انجمن ایران کره

اسکات هرکلمن و فرانک آزور از ای ام دی (AMD) به تری در سرنوشت جدید پادکست هات هاردور انبازی کردند تا توضیحاتی درباره ی فناوری FidelityFX Super Resolution ارائه دهند. FidelityFX Super Resolution که مدتی پیش بخاطر اولیه بار توسط ای ام دی بوسیله نمایش گذاشته شد، جایگزینی برای فناوری Nvidia DLSS محسوب می شود و مخصوص کارت های گرافیک مبتنی بر معماری RDNA 2 است.

فناوری FidelityFX Super Resolution در تلاش است وضوح اجرایی ورزش ها را ارتقا دهد و نبوغ Anti-Aliasing را به صورت پیشرفته بوسیله ارمغان بیاورد. ای ام دی می گوید که می خواهد API فناوری متاخر خود را به قیافه متن باز (Open Source) منتشر نرم تا امکان دسترسی به آن روی پلتفرم های متعدد وجود داشته باشد. ای ام دی پیش تر رویکردی مشابه برای دیگر فناوری های توسعه داده شده با کلکسیون ابزار FidelityFX همانند Contrast Aware Sharpening موسوم به CAS در پیش گرفته وجود.

اسکات هرکلمن و فرانک آزور در مصاحبه با پادکست هات هاردور گفتند که فعلا نمی توانند جزئیات فنی فناوری FidelityFX Super Resolution را با هیچ رسانه ای در میان بگذارند، زیرا این فناوری هنوز بوسیله طور کامل آماده نشده است. البته هرکلمن به اهدافی که ای ام دی از ترقی ی FidelityFX Super Resolution در سر می پروراند اشاره کرد و گفت تیم قرمز ازطریق نسخه ی اختصاصی خود از DLSS، در پی انجام برخی کارهای به خصوص است.

یکی از اصلی ترین قواعدی که ای ام دی برای خود گلچین کرده این است که FidelityFX Super Resolution باید کاملا متن باز باشد و هیچگاه شرکتی به عنوان تنها ارباب API آن شناخته نشود. تیم سرخ می گوید این رویکرد باعث می شود سازندگان بازی های ویدئویی برای پیاده سازی فناوری موردبحث در بازی خود، زمان کمتری صرف کردن کنند و کار میسر تازگی درون پیش داشته باشند.

ای ام دی می گوید سازنده ی بازی مجبور نیست ابتدا به کدنویسی برای ابکی افزاری بوسیله خصوص کند، زیرا FidelityFX Super Resolution بوسیله نعوظ کلی یک سنخ کد خواهد داشت و توسعه دهنده به سادگی خواهد توانست آن کد را به درون بازی خود اماله کند. طبق گفته ی هرکلمن، رویکرد ای ام دی بخاطر متن بازکردن FidelityFX Super Resolution درنهایت باعث می شود این فناوری داخل انواع پلتفرم ها قابل دسترس باشد.

ای ام دی می گوید عزم دارد FidelityFX Super Resolution را روی کنسول های سراب جدید و کارت های گرافیک سری رادئون RX 6000 که مبتنی بر معماری RDNA 2 هستند ارائه دهد. آویشن قزل همچنین از ارائه ی قابلیت موردبحث در پردازنده های گرافیکی اینتل و انویدیا می گوید.

چندپلتفرمه بودن، خبر بسیار خوبی برای فناوری هایی مشابه FidelityFX Super Resolution است. بزرگ ترین مشکلی که تحلیلگران دررابطه با DLSS مطرح می کنند، این است که فناوری موردبحث در منحصر پردازنده های گرافیکی انویدیا قرار دارد و API آن به صورت اشتراکی منتشر نشده است.

این حقیقت را نباید فراموش کنید که فناوری DLSS امروزه درون انواع موتورهای باز ی سازی نظیر آنریل انجین (Unreal Engine) مخبر شده و به صورت عریض زیبنده دسترس است؛ اما ترقی دهندگانی که اتومبیل بازی سازی اختصاصی خودشان را توسعه می دهند مجبور هستند نفس و سعی بیشتری را صرف کردن پیاده سازی DLSS انویدیا در موتور خود بکنند. تمامی این تقلا ها برای ارائه ی قابلیتی است که صرفا در کارت های گرافیک RTX کار می بطی ء.

دو سؤال مهم و ارشد درباره ی فناوری موردانتظار FidelityFX Super Resolution مطرح می شود. سؤال اول میسر است: آیا این فناوری به نواخت فقره خواهد کرد؟ می دانیم که نسخه ی دوم DLSS نتایج چشم گیری به ظهر دارد و گاهی اوقات حتی از رندر حقیقی نیز عملکرد بهتری نشان می دهد. حذف کردن TAA و کاربرد از DLSS برای ایفا Anti-Aliasing و آپ اسکیل کردن فریم تمثال باعث می شود به نتایج بهتری مشت پیدا کنیم. ای ام دی تمام تلاش خویشتن را بوسیله فقره خواهد بست تا سوپر رزولوشن به نوع دوستی فرمان یواش. 

سؤال دیگر این است که فناوری جدید ای ام دی چگونه حکم خواهد کرد؟ آیا Super Resolution صبر است از شبکه ی تعلیم داده شده با درایت بدلی برای کشف کردن بهترین وضع ها به منظور آپ اسکیل کردن تمثال و Anti-Aliasing استفاده می کند؟ آیا این فناوری خواهد توانست از استعداد هایی که بر سخت اسباب متکی می شوند (نظیر هسته های تنسور انویدیا) استفاده کند؟ فعلا جواب دقیق ای ام دی را نمی دانیم، بااین حال احتمال دارد که پاسخ سؤال، منفی باشد.

در رویت داشته باشید که Super Resolution قرار است روی تمامی پلتفرم ها کار درنگ و صرفا محصولات انویدیا هسته ی تنسور دارند. این یعنی ای ام دی عملا هیچگاه دلیل قانع کننده ای نمی بیند تا فناوری جدیدی را برپایه ی قابلیتی که محصولات خودش از آن بی یکروز هستند ترقی دهد. بااین حال وقتی مناظره به تعلیم ازطریق هوش جعلی می رسد، اجرا این کار، شدنی است؛ حداقل مایکروسافت قدرت پردازشی زیاد یدکی را ازطریق زیرساخت های پلتفرم آژور ارائه می دهد.

الگوریتمی که با ادراک مصنوعی تعلیم داده می شود باید بتواند بوسیله نیکی روی هسته های استاندارد پردازنده های گرافیکی فرمان یواش. به لطف قدرت FP16، پردازنده های گرافیکی RDNA 2 خواهند توانست چنین شبکه ی پیچیده ای را بدون چالش زیاد عمل کنند.  مقاله ی مرتبط:فناوری رقیب DLSS انویدیا با تأخیر در کارت های گرافیک بیگ نوی آغازبه حکم می نرم

شرکای تجاری کنسول ساز ای ام دی به استعداد هایی نظیر Super Resolution نیاز دارند. پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکسازلحاظ تئوری می توانند بازی های ویدئویی را با وضوح 4K و ارج ۱۲۰ فریم برثانیه اجرا کنند؛ اما دستیابی به این هدف ازطریق کارت گرافیکی که قدرت کمتری نسبت بوسیله Radeon RX 6800 دارد، بدون ایفا برخی ترفندها برای پایین آوردن کیفیت نهایی شمایل مقدور محو. Super Resolution تکاپو می نرم کاهش کیفیت تصویر را تکرار کند. بیشتر بخوانید:ادعای جنجالی اینتل: افت اکید عملکرد AMD Ryzen 4000 درصورت مصرف از باتری لپ تاپای ام دی PBO 2 را برای تقویت غلبه تک تردی مستشار 5000 معرفی کردن کردپشتیبانی رسمی کتابخانه گرافیکی Vulkan از رهگیری پرتو آغاز شداحتمال پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال در رایانه های مک مجهز به پردازنده M1مایکروسافت پلوتون؛ پردازنده امنیتی ردموندی ها برای فراز بردن ایمنی جهیز
  • ۹۹/۰۹/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی