیله همین برهان تیمار این عمده ترین تغییر با نسل پنجمی است که سال آینده وارد بازار می شود.
سال ۲۰۱۹ تغییرات چهار چرخ متحرک گام مهمتری بود که برای ارتقا این علیه برداشته شد. سال ۲۰۱۹ این خودرو با دستکاری هایی که داخل ظاهر داشت، خطوط شکسته شده ای که نرم خیس و چراغ های عقب که از حالت غیرنرمال خارج شد توانست گام مهمی برای جا شدن در دل افراد محافظه کار بردارد. به همین دلیل هم به دیدن می آید علی رغم تبلیغاتی که برای خرید ماشین تویوتا پریوس ۲۰۲۰ شده هنوز فاصله زیادی تا رسیدن بوسیله بهترین نقطه آن حیات داشته باشد. برای مثال اگرچه هنوز اطلاعی از راندمان مدل ۲۰۲۰ درون دسترس نیست اما پریوس سواران تمایل دارند مشکلاتی که در هماهنگی جعبه دنده cvt و چرخ های ساخته و فعال آن وحود داشت، در نسخه جدید رفع شود.
تویوتا ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ هر دو موتور و مصرف بنزینی مشابه همدیگر دارند و هر دو در نهایت از پس تولید ۱۲۰ اسب بخار قدرت برمی آیند ولی مقدار پایه مدل امسال ۲۳ هزاره دلار است که نشان می دهد چهارهزار دلار ارزان پر حرارت از نسخه آینده ارزش دارد. پیشرفته ترین مدل پریوس ۲۰۱۹ با مشخصه چهار چرخ فعال تو بازارهای آمریکا و اروپایی ۳۰ هزار دلار فروخته می شود.
برای خرید یک استاندارد پریوس ۲۰۱۷ از سایت دیوار باید حداقل ۵۰۰ میلیون تومان پول داشته باشیم. اگر خوب آگهی های این سایت را نگاه کنیم با ۳۵۰ میلیون تیمار می تـوانیم یک مدل ۲۰۱۶ کم ارزش برای سودا روبرو کنیم.
جوهر : ویرلن
به گزارش خبرگزاری مهر، تربیت حسینی با اشاره به اهمیت مقدار نمک دریافتی تو ایجاد بیماری پرفشاری خون، افزود: در راستای پروگرام ریزی وزارت بهداشت، انستیتو تغذیه بخاطر سیاست گذاری در علت کاهش عوامل خطر تغذیه ای، برنامه پایش عوامل مخاطره تغذیه ای شامل نمک، قندهای ساده، روغن و اسیدهای چرب ترانس، اشباع را در موادغذایی صنعت و سنتی اجرا می کند.

وی با اشاره به پروگرام های کنترل و کاهش فشار خون در وزارت بهداشت، دنباله داد: بیشترین مقدار نمک دریافتی از سر موادغذایی در کشور، مربوط به نان است و در بین انواع نان ها، نان بربری زیادترین بها نمک را داراست.

حسینی ادامه انصاف: البته با توجه بوسیله سرانه استفاده بالای نان لواش در ناحیه و رفعت بودن نرخ نمک داخل تولید این نان زیادترین ارزش نمک را از بین موادغذایی نان لواش به سبد مصرف غذایی ایرانی ها وارد می کند.

وی یادآور شد: بر این اساس، کاهش نمک در انوع نان به ویژه لواش و بربری می تواند نقش مهمی در کاهش قبض نمک روزانه و پیشگیری از پرفشاری خون داشته باشد.
داخل سال های گذشته، سمینارهای انگیزشی پرشماری با موضوع موفقیت برگزار شده است. صرف نظر از اینکه چنین سمینارهایی با معیارهای سمینار انگیزشی مطلوب همخوان هستند یا خیر، پرسش مهمی مطرح می شود: این سیاق سمینارها تا چه حد توانایی برآورده کردن احتیاج جوانان تو حوزۀ کسب وکار را دارند؟ آن حزن جوانانی که پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی با چالش های پیشِ رو در میدان فقره روبه رو خواهند شد. پرسش مهم تر این است که تأثیر این سمینارها پهلو عملکرد جوانان، مثبت و سازنده است (آن متد که ادعا می شود) یا منفی و مخرب؟ در ادامه به این سؤالات پاسخ می دهیم. چرا سمینار موفقیت؟

تعداد بی شماری از افرادی که جذب سمینارهای رایج این روزها شده اند، تجربۀ ناموفقی داشته اند. آنها به دلیل ناکارآمد وجود داشتن چنین سمینارهایی از صرف زمان شان عاطفه پشیمانی می کنند. همین روند باعث شد من به عنوان عضوی از خانوادۀ کارآفرینان و کسی که همواره آموزش در حوزۀ مدیریت کسب وکار دغدغه ام بوده است، وظیفۀ خود بدانم که رویه حلی عرضه کنم.

تو مقالۀ پیشِ رو، نخست، به بررسی این قبیل سمینارها، علل برگزاری و پیدایش آنها و همچنین مطالعه معیار تأثیر مثبت یا مخرب بودن آنها پرداخته ام. بعد با توکل پهلو مطالعات و تجربیاتم در این سال ها، راهی برای محلول مشکلات آموزشی در حوزۀ مدیریت کسب وکار، پیشِ روی خوانندگان گذاشته ام.

امروزه سمینارهای مختلفی با عنوان «سمینار توفیق» برگزار می شود. برگزاری این سمینارها به سیلان ای موکد و پررنگ دگرگونی شده است. همه روزه تبلیغات افراد سخنور و شومن هایی (Showman) را به خشکی امدن درودیوار روستا می بینیم که با کلمات جذاب، افراد بسیاری را به جانب خود می کشانند تا متد موفقیت کوتاه مدت (بخوانید: راز توفیق یک شبه!) را به آنها بیاموزند.

چرا این افراد چنین سمینارهایی برگزار می کنند؟ چرا بعضی افراد نیرنگ این دست افزار های سطحی و بی پشتوانه را می خورند؟ این پرسش ها بیانگر روانی ای بنیادین و حائزاهمیت است. چطور نیرنگ نخوریم؟!

یکی از دلایل پررنگ زیرفون شدن این معضل، خلأ بزرگی است که بوسیله برهان تئوریک و غیرکاربردی بودن نظام رسمی آموزش ملک در این حوزه فرمانده شده است. در چنین شرایطی، کسانی مورد توجه استراحت می گیرند که فقط سخن پردازان متبحری هستند؛ این افراد می توانند ایده های به فاحش جذاب ولی سطحی و حتی خیالی موجودی را کاربردی جلوه دهند.

سبب دیگر معیار ذهنی حاکم پیاده شدن خیال افراد جامعۀ ماست. متأسفانه نگاه عمومی اجتماع به سمت سطحی گرایی سوق واضح کرده است؛ مطالب سطحی برای افراد بسیار جذاب تر از مطالب ژرف و مفهومی است. باوجود این، فقط مطالعۀ ژرف و مفهومی می تواند راهگشای افراد در حل مشکلات کسب وکار یا زندگی باشد. پدیدۀ سطحی گرایی در اکثر کشورهای دنیا وجود دارد ولی کسی داخل کشورهای اروپایی عزب با شومن وجود داشتن نمی تواند رویت افراد را به خود جلب کند. اکثر شهروندان اروپایی در پی افرادی عمیق با مجرد منطقی هستند و سخنانِ عاری پشتوانۀ تجربی و علمی را نمی پذیرند. تو مقابل، متأسفانه سطحی گرایی درون قلمرو ما بسیار گسترده است و پیامدهای برنگ خون بسیاری درون حوزه های مختلف بوسیله بار آورده است.

برهان دیگر را باید در مسئلۀ تخصص گرا نبودن سخنوران و ناآشنا بودن با مقولۀ آموزش علمی و تخصصی ضربان وجو کرد. مثلا بیشتر مدرسان و سخنوران حوزۀ فروش درون ایران، کسانی هستند که پیش ازاین تو یک یا چند حوزۀ متفاوت، تجربۀ معامله متاع یا خدمات داشته اند و چه بسا فروشندگان منت هم بوده اند. این داخل حالی است که این تجربیات به هیچگاه وجه برای آموزش مباحث مربوط به سودا کافی نیست. هرچند تجربیات این افراد می تواند بیش گرانبها باشد، تنها درون یک یا چند حوزۀ اختصاص به دست آمده است.

این افراد با سخنرانی جذاب خود، تنها به پیش روی شرحی مختصر از چند اصل فنیِ بدوی و ارائۀ فرمولی از کلیشه های رایج (که مدعی اند بخاطر هرکس و در هر حوزه ای استعمال دارد) بسنده می کنند. از سوی دیگر، همان طور که می دانیم، علم معامله محتوی هزاران مبحث فنی، تخصصی، حرفه ای و مطالعاتی می شود که از جنس بازاریابی و مدل ذهنی اند. این مباحث داخل این طور سمینارهایی نوظهور خمود می شوند و سخنورانِ ناآشنا ساده انگارانه از کنارشان می گذرند.

جهت دیگر بوسیله خصوصیت سراب جوان ما باز می گردد: عجله برای موفقیت! اینکه این انفراد نسل بالغ چه دلایل و عین هایی دارد، تو جای خود متناسب معاینه است. مسئلۀ اصلی اینجاست که این ویژگی جوانان را شومن ها و سخنوران به عنوان نقطه ضعف، دستاویز راحتی می دهند و بوسیله کار می گیرند. جوانانی که بوسیله متعاقب میانبرهای الحاق به موفقیت هستند، به سمت سمینارهای یک روزه و خلاصۀ تاریخ هایی جذب می شوند که این افراد معرفی و تبلیغ می کنند. تو نتیجه، توجه جوانان بوسیله مطالب سطحی و ناکارآمدی سوق داده می شود که نه تنها نفوذ ای دربر ندارد بلکه داخل نهایت، گرایش و انگیزۀ آنان برای دستیابی بوسیله موفقیت را نیز سرکوب می کند. تشخیص واقعیت از توهم

چگونه توهمی به نام «شومن» و راهِ بوسیله اصطلاح، میانبر را ازواقعیت اموزش مدیریت کسب و کار تمیز دهیم؟

چنان که پیش ازاین رمز شد، مسئلۀ پیشِ رو دارای علل مختلفی است، مثل نظام آموزشی ناکارآمد، دلایل جامعه شناختی، و خصوصیات و خواسته های سراب کبیر. دشواریِ مقابله با این مشکل برعهدۀ مؤسسات و مدارس کسب وکاری است که می کوشند مطالب عمیق و کاربردی برای حل مشکلات کسب وکار افراد داخل دنیای پا بر جا ارائه کنند. اداره آموزش ممتاز آزاد بهار یکی از همین مؤسسات است. این مؤسسه برای تحقق این کمال مطلوب و راهنمایی مدیرانی تأسیس شده است که بتوانند با استفاده از آموزش های صحیح، نسخه ای کارآمد برای کسب وکار خود تجویز کنند و به آن جامۀ انجام بپوشانند.

از لفظ دیگر، چندین سال پیش، علم مدیریت تو کشور ما شانس عمومی نداشت و فقط رشته های مهندسی و پزشکی مهم تلقی می شدند. مدیران یا باید ذاتا خصوصیات مدیریتی از خود ابراز می دادند یا از آموزش های تجربی بهره می گرفتند. از چند دهه قبل، بوسیله مرور بینش مدیریت بوسیله رسمیت شناخته شد و تقسیم های گوناگون آن جزئی از رشته های دانشگاهی شدند. باوجود این، آموزش ها تو دانشگاه ها صرفا تئوریک بودند. این روند باعث می شد که یادگیری مدیران متخصص در کمیت مطلوبی نباشد. بخاطر برطرف کردن این خلأ بزرگ در زیبایی آموزشی، مدارس تصرف وکار ابداع شدند و خوشبختانه تابه امروز با موفقیت در این سطر پیش رفته اند.

امروزه مسئلۀ توهم خرد بوسیله مسئله ای متشنج و قطعی تبدیل شده و فضای تصرف وکار را آلوده کرده است. مؤسسات آموزش عالی، از جمله مؤسسۀ بهار، وظیفۀ ارائۀ گونه حل این مشکل را بر حمام خود عاطفه می کنند. ترکیب دانش و امتحان داخل بهار

در مؤسسۀ خزنده برای محلول مسئلۀ توهم دانش، تمرکز خود را پیاده شدن روی ترکیب دانش و تجربه نهاده ایم و کوشیده ایم این عنصر را رعایت کنیم. در توضیح این اصل باید گفت: بن موفقیت مدارس کسب وکار (Business schools) در جهان، آشتی میان دانش و امتحان است. در راهِ فرود امدن بوسیله موفقیت داخل کسب وکار، این دو عامل جدایی ناپذیرند. در جامعه، از سویی با افرادی فراگیری کرده روبه رو هستیم که فقط چند سال تجربۀ عملی دارند و از لفظ دیگر، افراد متجاوز باتجربه ای را می شناسیم که تحصیلات و بصیرت لازم در حوزۀ مربوط به خود را ندارند. چارۀ کار این است که افراد درس کرده و همچنین باتجربه ها آموزش را بوسیله صورت ترکیبی به عهده داری گیرند. از این بهتر، آن است که مدرسان هر دو مزیت دانش و تجربه را ثروتمند باشند تا بتوان برنامه کامل آموزشی طرح ریزی کرد.

این نکته را بی آرامی نباید فراموش کنیم که برخی خرد خواه تجربۀ عملیِ مناسبی دارند اما اقتدار ارجاع مطالب و ارائۀ نوع دوستی برای جذب افراد ندارند. نباید این طور پنداشت که آموزش فقط در شکل و روش ارائۀ مطالبِ هر علم خلاصه می شود. باوجود این، مشکل آنجا به وجود می آید که افرادی با توانایی بیش درون عرضه (Present) ولی با معرفت اندک بوسیله بدنۀ آموزش تندرست ضربه می زنند و در نتیجه، «توهم بصیرت» جای دانش را می گیرد. بنابراین، باید نحوۀ کم ارزش ارائه را به افراد تحصیل کرده و نیز باتجربه ها آموخت تا آنها بتوانند بصیرت خود را تو جوانمردی علاقه مندان قرار دهند. سخن پایانی

مدارس کسب وکار، از عموم مؤسسۀ آموزش عالی بهار، همواره می کوشند که سخنوران شان علاوه به خشکی امدن پایۀ علمی، تجربه کافی نیز داشته باشند، دنیای واقعی را لمس کرده باشند و تو کنار همۀ اینها، شیوۀ ارائۀ مطلوبی همچنین داشته باشند و بتوانند ارتباط مناسبی بین این ویژگی ها خلق کنند. تنها از این طریق است که غبار توهّم هوشیاری شومن ها از دنیای حقیقی آموزش و مدیریت کسب وکار زدوده خواهد شد.

مقالات صوتی مجموعه فراگیری کلمه اصول و گونه هایی کاملا عملی برای یادگیری نوک تیز و ماندگار کلمه جدید.

26،000 تومان
20،000 تومان مشاهده محصول
با الحاق فصل گرما، تو محیط های شلوغ بوی بدن افراد بیشتر حس می شود. بویی اغلب آزاردهنده که با بو های دیگر اشتباه گرفته نمی شود. شاید بوی افرادی که مشغول کار بدنی بوده اند بوسیله مشامتان زده باشد. شاید غم داخل حال ورزش کردن در باشگاه آن را هر چیز شبیه هوا کنید. این بو می تواند هرجایی حس شود! نکتۀ نادیده دربارۀ بوی بدن این است که امانت به شرایط، می تواند انزجارآور یا فریبنده باشد! در این مقاله با ۱۰ حقیقت دربارۀ بوی بدن آشنا خواهید شد.

حتما بخوانید:۵ جنس بوی بد بدن که باید قطعی بگیریدرفع بوی پا با ۶ روش غریزی و موجب ایجاد آنچرا بعد از طعام اشامیدن عرق می کنیم؟ ۱. منشأ و جهت بوی بدن کجاست؟

غدد تعریق «آپوکراین» ترکیبی بدون رایحه از روغن ها، آمینو اسید ها و فرومون ها رسوخ می کنند. این ترکیب توسط باکتری ها پردازش (متابولیزه) و به عرقی زشت عطر تغییر می شود. غددِ «اکراین» دیگر منبع تعریق داخل بدن هستند که تو مقایسه با آپوکراین ها شیره بیشتری تولید می کنند. محلول غلیظ قندی دارویی اکراین ها بدون بو است. غدد اکراین به وسیلهٔ سیستم کولینرژیک (بخشی از جهیز عصبی بدن) و در پیوند با آن فعال می شوند؛ درحالی که غدد آپوکراین بوسیله وسیلهٔ سیستم آدرنرژیک (اندکی دیگر از سیستم عصبی) و هم زمان با آن فعال می شوند. ۲. نگرش غدد تعریق که منشا بو هستند



بیشترین تعداد و بزرگ ترین غدد تعریق آپوکراین در زیربغل فراغت دارند. این غدد پس از رسیدنِ بی مانند بوسیله دوران بلوغ، فعال می شوند. غدد آپوکراین علاوه پهلو زیربغل، در پوست سر، ناحیهٔ میان دو طرز (محدودهٔ میانِ منطقهٔ تناسلی و مخرج)، پلک ها، سوراخ گوش و پستان همچنین وجود دارند. تعداد اندکی از این غدد نیز تو عارض و ناف قرار دارند. غدد تعریق آپوکراینِ زیربغل، در مردان ارشد تر از زنان است. پس تعجبی ندارد که بوی عصاره مردان در مقایسه با زنان تند تر است! ۳. عملکرد

بوی بدن انسان از دو طریق به پیدا کردن همسرکمک می کند:

جلوگیری از عیب ژنتیکی در عروسی فامیلی: بوی عرقِ هر فرد می تواند علامت دهندهٔ تکامل ژن های سیستم دفاعی او (قرین آنتی ژنِ گلبول سفید انسانی) باشد؛
تخمین سلامتی همسر احتمالی: بوی عرق با بروز مصیبت و عفونت تغییر می بطی ء. ۴. تأثیر تغذیه

تغذیه های متفاوت در تفاوت بوی محلول غلیظ قندی دارویی اثرگذارند. تحقیقات علامت می دهد زنان بوی مردانی را که غذای پایگاه دربرگیرنده تخم مرغ، پنیر، سویا، ثمر و سبزیجات است، به بوی مردانی ترجیح می دهند که گوشت سرخ می خورند. ۵. جذابیت

زنان بیشتر از مردان، قضاوت خود دربارۀ جذابیتِ جنس مخالف را به بوی عرق ربط می دهند. شاید به همین علت شامهٔ زنان قوی تر از شامهٔ مردان است. ۶. دفع سلول ها

بوسیله همان نمونه که شیره می کنیم، سلول های غدد آپوکراین را نیز دفع می کنیم. به عبارت دیگر، عرق حاویِ محتوای سلولیِ ماست. ۷. زردیِ پوست

تحقیقات نشان می دهد با توجه به زردیِ پوست می توان جذابیتِ بوی محلول غلیظ قندی دارویی بخاطر زنان را پیش دماغ کرد. زردیِ غشا نشان دهندهٔ رژیم غذاییِ سرشار از میوه و سبزی (تغذیه سالم) تخیل می شود. کاروتنوئید های موجود درون میوه و سبزی این رنگ زرد را ایجاد می کنند. بذر مرغ تنها علیه غیر گیاهیِ دارای کاروتنوئید است. ۸. انزجار

دانشمندان مقیاسی با نشانی «شاخص انزجار از بوی بدن (BODS)» مدل سازی کرده اند. این مدل تاحدی منعکس کنندهٔ آگاهی ما از آسیب پذیری دربرابر بیماری هاست. فراموش نکنید که بوی عرق بر اثرِ بیماری تغییر می کند و جذابیتِ آن برای زنان کاهش می یابد. ۹. عطر و طعم های متفاوت

افراد متنوع باکتری های متفاوتی در زیرِبغل و دیگر نواحی بدن خود دارند. این باکتری های متفاوت رایحه های متفاوتی (متشابه بوی ترشی، گوشت، پیاز یا تخم مرغ گندیده) ایجاد می کنند. ۱۰. خوشبو کننده ها

خوشبو کننده ها به قاعده های مختلفی ادا می کنند: باکتری ها را می کشند، بوی نا مطبوع را با عطر می پوشانند یا تولید عرق را کاهش می دهند. در ادامه بخوانید: از بین بازی کردن بوی ناپسند بدن با ۱۰ نحو ساده خانگی

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری حجم ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان مصیبت ها



سلامتی ارزشمندترین اموال مردم است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
با گسترش تلفن های هوشمند، صنعت تناسب قامت همچنین ترقی پیدا کرده است و درنتیجه روزبه روز به تعداد استارتاپ های این صنعت افزوده می شود. تا همین چند سال گذشته، دویدن، پیاده روی و وزنه زدن، تنها روش های مرسوم بازی کردن وجود و انسان عزب به کمک برخی برگ ورزشی مانند چرخه های ثابت و تردمیل می توانستند اطلاعاتی مثل ضربان قلب و استاندارد کالری که سوزانده اند را مشاهده کنند.

اما امروزه با بسط فناوری، تحول بزرگی تو صنعت تناسب اندام موافقت بی ریا و انسان می توانند به معاون تلفن ها و ساعت های هوشمند، مفروضات مربوط بوسیله هر قدمی که برداشته اند یا هر کالری که سوزانده اند را مشاهده می کنند. گجت های پوشیدنی بوسیله وزن ای صعود کرده اند که میزان ضربان قلب، قند و تنگ کردن خون، سطح اکسیژن خون و تا اینکه الگوی رویا افراد را وارسی می کنند و اپلکیشن ها به کمک این اطلاعات، برنامه های ورزشی یا برنامه های غذایی انحصاری سازی شده و مخصوصی را به کاربر ارائه می دهند.

فدایی از استارتاپ ها در اساس ی تجهیزات سخت افزاری فعالیت می کنند. به این رخساره که تمرین های ورزشی را شبیه سازی کرده و انسان را از رفتن به باشگاه بی نیاز می کنند. درواقع هر شخص از منزل خود در هر زمانی که بخواهد، می تواند حرکات ورزشی مورد دلبستگی ی خود را با کمک مربی های فنی ادا دهد و دیگر هیچگاه بهانه ای برای لاقیدی باقی نمی ماند. تو ادامه بوسیله معرفی کردن تعدادی از استارتاپ های صنعت تناسب اندام می پردازیم که با ایده های خلاقانه ی خود تحول وقار درون این صنعت ابداع کرده اند.۱- استارتاپ پلوتان (Peloton)



پلوتان یک استارتاپ آمریکایی داخل زمینه ی تجهیزات شیرهدار افزاری تناسب عضو است که داخل سال ۲۰۱۲ زمینه گذاری شد. این استارتاپ با خیساندن طراحی مدرن و فناوری جدید، تحول ابهت در صنعتی تناسب بدنه ایجاد کرده است. افراد علاقه مند به حرکت دورانی سواری، دیگر نیازی نیست برنامه ی روزانه ی خود را با توجه با زمان برگزاری کلاس های ورزشی تناسب هیکل انتظام کنند؛ بلکه با استفاده از برگ پلوتان می توانند در هر ساعتی از روز و از منزل خود، در استودیوی مجازی دوچرخه اتومبیل که در سطح جهانی است، پیشگاه پیدا کنند.

کاربران با استعمال از تجهیزات پلوتان می توانند به کلاس های مجازی دسترسی داشته باشند، عملکرد خویشتن را با کاربرد از معیارهای مناسب ارزیابی کنند و همچنین با سایر کاربران وفاق داشته باشند.

ادبیات راه اندازی استارتاپ بوسیله زمانی بازمی گردد که بنیاد گذاران آن با وجود علاقه ی زیاد بوسیله دوچرخه سواری، نمی توانستند کلاسی متناسب با برنامه ی روزانه ی خود رک کنند. نیز ورزش کردن داخل خانه، حس و حال حضور در کلاس های ورزشی را برای آن ها مهیا نمی کرد؛ بنابراین غرض گرفتند یک استودیوی چرخه سواری مجازی در سطح جهانی محکم کنند تا هر انحصاری تو هر زمانی و از هر مکانی بوسیله آن دسترسی داشته باشد.

ماخذ گذاران این استارتاپ معتقدند حضور تو کلاس های ورزشی، دیدن افرادی که در حال ورزش هستند، گفتگو کردن با آن ها و صدای موسیقی، موجب ی ورزش کردن را بالا می سرما. از طرفی، دغدغه های کاری، دور وجود داشتن کلاس های ورزشی و ترافیک اذن نمی دهد افراد بتوانند به نعوظ مرتب به جماعت بروند و ورزش کنند. بوسیله همین دلیل این استارتاپ امکانی را حاضر کرده است تا آدم درون هر زمانی و درخانه ی خود بتوانند در کلاس مجازی ورزش کنند.

دوچرخه های ثابت پلوتان به همراه یک مانیتور ۲۲ اینچی لمسی درون سال ۲۰۱۴ با قیمت دو هزاره دلار و نیز به همراه نسخه ی انحصاری سازی شده ی اندروید به راسته نمایش شدند. کلاس های دوچرخه سواری بوسیله صورت زنده از استودیوی این استارتاپ در نیویورک پخش شده و سپس آپلود می شود تا کاربران به آن دسترسی داشته باشند. علاقه مندان نیز می توانند بوسیله رخساره حضوری در کلاس های ورزشی این استارتاپ درگاه داشته باشند.

طبق اعلام کرانچ بیس، استارتاپ پلوتان تابه حال بیش از ۹۹۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده و یکی از استارتاپ های یونیکورن (استارتاپ با نرخ متجاوز از یک میلیارد دلار) صنعتی تناسب جسم بوسیله شمار می رود.۲- استارتاپ کلس پس (ClassPass)



استارتاپ کلس پس در سال ۲۰۱۲ بنیان گذاری شد و به کاربران اجازه می دهد کلاس های ورزشی تک علاقه ی خود را از بین بیش از ۱۵ هزار کمیسیون در ۱۱ قلمرو و ۴۹ قصبه سراسر جهان تفویض و رزرو کنند. کاربران می توانند ازطریق اپلیکیشن کلس پس درون کلاس های ورزشی مورد علاقه ی خود از جمله یوگا، دوچرخه سواری، پیلاتس، دویدن، مانور های قدرتی، رقص و... ثبت نام کنند.

ماجرای راه اندازی استارتاپ از جایی آغاز شد که پایال کاداکیا، در سال ۲۰۱۱، برای هویدا کردن کلاس رقص باله ی مورد دیدن خود بیش از یک ساعت در اینترنت جست وجو کرد و در آخر نتوانست کلاس مورد نظر خود را پیدا یواش. بعد از این اتفاق، او ۱۴ روز بوسیله خود زمان قسط تا ایده ی مناسبی بخاطر رفع این دشوار پیدا بطی ء. ایده ای که داخل این مدت زمانی به ذهن پایال رسید، این وجود که موتور جستجویی برای پیدا کردن کلاس های تناسب قامت و رزرو کردن آن ها مدل سازی کند و این ایده در سال ۲۰۱۲ درون معرض استفاده ی یکسره قرار گرفت.

یکی دیگر از برنامه های شریک این بود که جهیز ثبت نام بهتری برای کمیسیون های ورزشی نقشه کشی کند که استقبال اضافی از این ایده نشد. اما ایده ی اولیه ی آن بسیار موفق وجود و بعد از عفو چند ماه بیش از ۱۷ میلیون نفر ازطریق اپلیکیشن کلس پس در کلاس های ورزشی ثبت نام کردند. این موفقیت باعث شد پایال ایده ی خود را علاوه پهلو نیویورک در سایر شهرهای آمریکا و حتی سایر کشورهای دنیا از عموم تایلند اتساع دهد.

کلس پس با بسیار از ۱۵ هزار مجتمع ورزشی در سراسر گیتی همکار می کند و از این نظر، بزرگ ترین حلقه اشتی جهان است و بخاطر ثبت معروفیت کاربران خود در کلاس های ورزشی، تخفیف های متنوعی نمایش می دهد. این استارتاپ طبق اعلام مورد کرانچ ۲۳۹ میلیون دلار تنخواه جذب کرده است و به گسترش همکاری خود با باشگاه های ورزشی سراسر گیتی ادامه می دهد.۳- استارتاپ فیت بیت (Fitbit)



فیت بیت یک استارتاپ آمریکایی است و گجت های پوشیدنی بی سیمی تولید می کند که داده های باارزشی از جمله تعداد گام ها، تعداد خیز قلب، کیفیت خواب و سایر داده های شخصی مرتبط با تناسب اندام کاربر را جمع آوری می درنگ. طبق گزارش شرکت بین المللی داده، فیت بیت در سه ماهه ی سوم سال ۲۰۱۸ به نشانی سومین شریک بزرگ تولیدکننده ی تجهیزات پوشیدنی درکنار غول های بزرگی مانند شیائومی و اپل معرفی شد.مقاله ی مرتبط:دستبند تناسب اندام فیت بیت شارژ 3 با نمایشگر لمسی معرفی شد

فیت بیت علاوه پیاده شدن برگ پوشیدنی برای جمع آوری داده ی کاربران، یک وب سایت و اپلکیشن موبایل نیز نمایش کرده است که ازطریق بلوتوث می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. کاربران می توانند پروگرام ی غذایی، فعالیت ها و وزن خود را وارد کنند و استاندارد کالری مصرفی خود را برای اهداف هفتگی و ماهانه دامن دیدن داشته باشند.

کاربران همچنین می توانند ازطریق صفحه ی اجتماعات، سایر کاربران را به چالش بکشند و با یکدیگر مسابقه دهند.

فیت بیت ترکر (Fitbit Tracker) مقدماتی ثمر این استارتاپ بود و پس ازآن از آن درون سال ۲۰۱۷ اولین ساعت هوشمند فیت بیت با قیمت ۳۰۰ دلار بوسیله بازار نمایش شد. یک سال بعد، فیت بیت در مدل سازی ساعت هوشمند تجدیدنظر کرد و محصولی با طراحی متاخر و مقدار پایین زیرفون به بازار ارائه کرد. فیت بیت شارژ ۳ (Fitbit Charge 3) یک زمانه هوشمند مچی بود که درون سال ۲۰۱۸ به میدان عرضه شد و مقدماتی دستگاهی بود که با حسگر SpO2 امکان برآورد تغییرات در سطوح اکسیژن خون را مجهز می کرد. فیت بیت تا امروز ۶ استارتاپ دیگر را به منظور گسترش و گشایش خدمات خود خریداری کرده است.۴- استارتاپ تونال (Tonal)



تونال یکی دیگر از استارتاپ های چیره فعال در صنعت تناسب عضو است که از فناوری هوشمند برای ارائه ی تمرین های تخصصی و انحصاری سازی شده به کاربران مصرف می نرم. تجهیزات تونال روی دیوار منزل گمارش می شود و پروگرام های مختلفی برای ساخت ماهیچه و ورزش های قدرتی ارائه می دهد؛ همچنین کلاس های ورزشی ضبط شده توسط مربیان متخصص را برای کاربر پخش می کند.

اسکناس تمایز تونال با سایر مایه های وزنه برداری در مجلس ها این است که از وزنه های پا بر جا استفاده نمی بطی ء. درواقع دستگاه های تونال از الکترومغناطیس برای شبیه سازی و کنترل کمیت استعمال می کنند. به نشانی شهید زمانی که دستگیره های دستگاه را می کشید، نیرویی که شما را به عقب می کشد جاذبه نیست، بلکه میدان الکترومغناطیسی است که توسط یک الگوریتم کامپیوتری کنترل می شود.

ویژگی دیگر وسیله های تونال این است که کاربران با صیقل ماهانه ۴۹ دلار می توانند پروگرام ی ورزشی شخصی سازی شده دریافت کنند. درواقع کاربرد از تجهیزات تونال قرین این است که یک باشگاه طولانی و یک مربی فنی را در بناء ی خود داشته باشید.

دستگاه های تونال یک آزمایش ۱۰ دقیقه ای دارند که قدرت بدنی کاربر را کمیت گیری می کنند و سپس بوسیله قدرت بالاتنه و قدرت پایین تنه ی فرد نمره می دهند و براساس این نمره محک های ورزشی عرضه می دهند. همچنین در طول ورزش نیز کیفیت حرکات کاربر را با مداقه تجسس می کند. قیمت هر وسیله تونال ۲۹۹۵ دلار است و طبق گزارش کرانچ بیس این استارتاپ تابه حال ۹۰ میلیون دلار تنخواه جذب کرده است.۵- استارتاپ آپتیو (Aaptiv)



آپتیو، یک شرکت سلامت دیجیتال است که کلاس های ورزشی مبتنی پهلو صدا نمایش می دهد. آپتیو زیاد از ۲۳ هزاره کاربر کوشا دارد که از زمان اسلوب اندازی استارتاپ، در متجاوز از ۲۰ میلیون کلاس ورزشی آن شرکت کرده اند. کاربران با صیقلی ۹/۹۹ دلار بوسیله صورت ماهانه، می توانند به کلاس های ورزشی صوتی از عموم محک های قدرتی، یوگا و فتنه های مربوط به دویدن دسترسی داشته باشند. آپتیو منظور دارد با استفاده از راه خلاقانه ی خود یعنی تمرین دادن با استعمال از صوت، تحول بزرگی در صنعتی تناسب قامت ایجاد درنگ و یکی از پیش گامان تولید محتوای دیجیتال صوتی برای مشق های ورزشی است.

کلاس های تناسب تن آپتیو صوتی هستند، یعنی یکی از مربیان فنی این استارتاپ، حرکت هایی که باید ایفا شوند را بوسیله همراه موسیقی شاد و مناسب برای ورزش تشریح می دهد درنتیجه کاربر احساس می کند درون کلاس ورزشی حضور دارد و سبب می گیرد. درواقع صدای مربی از پرت شدن حواس کاربر درون حین ورزش جلوگیری می بطی ء و باعث می شود کاربر روی هدف خود تمرکز بطی ء.

ادبیات نحو اندازی آپتیو از جایی آغاز شد که بنیان گذار آن یعنی ایتان آگاروال تصمیم گرفت در طول سفرهای موثر بازی کرده و تناسب اندام خود را حفظ کردن درنگ. ولی انجام این فقره برای او آسان نبود و در طول یک سفر کاری سبب ای بخاطر ورزش کردن نداشت. او متوجه شد به یک راهنمای صوتی حاجت دارد تا در هر کود بوسیله او دستیار درنگ و اسلوب را به او نشان دهد، اما هیچگاه اپلیکیشنی برای این منظور پیدا نکرد و درنهایت خود دست به فرمان شد. امروزه آپتیو یکی از پیش گامان تناسب جثه مبتنی پیاده شدن صوت و یکی از سریع ترین اپلیکیشن های تناسب اندام از نظر نمو داخل راسته است. مقابل گزارش تک کرانچ، استارتاپ آپتیو بیش از ۵۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۶- استارتاپ فریلتیکز (Freeletics)



فریلتیکز یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های تناسب اندام داخل مونیخ آلمان است که سپس از سرمایه گذاری چند شرکت آمریکایی، تو آمریکا نیز پرطرفدار شده است. این اپلیکیشن محتوای ورزشی مبتنی بر هوش تقلبی خود را بخاطر هر کاربر شخصی سازی می یواش و قدرت ذهنی و اعتمادبه ثانیه او را نیز تقویت می کند. بها برنامه های ورزشی اپلیکیشن فریلتیکیز از ۱۱/۹۹ دلار در ماه آغاز می شود و هزینه ی اشتراک سالانه ی آن ۷۴/۹۹ دلار است. دنیل سبحانی، مدیرعامل استارتاپ فریلتیکز می گوید:مشتری های ما کسانی هستند که خواهان سبک عمر ورزشی بخاطر طولانی مدت بوده و می خواهند تغییرات بزرگی تو سلامتی و تناسب اندام خود ایجاد کنند.

فریلتیکز بیش از ۳۱ میلیون کاربر در بیش از ۱۶۰ قلمرو دنیا دارد و قصد دارد یک پلتفرم ورزشی بوسیله ریختگی نتفلیکس راه اندازی نرم تا مجموعه ای بی نظیر از تمرین های ورزشی و پروگرام های غذایی به علاقه مندان عرضه دهد. سبحانی می گوید:اغلب کسانی که می خواهند زندگی سالمی داشته باشند یا خواستار چسبیدگی به تناسب عضو هستند، سراغ روش های سنتی و قدیمی می مسئله درحالی که روش های متاخر و مبتنی پیاده شدن فناوری، بخاطر هر کاربر شخصی سازی شده است و عملکرد آن ها را تضمین می کند.

این استارتاپ تو حال مهیا دستور کار ای برای عرضه ی تجهیزات پر اب افزاری ندارد و مقابل گزارش کرانچ بیس ۴۶ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۷- استارتاپ میرر (Mirror)



میرر یکی دیگر از استارتاپ های تناسب اندام است که داخل نیویورک واقع شده و داخل زمینه ی تجهیزات تناسب اندام فعالیت می بطی ء. آینه های تمام اندام این استارتاپ ۱۴۹۵ دلار نرخ دارند، نسبت به حرکت واکنش نشان داده و تمرینات ورزشی مورد نظر کاربر را بوسیله او نشان می دهند. این آینه ها مانند تجهیزات استارتاپ تونال روی دیوار نصب می شوند و با ارائه ی تمرین های یوگا، بوکس و پیلاتس امکان ورزش کردن درون خانه را مهیا می کنند و نیز عملکرد کاربر را ارزیابی می کنند. برابر گزارش کرانچ بیس این استارتاپ تابه حال بیش از ۴۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۸- استارتاپ استراوا (Strava)



استراوا یک شبکه ی مدنی تناسب اندام است که با مصرف از داده های جی جای پا اس، داده ها مربوط به دویدن و دوچرخه موتور کاربران را جمع آوری می یواش. خدمات استراوا مجانی است و هیچگاه تبلیغی بوسیله کاربر نشان داده نمی شود. این استارتاپ در سال ۲۰۰۹ داخل کالیفرنیای آمریکا بنیان گذاری شده است و با مصرف از عملکرد جی پی اس موبایل، مفروضات مربوط به فعالیت فیزیکی کاربران را اندازه گیری می کند؛ کاربران می توانند این اطلاعات را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین اگر کاربر شرایط داده ها خود را اشتراکی کرده باشد، اپلیکیشن داده ها او را در گروه های ورزشی به اشتراک می گذارد و درواقع کاربران می توانند از این ضابطه با یکدیگر داخل ارتباط باشند و نظر خویشتن را با سایرین به اشتراک بگذارند.

همچنین، استراوا مسابقاتی را بخاطر کاربران طراحی می کند؛ به این صورت که کاربران باید مسافت مشخصی را با حرکت دورانی طی کنند یا بدوند. هر مسابقه اجر ی مخصوصی دارد که تو پروفایل کاربر و تو فهرست دستاوردهای او ثبت می شود. مقابل گزارش کرانچ بیس، این استارتاپ نزدیک به ۴۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.۹- استارتاپ میس فیت (Misfit)



استارتاپ میس فیت یکی دیگر از استارتاپ های کوشا درون زمینه ی گجت های پوشیدنی است که کاربران را به انجام فعالیت های ورزشی و داشتن یک عمر سالم اغوا می بطی ء.

استارتاپ میس فیت تو سال ۲۰۱۱ توسط جان اسکالی، مدیرعامل سابق اپل و پپسی بنیاد گذاری شد و دشت آن به نام شاین (Shine) بوسیله بازار عرضه شد. این ترکر در هرجایی برازنده مصرف است و تنها با فراغت دریافت در معرض ورقه نمایش گوشی، به آن متصل می شود. سنخ بدنه ی این گجت از آلومینیوم است که طراحی بسیاری نظم دارد، دربرابر آب مقاوم بوده و باتری آن چهار ماه شارژ نگه می دارد.

میس فیت ثمر دیگر خود بوسیله نام فلش (Flash) را در سال ۲۰۱۴ بوسیله میدان عرضه کرد. این ثمر ضربان دل را وزن گیری می کند و باتری این ثمر بوسیله مدت ۶ ماه شارژ نگه می دارد. درون همین سال یکی از شریک شدن های بیمه انبازی خود را با استارتاپ میس فیت آغاز کرد. بوسیله این رخ که همدستی بیمه خدمات خویشتن را بوسیله مشتری هایی که دستور کار های ورزشی این مشارکت را تکمیل می کردند، با کاستن عرضه می عدالت و مقیاس عبرت عملکرد مشتری ها نیز با گجت های میس فیت اندازه گیری می شد.مقاله ی مرتبط:درخت خرما درصدد خرید Misfit با پرداخت ۲۶۰ میلیون دلار است

میس فیت داخل سال ۲۰۱۵ اعلام کرد سرود ورود به صنعت اتوماسیون منزل و کنترل تلفن های هوشمند را دارد و کاربران گجت های فلش و شاین می توانند چراغ، قفل در و ترموستات منزل را به کمک گجت های پوشیدنی کنترل کنند. این شرکت در همان سال اپلیکیشن خویشتن را بوسیله روزرسانی کرد و امکان دسترسی به سایر اپلکیشن ها مانند اسپاتیفای را فراهم کرد.

میس فیت در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۲۶۰ میلیون دلار به شریک نخل فروخته شد و در همان سال دو علیه دیگر به صیت ری (Ray)، گجتی بوسیله شکل جواهر بخاطر ثبت فعالیت های بدن و هدفون بلوتوث های اسپکتر (Specter) را به بازار نمایش کرد.۱۰- استارتاپ ایت فیت (8fit)



ایت فیت استارتاپی است که به هر یک از کاربران خود، مشق ها و دستور کار هایی غذایی شخصی سازی شده عرضه می دهد. این استارتاپ تو سال ۲۰۱۴ مبنا گذاری شد و شعار از بنیان گذاری اش این بود که خدماتی متفاوت از اپلیکیشن های ورزشی و برنامه های غذایی موجود تو بازار نمایش دهد.

ایت فیت تمرین های ورزشی سخت را با تمرین های یوگا ترکیب می کند؛ این تمرین ها داخل هر مکان و داخل هر زمان شایان ارتکاب هستند. کاربران ایت فیت همچنین می توانند با انتخاب مواد اولیه ی غذایی دلخواه و انتخاب هدف (مانند کاهش وزن، عضله سازی، اضافه تحکیم خواه افزودن اعتمادبه نفس)، پروگرام ی غذایی شخصی سازی شده و مخصوص خویشتن را ستاندن کنند.

یکی از چالش های استارتاپ ایت فیت این است که با اپلیکیشن های سنتی تناسب اندام و برنامه های غذایی کلیشه ای که میان ورزشکاران مکان افتاده، هم چشمی کند.

با اینکه دکه اصلی استارتاپ تو برلین آلمان بنیان گذاری شده ولی بسیار از ۵۰ درصد کاربران این اپلیکیشن، آمریکایی هستند؛ بوسیله همین دلیل شرکت، برنامه های متنوعی برای گسترش خدمات خویشتن تو آمریکا تو رویت خمود است. ایت فیت تابه حال ۱۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و کاربران زیادی در سراسر گیتی دارد.بیشتر بخوانید:آفت اکوسیستم استارتاپی؛ از منتورنماها تا دنیای دلگشا آب و طعم جزیی استارتاپیمصاحبه با اندی فنگ، بنیاد گذار استارتاپ دوردشمعرفی برترین استارتاپ های خدمات آموزشیتعیین حد نهایی استقامت انسانپیاده روی ریسک مرگ ناشی از بیماری کبد را کاهش می دهد