انجمن ایران کره

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ از آخرین نسخه ی جهیز عامل رومیزی محبوب خود، ویندوز ۱۰ پرده برداشت. طی ۴ سال گذشته، این غول فناوری به نعوظ مداوم سیستم عامل خویشتن را بهبود بخشیده و کندرو تر کرده است و از طرفی در این چندسال شاهد صعود های سخت افزاری نیز بوده ایم. اما داخل نهایت عملکرد ویندوز ۱۰ به دلایل مختلفی می تواند کند شود. سازگاری، باگ ها، ویروس ها و بدافزارها و سخت افزار از یکسره دلایل این اتفاقات هستند.

اگر یک سیستم کند دارید لزوما نیازی به تعویض آن نیست؛ تنها چند درنگ افزار ساده و تغییر ابکی افزاری لازم است تا ویندوز ۱۰ شما را حسابی سریع کند.

در این پیشگام ۱۹ رویه مختلف برای افزایش سرعت و بهبود کارایی سیستم معرفی می کنیم. بیشتر این ابزارها رایگان بوده و از این حیث جای نگرانی نیست.

بخاطر دسترسی ساده مرطوب بوسیله این روش ها می توانید از فهرست زیر استعمال کنید.فهرستغیرفعال سازی پروگرام های اجراشونده دم شروعتغییر برنامه مصرف باتریغیرفعال سازی اجرای مکرر پروگرام ها وقت شروعغیرفعال سازی جلوه های تصویری سیستمغیرفعال سازی برنامه های پس زمینهغیرفعال سازی نمایه سازی خیز وجوحذف پروگرام های غیرضروریافزایش حد پیج فایلنصب برنامه های باکیفیتبازیابی وضعیت پیشینآزادسازی فضای هارد درایوتعمیر فایل های نصبیاجرای ابزار دیفرگریست کردن دستگاهفعال سازی ReadyBoostارتقا به درایوی سریع تربررسی حیات بدافزارهاارتقا حافظه سیستمنصب آخرین به روزرسانی هاغیرفعال سازی برنامه های اجراشونده ثانیه شروع

بسیاری از دستور کار هایی که روی رایانه خود نصب می کنید، هر جنین خلال روشن شدن جهیز به نعوظ خودکار عمل شده و در پس زمینه باقی می مانند. اگر از این برنامه ها بوسیله نعوظ یومیه استفاده می کنید یا دستگاه قدرتمندی ندارید، بهتر است منابع ارزشمند سیستم خود را به هدر نداده و از کاهش سرعت رایانه ی خود جلوگیری کنید.

برای غیرفعال سازی برنامه های اجراشونده وقت اول فرمان تو ویندوز ۱۰ گام های مافوق را خلال کنید:

۱. Settings را باز کنید.

۲. روی Apps کلیک کنید.

۳. روی Startup کلیک کنید.

۴. در تقدیر Sort by گزینه Startup impact option را برگزینی کنید.

۵. برنامه هایی که به طور خودکار ادا می شوند، بوسیله خصوص آن هایی که High Imapct هستند را غیرفعال کنید.

۶. سیستم خویشتن را ری استارت کنید.

پرواضح است که میزان بهبود مولود شده وفاق به تعداد و تأثیر برنامه هایی دارد که غیرفعال کرده اید.

 غیرفعال سازی اجرای مجدد پروگرام ها حین اول



ویندوز ۱۰ از قابلیتی یکروز می برد که می تواند برنامه های ایفا شده در استفاده ی قبلی را حتی قبل از دخول بوسیله ویندوز مجدد اجرا کند. این ویژگی بخاطر تسهیل فرمان کاربران طراحی شده اما تأثیر بالایی روی عملکرد ویندوز خواهد داشت. اگر قابلیت اجرای مجدد برنامه ها (app re-launch) فعال است، می توانید به عارض مادون آن را غیرفعال کنید:

۱. Settings را باز کنید.

۲. روی Sign-in options کلیک کنید.

۳. در قسمت Privacy، گزینه Use my sign-in info to automatically finish setting up my device and reopen my apps after an upgrade or restart را غیرفعال کنید.

از این پس پروگرام هایتان دیگر به نعوظ مجدد ارتکاب نمی شود و تأثیر آن را روی عملکرد جهیز خود گواه خواهید بود.

غیرفعال سازی برنامه های پس بن

برخی از برنامه ها می توانند اعمالی را تو پس بنیاد اجرا کنند، تا اینکه چنانچه خود پروگرام را امانت باشید و از آن استفاده نکنید. بخاطر افزایش عملکرد ویندوز ۱۰ خود باید تا حد ممکن از این عمل جلوگیری کرده یا به نعوظ طاسی این فردی را غیرفعال کنید. بخاطر غیرفعال سازی این نبوغ مراحل زیر را طی کنید:

۱. Settings را باز کنید.

۲. روی Privacy کلیک کنید.

۳. روی Background apps کلیک کنید.

۴. هر دستور کار ای را که نمی خواهید در پس زمینه عمل شود غیرفعال کنید.

(نکته: با غیرفعال کردن گزینه Let apps run in the background این توان برای تمامی برنامه های Store غیرفعال می شود.)

پس از اجرا مراحل بالا، دیگر پروگرام ها منابع سخت افزاری جهیز شما را هدر نخواهند داد و عملکرد بالاتری تماشاگر خواهید بود. البته باید توجه داشته باشید که در استفاده از Settings، تنها دستور کار های Microsoft Store قابل انتظام خواهند بود. اگر خواستگار غیرفعال سازی این قابلیت در برنامه های سنتی دسکتاپ هستید، باید آن را در تنظیمات خویشتن برنامه ها لحاظ کنید.





 حذف برنامه های غیرضروری

معمولا هنگام معامله یک دستگاه جدید، تعدادی دستور کار ی از پیش گمارش شده روی آن بود دارد که احتمالا از تعدادی از آن ها هیچ گاه کاربرد نخواهید کرد. حذف این پروگرام ها هم بوسیله عملکرد سیستم معاون می کند و بی آرامی فضای دستگاهتان را آزاد خواهد کرد. همیشه حذف برنامه های بدون استفاده خود را علت افزودن عملکرد مدنظر داشته باشید. برای حذف برنامه ها درون ویندوز ۱۰ مراحل دون را طی کنید:

۱. Settings را باز کنید.

۲. روی Apps کلیک کنید.

۳. روی Apps
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایلنا، جلسه نوبت صبح مجلس شورای اسلامی متاثر از کنفرانس غیرعلنی، فدایی حواشی را با خود به همراه داشت. تو ابتدای جلسه، نمایندگان به هنگام بررسی دستور کار امروز بدون توجه به آنچه در صحن جماعت می گذرد، تذکرات بنزینی بوسیله رئیس کانون و سران قوا دادند.

غلامرضا کاتب پارسا بود که رئیس کمیسیون باید نظرات آنان را به مایه های اجرایی منعکس می کرد و یا مقدسی دیگر نماینده مجلس نشانی کرد که ما باید به قانون شرف می گذاشتیم و تو قالب برنامه طرح اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین را به مجلس ارائه می کردیم، اما آن چیزی که در صحن کانون بیش از هر چیز توجه فراخوانی می کرد تکاپوی مجتبی ذوالنور نماینده قم برای جمع آوری توشیح جهت استیضاحرئیس باشگاه وجود.

ذوالنور که دست بوسیله امضا جمع کردن نیکی دارد سعی داشت دیگر نمایندگان را متقاعد کند که روزنامه استیضاح علی لاریجانی را امضا کنند که به گفته برخی از نمایندگان ۱۰ امضا همچنین پای مجله اش جا دلگشا کرد.

در ادامه اسدالله عباسی در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن بی اطلاعی از تکثیر قیمت بنزین گفت: ما اطلاعی از این نداشتیم که چه زمانی قرار است سوخت گرانبها شود؛ ما نماینده مجلس هستیم اما نمی دانیم؛ میتینگ امروز صبح هم بوسیله همین فکر کردن بود، آقای شمخانی مطالبی را مطرح کردند و سخنان رهبری قرائت شد ما نیز از تصمیم سران سه قوا کنف و در سبب کنترل قیمت ها به بخت کمک خواهیم کرد.

پس از اختتام جلسه علنی، نمایندگان تو صحن با خبرنگاران بوسیله گفت وگو پرداختند که مهم ترین خبری که نقل شد استعفای محمود صادقی نماینده تهران وجود.

صادقی قرار است استعفایش را تو نوبت عصر در اعتراض بوسیله نادیده اخذ جماعت در تصمیمات مهم تقدیم هیات رئیسه نرم که گفته می شود برخی دیگر از نمایندگان نیز با وی همراهی خواهند کرد.
مایکروسافت از امروز به دارندگان تبلت سرفیس پرو ایکس (Microsoft Surface Pro X) امکان می دهد تا به نسخه ی اولیه ی مرورگر اج مبتنی پهلو کرومیوم که به نعوظ اختصاص برای آرم (ARM) نقشه کشی شده است، دسترسی ظاهر کنند. ردموندی ها در اطلاعیه ای رسمی اخبار کرده اند که قصد دارند از طریق کانال روزانه ی Canary، نسخه ی آرم مرورگر اج را بوسیله عارض رسمی داخل دسترس صبر دهند. این یعنی دستگاه هایی بسان تبلت مایکروسافت سرفیس پرو X که مبتنی کنار آرم هستند، به نسخه ی اختصاص ای از اج با اقتدار های بیشتر و غلبه عملکرد بهتر دست پیدا خواهند کرد.

مایکروسافت اوایل ماه جاری میلادی، سرفیس پرو X را بوسیله رخساره رسمی روانه ی راسته کرد که روی آن نسخه ی قدیمی مرورگر اج به صورت پیش تخیل نصب شده وجود. دارندگان سرفیس پرو متاخر (و به طور کلی تمامی دارندگان رایانه های مبتنی پهلو آرم) تنها می توانستند نسخه ی x86 کروم یا اج مبتنی کنار کرومیوم را درون حالت مانند سازی (Emulation) اجرا کنند؛ از آن جایی که کروم و اج مبتنی کنار کرومیوم به عارض ویژه برای آرم بهینه سازی نشده اند، اجرای مرورگرهای موردبحث در حالت قرین سازی به شکل درخورتوجهی روی عمر باتری سرفیس پرو X و همچنین عملکرد این مرورگرها هنگام جست و جو در فضای وب اثرات سلبی می گذارد.



مایکروسافت تو توییت جدیدی تالیف است: مفتخریم اخبار کنیم که نسخه ی آرم مایکروسافت اج تیمار زمان حال در کانال Canary در دسترس است. Canary اکنون به صورت نیتیو برای معماری ARM64 مصنوع شده است که امروزه فداکار از دستگاه های مجهز به ویندوز ۱۰ از عموم سرفیس پرو X از آن استفاده می کنند؛ نسخه ی آرم مایکروسافت اج کرومیوم بوسیله زودی از طریق کانال های Dev و Beta نیز متناسب تهیه خواهد حیات. 

مایکروسافت می گوید از مدتی پیش کار روی نسخه ی آرم را شروع کرده و طی چند هفته ی اخیر به صورت ویژه آن را مورد آزمایش و بررسی فراغت داده است تا نقص هایش را تا حد یدکی برطرف کند. انتشار نسخه ی اولیه ی آرم اج کرومیوم باعث می شود تا مایکروسافت بتواند بوسیله مرور زمان از شیوه بازخوردهای کاربران تغییرات مهمی را داخل مرورگر اعمال کرده و نواقص آن را برطرف کند. رسانه ی ورج که ظاهرا نسخه های Canary نخستین ی اج کرومیوم ARM64 را موردآزمایش قرار داده، مدعی است که این مرورگر در مقایسه با کروم (تو حالت شبیه سازی) بی قراری باتری کمتری مصرف می کند و اندوه عملکرد بسیار بهتری دارد. نسخه آرم مایکروسافت اج کرومیوم، استعمال باتری کمتری دارد و عملکرد بهتری از خویشتن علامت می دهد

ورج می گوید نسخه ی موردبحث از اج در بنیان ی جابه جایی تو بین تب ها، رندر کردن محتوای وب و همچنین سرعت اسکرول تو صفحات بهبودهای متعددی بوسیله خود دیده و حکم با آن بسیار لذت بخش شده است. سرعت رندر محتوای وب به شکل درخورتوجهی افزودن یافته است؛ بااین حال از آنجایی که با نسخه ی بدوی ی اج کرومیوم برای آرم طرف هستیم، تب های بازشده به قیافه گاه و بی گاه کرش می کنند. با همه ی این ها، چنانچه سرفیس پرو X دارید، نسخه ی جدید مرورگر اج ارج تجربه کردن را دارد.

نسخه های ARM64 مرورگر اج از امروز وارد کانال Canary شده اند، ولی ظاهرا فعلا فراغت نیست تماشایی انتشار نسخه ی نهایی ARM64 باشیم. مایکروسافت هفته ی گذشته در مسئله برگزاری مجمع ایگنایت ۲۰۱۹ داخل خبری رسمی اعلام کرد که نیت دارد نسخه ی بازپسین مرورگر اج مبتنی پیاده شدن کرومیوم را در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۵ دی ۱۳۹۸) بخاطر ویندوز و macOS در دسترس صبر دهد؛ بااین حال فعلا خبری از نسخه ی ARM64 حلق. رسانه های مختلفی مدعی شده اند که نسخه ی آرم اج مدتی بعد منتشر خواهد شد. با رجوع بوسیله وب سایت اینسایدر مایکروسافت می توانید نسخه ی اولیه ی ARM64 مرورگر اج را دانلود کنید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این رابطه دارید؟ بیشتر بخوانید:مایکروسافت احتمالا امکان اجرای اپلیکیشن های x64 را روی آرم فراهم می کندعملکرد مایکروسافت داخل فضای وب بهتر از ویندوز استوب سایت Microsoft Q
گوگل در اکتبر ۲۰۱۹ بوسیله عارض رسمی پایان فرمان هدست Daydream View VR را اعلام کرد که بوسیله مرزوبوم ی واقعیت رمزی موبایل مربوط بود. گوگل داخل ابتدا پروگرام های ویژه ای بخاطر تسلط روی راسته واقعیت مجازی موبایل داشت؛ اما اخیرا گام روبه تعاقب دیگری برداشته و یواش افزار کاردبرد (Cardboard) را بوسیله حالت متن باز (Open Source) درآورده است. کاردبرد درحقیقت هدستی واقعیت مجازی به شمار می آید که ظاهری میسر و بوسیله دور از تجملات خاص دارد. گوگل مدت ها پیش با منتشرکردن مشخصات متخصص باریک بین Cardboard VR به نعوظ عمومی این هدست را ازلحاظ پر اب افزاری متن باز کرده وجود. با این حال، اهالی مانتین ویو اخیرا تصمیم گرفته اند نرم ادوات هدستشان را نیز بوسیله حالت متن باز درآورند.

گوگل داخل اطلاعیه ای رسمی اعلام کرده است با متن بازکردن کاردبرد، کار کننده کرده است که این هدست واقعیت مجازی برای جمیع دردسترس صبر گیرد.  گوگل می گوید از زمان نمایش ی کاردبرد به بازار، توانسته است متجاوز از ۱۵ میلیون دستگاه از آن را تو سراسر جهان ارائه کند. به لطف نرخ ارزان کاردبرد، افراد بیشتری در بکلی جهان توانستند بدون صرف هزینه ی زیاد از مزیت های واقعیت مجازی روزی مند شوند. ظاهرا گوگل بوسیله مرور زمان دیده است که میزان استفاده از کاردبرد کاهش می یابد؛ ازاین رو تصمیم پژمان است بیشتر روی آن تمرکز یواش. البته این موضوع چندان برایمان تعجب برانگیز نیست؛ مربوط به از همان زمان معرفی اولیه ی کاردبرد، ظاهر وجود احصائیه زیادی از کاربران به آن انتظار مدال نمی دهند و این هدست نمی تواند مخاطبان زیادی برای خویشتن دست و پا نرم.

مقاله های مرتبط:پروژه ی مقوایی گوگل هر گوشی هوشمند اندرویدی را بوسیله یک هدست واقعیت رمزی تغییر می کندگوگل ۱۰ میلیون هدست واقعیت مجازی کاردبورد نمایش کرد

گوگل بستر خاصی را دراختیار سازندگان اپلیکیشن ها صبر داده است تا این افراد بتوانند با اتکا به آن، اپلیکیشن های مختلف سازگار با کاردبرد را روی iOS و اندروید منتشر کنند. از این پس به لطف متن بازشدن کاردبرد، API خاص ای دراختیار سازندگان فراغت می گیرد تا با استفاده از آن ، توان های جدیدی بوسیله اپلیکیشنشان اضافه کنند. 

کاردبرد طی نمایش محصولی نوآورانه بود؛ به همین دلیل، در شروع با استقبال مواجه شد؛ اما صریح بود که با نرم کردن زمان، جذابیتش را از دست می دهد و افراد کمتری به آن توجه می کنند. ادیب ی رسانه ی ورج که سابقه ی فقره با کاردبرد را دارد، می گوید نخستین تجربه اش از این هدست واقعا لذت جزء بوده؛ اما هیچ گاه ترغیب نشده است دوباره سراغ تجربه ی آن برود.



گوگل کاردبرد که درون سال ۲۰۱۴ معرفی شد، جزو نخستین کیت های واقعیت رمزی DIY بوسیله احصائیه می آید که پس از پروژه هایی نظیر FOV2GO درون بازار حضور پیدا کرد. کاردبرد توانست چند سال جذابیت خاصی به حوزه ی واقعیت مجازی مبتنی پیاده شدن موبایل تزریق یواش. معیار استقبال از کاردبرد چندان زیاد نبود؛ اما این هدست درهرصورت محصولی جالب به شمار می آمد. براساس ادعای بسیاری از کارشناسان، صنعتی واقعیت مجازی موبایل به ته راهش رسیده است؛ زیرا ظاهرا راهی برای ابتیاع گیر VR آکیولس در آمریکا وجود ندارد و گوگل همچنین سرانجام فقره پروژه ی دی دریم (Daydream) را اخبار کرده است. افرون براین، با در نظر گرفتن متن باز شدن کاردبرد، می توانیم عملا مُهر تأییدی بر ادعاهای اخیر مبنی به خشکی امدن انتها کار واقعیت مجازی موبایل بزنیم.

گوگل می گوید قصد دارد همچنان با تکثیر کردن قابلیت های جدید بوسیله کاردبرد، در پروژه ی متن باز این هدست همدستی بطی ء. این شریک شدن فعلا بوسیله طور دقیق نگفته است که قابلیت های جدید شامل چه مواردی هستند. البته براساس اخبار رسمی، گوگل تو جای پا انتشار کیت توسعه ی یواش افزار مخصوصی برای Unity است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی کاردبرد، ابزار واقعیت مجازی گوگل و متن بازشدن آن چیست؟بیشتر بخوانید:امکان مدیریت پروفایل در اپلیکیشن گوگل مپس مجهز شدکامپیوتر کوانتومی فوتونی رکورد جدیدی ثبت کردقابلیت عکاسی احکامی پیکسل 4 به پیکسل های قدیمی تر می آیدقابلیت مخفی پیکسل 4 شعاع نمایشگر آن را بوسیله بیشترین پیمانه مقدور می رساندکارکنان گوگل خواستار نقش پررنگ نمدار گوگل در مقابله با تغییرات اقلیمی هستند
ابتدا اسفندماه ۱۳۹۷، گلکسی فولد، گوشی تاشدنی سامسونگ معرفی شد. اواسط شهریورماه گفته شد که سامسونگ گلکسی فولد جدید را سال آینده ارزان مرطوب و با ضخامتی کمتر عرضه خواهد کرد. 

چند هفته ی قبل نیز عنف ای ها اعلام کردند، باتوجه به افزایش تقاضای کاربران بوسیله خرید گوشی هوشمند تاشدنی، ترانه دارند سال آینده، ۵ تا ۶ میلیون مایه تاشدنی بوسیله بازار عرضه کنند.

مقاله های مرتبط:سامسونگ امکان استریم بازی ازطریق گلکسی اس 10 را به دستیار دستور کار PlayGalaxy Link فراهم کردجزئیات جدیدی از مشخصات دوربین گلکسی 11 سامسونگ فاش شد

چند روز قبل داخل میتینگ اتحادیه هوش مصنوعی سامسونگ درون سئول، مباحثه هایی درون مورد ترقی ی فناوری های آینده مطرح شد. در این رویداد، دی جی کو، مدیرعامل حصه موبایل سامسونگ تأیید کرد که فروش سالانه ی دستگاه های تاشدنی در سال آینده بوسیله شکل زیبنده توجهی افزودن خواهد یافت. 

پیش تر و در اخبار فاش شده ی قبلی، در مورد گوشی هوشمند تاشدنی جدید کره ای ها اخباری منتشر شده بود. اواخر شهریورماه گفته شد گوشی تاشو بعد اینده سامسونگ با صیت W20 5G احتمالا آبان ماه معرفی می شود. چند روز قبل نیز شاهد خبر دیگری در همین رابطه بودیم و گفته شد گوشی تاشو جدید سامسونگ از سری W به زودی معرفی می شود. به نظر می رسد این گوشی تاشو قرار است بوسیله عارض شخصی در بازار گره ارائه شود. 

البته ممکن است سامسونگ درنظر داشته باشد تا گوشی تاشو متاخر W20 را داخل سایر بازارهای خارج چین نیز نمایش درنگ. جبر ای ها در فرایند تولید گلکسی فولد با چالش های مختلفی رو به رو بودند و حتی مجبور شدند عرضه ی دستگاه ۲۰۰۰ دلاری خویشتن را حدود ۶ ماه به تعویق بیندازند. 



Motorola Razr

هنوز فاصله ی نسبتا یدکی با تولید انبوه نمایشگر تاشدنی و باریک وجود دارد؛ اما تا آن زمان، دستگاه هایی با فرم فکتور متاخر و متفاوت بوسیله میدان عرضه خواهد شد. باید ببینیم تولیدکنندگان گوشی های هوشمند چه طراحی و فرم فکتورهایی را برای دستگاه های خویشتن انتخاب می کنند.

شیائومی، هواوی و موتورولا نیز تولید گوشی هوشمند تاشدنی را درون برنامه ی خود دارند. انتظار می جوی گوشی هوشمند موتورولا ریزر، هفته آینده با نمایشگر تاشو معرفی شود.بیشتر بخوانید:موتورولا ریزر در دنیای اصلی دیده شدسامسونگ امکان استریم بازی ازطریق گلکسی اس 10 را به کمک برنامه PlayGalaxy Link فراهم کردهکرهای چینی قفل گوشی هوشمند را با برداشتن جای پا انگشت روی شیشه الات باز کردندویوو X30 با تراشه اکسینوس 980 5G سامسونگ ۱۶ آبان معرفی می شودجزئیات جدیدی از مشخصات دوربین گلکسی 11 سامسونگ هویدا شد
ASGHARهنگامیOOON که ۵۳۰۰ سال قبل اوتسی مرد یخیجان سپرد، درون کنار او ۷۵ طرز خزه و علف نیز مدفون شدند. اکنون، پژوهشگران تو تجسس های ابتکاری خودبه تجزیه وتحلیل این گیاهان پرداختند و جزئیات بیشتری از زندگی اوتسی را آشکار کرده اند. به عقیده ی پژوهشگران، برخی اسلوب های جلبک و علفی که به همراه مرد یخی در ارتفاعات دفن شدند، داخل ارتفاعات رشده کرده اند، ولی برخی دیگر احتمالا توسط حیواناتی مانند بز کوهی به آنجا بنده شدند. با این حال، یافته های اخیر نشان می دهد، اوتسی این گیاهان را تعمدا خواه بی اختیار به همراه خود برده است.

از آنجایی که بسیاری از گیاهان یادشده در دره ی شنالشتال داخل کوهستان آلپ رشد می کنند، باور به خشکی امدن این است که اوتسی در آخرین عروج خویشتن از این دره عبور کرده است. جیمز دیکینسن، باستان شناس متقاعد از دانشگاه گلاسکو، اسکاتلند و نویسنده پژوهش اخیر، عقیده دارد که یافته های او شواهد قطعی حاضر کرده که نشان می دهد، اوتسی از دره شنالشتال به ارتفاعات رفته است.

هم حالا مومیایی طبیعی اوتسی درون محفظه مخصوصی به رخ کاملا منجمد نگه داری می شود و به مومیایی مرتبا آب پاشیده می شود تا در اثر خشکی تجزیه نشود

مومیایی طبیعی اوتسی مرد یخی، برای ابتدایی درون سال ۱۹۹۱ توسط دو گردشگر آلمانی کشف شد که تو آن هنگام تو حال کوهستان نوردی درون ارتفاعات کوهستان های آلپ اوتسال سرحد بین اتریش و ایتالیا بودند. آنچه این دو تو اول تصور می کردند جسدی ابتکاری است، درواقع جسدی ۵۳۰۰ ساله حیات که به برهان سرمای یخ جوی به صورت طبیعی مومیایی شده بود و این دو، تصادفا یکی از مهم ترین کشفیات قرن بیستم را ایفا دادند. مومیایی اوتسی مرد یخی به همراه وسایلش از سال ۱۹۹۸ داخل کفش باستان شناسی تیرول جنوبی در بولتسانو، ایتالیا به ارائه گذاشته شده است. شهرت گذاری اوتسی از روی محل کشفش ایفا شد. به عقیده ی کارشناسان، اوتسی در دوره ای حدود ۳۱۰۰ تا ۳۳۷۰ سال قبل از عصر فراهم عمر می کرد.

مجموعه ای از وسایل اوتسی مرد یخی. از جانب چپ: یک خنجر سنگی، تیر، تیردان چرمی، قارچ تیندر، قارچ تاقچه ای توس و پوست شجر توس

مرد یخی احتمالا ۱۵۷ سانتی متر بلندای کالبد و ۵۰ کیلوگرم وزن داشته است. او صورتی مخلوق و استخوانی، پوستی برنزه به همراه خال کوبی، چشمانی قهوه ای و موهایی تیره و ریش پشته داشته است. گروه خونی مرد یخی O O بوده و دچار عدم تحمل لاکتوز نیز بوده. است او درون سن ۴۶ سالگی درگذشته که برای دوره ای که می زیسته، فردی سالخورده محسوب می شده. است فرضیات متعددی در مورد روزهای پایانی عمر اوتسی مرد یخی و برهان مرگ او حیات دارد، ولی پذیرفته ترین فرضیه نشان می دهد، او در هنگام عبور از دره شنالشتال آماج خورده و پس از چند روز درون ارتفاعات جان امانت و باتوجه به سرمای محیط به قیافه طبیعی در یخچال های غریزی حفظ شده.

است اوتسی کلاهی از جنس پوست خرس داشته که او را در هوای سرد و مرطوب کوهستان های آلپ گرم نگه می داشته 

است احتمالا باتوجه به اینکه مقصد به یکی از شریان های اصلی خود برخورد کرده، خون اوتسی تا وقت مرگ سد نمی آمده. است ضرب دیگری قفا روال اوتسی بود دارد که ممکن است پس از اصابت تیر و افتادن او روی زمین به وجود آمده. باشد همچنین انشقاق تو مشت راست مرد یخی حیات دارد که نشان می دهد قبل از اینکه تیر به او اصابت کند، احتمالا نبردی تن بوسیله تن نیز داشته که شاید ساعت ها یا روزها قبل ائتلاف افتاده. است همین نبرد نیز مقدور است به نبرد مرگبار دوم ختم شده. باشد تو همین حال، زخم مشت باعث شده که اوتسی نتواند تیرهای بیشتری بسازد و غل های خویشتن را بخاطر حمله آماده. کند به همراه اوتسی، یک تور مسی کشف شد که می توانست به عنوان اسباب و سلاح به فقره رفته. باشد لباس او از چرم و پوست حیوانات، الیافت گیاهی حیات که بخاطر گرم نگهداشتن او درون هوای سرد و مرطوب منطقه مناسب.بود مقاله های:مرتبط ۲۸: شهریور کشف اوتسی، مرد یخینفرین اوتسی، مومیایی

یخی دیکینسن به دعوت همکارانش از دانشگاه اینسبروک، اتریش، درون سال ۱۹۹۴ شروع بوسیله تجزیه و تحلیل خزه ها و علف های نگرش کشف اوتسی. کرد دیکینسن می گوید، در پیاده شدن او چندین قید کوچک وجود داشته که برخی از این ظروف بسیار مبهم و قهوه ای سوخته بوده اند که مدال می دهد احتمالا از خزه انباشته شده. بودند آنچه دیکینسن پس از تجسس نمونه های گرفته شده در این ظروف یافت، گونه ای خزه به «نام نِکرای (تخت با صیت علمی Neckera)» Complanata. وجود این خزه در ارتفاعاتی که اوتسی کشف شد رشد نمی. کند مورد دیگر اینکه، ذرات ریز جلبک ای نیز در معده مرد یخی پیدا شدند که جهت سردرگمی دیکینسن. شد دیکینسن گفت بوسیله گمان متجاوز اوتسی نمی خواسته این جلبک ها را بخورد، بلکه تنها با خود همراه داشته. است نیز خوردن خزه پوده زار ممکن است برای نفوذ دارویی آن و بندآوردن خون زخم کاری که اوتسی داشته به امر رفته. باشد جلبک نکرا نیز برای نگه داری گوشت بز کوهی یا گوزن که تو معده اوتسی ظاهر شده به کار رفته.

است زنجیر ها، ابزار و لباس اوتسی از جمله تبر مسی او حزن اکنون تو موزه باستان شناسی تیرول جنوبی داخل بولتسانو، ایتالیا نگه داری می

شود اما یکی از مهم ترین سوالاتی که از زمان کشف مومیایی اوتسی مرد یخی تابه حال متصل موضوع بحث بوده، محلی بوده که اوتسی از آنجا به کوه های آلپ آمده. است گرده هایی که در معده اوتسی کشف شده حاکی از آن است که او تو رفعت ۱۰۰۰ متری و ۳۶ روزگار قبل از مرگ طعام خورده است، اما جسد او در ارتفاع بسیار بالاتری در رفعت ۳۲۱۰ متری فاش شده. است برخی از خزه هایی که درون بلندی اندک رشد می کنند و اوتسی بوسیله همراه داشته، رادیکال ترین سرنخ های پژوهشگران. بودند دیکینسن پریشانی ۵ رویه از خزه های ارتفاعات پائین را بررسی. کرد زیستگاه بیشتر این جلبک ها داخل دامنه های دره اشنالستال.

بود اسرار زندگی و مرگ اوتسی مرد یخی به این زودی ها حل نمی شود، ولی دیکینسن در این مورد گفت که با بررسی بیش از بین ۲۰۰ نمونه جلبک ای که از محل کشف مرد یخی محزون شدند، جمع بندی نهایی خود را انجام داده. است او گفت، پژوهش اخیر بدوی تجزیه و تحلیل آماری نمونه ها و همین نعوظ خلاصه ای از کلیه تحقیقاتی است که از دهه ی ۱۹۹۰ تاکنون انجام گرفته.اند بیشتر:بخوانید نخبه عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از سحابی روح تا کشف نسخه ای دیگر از تابلوی داوینچیچگونه تندباد گردوغبار یکی از تمدن های قدرتمند خاومیانه را به زانو درآورد؟منتخب عکس های علمی هفته از نگاه زومیت؛ از کهشکان مدوسا تا تایم لپس دیدنی ناسا از: زمیندندان از آناتومی تا بیماری ها و راهکارهای درمانیکشف چسب باستانی از اندیشه تیره نئاندرتال ها اطلاع می
ASGHARهواویOOON سهم خویشتن از بازار گوشی های هوشمند چین را بوسیله ۴۲ درصد رساند. براساس اطلاعات مؤسسه تحلیلی کانالیس، تعداد تلفن های هوشمندی که هواوی داخل سه ماهه ی سوم ۲۰۱۹ روانه ی راسته کرده، دوسوم افزودن یافته است؛ مربوط به مصرف کنندگان داخلی پس از تحریم ایالات متحده ی آمریکا از هواوی امنیت کردند. با حیات بایکوت ایالات متحده ی آمریکا که هواوی را از شریک با شرکت های آمریکایی منع و تأمین قطعات واقعی را مختل کرد، این غول فناوری گره مهارت خود بر بزرگ ترین بازار گوشی های هوشمند را تقویت کرده است.مقاله های مرتبط:هواوی پیش بینی می درنگ امسال ۲۷۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشدهواوی از ابتدای سال، ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند فروخته است

هواوی که زمان حال دومین تولیدکننده ی مبصر گوشی های هوشمند در گیتی به حساب می رود، توانسته بود تا آبان سال جاری، معافیت بلافاصله از تحریم های آمریکا دریافت کند. بااین حال، تبلیغات و خریدهای میهن پرستانه باعث شده است گوشی های هوشمند هواوی تو چین فروخته شود و همین امر باعث اعاده ایستایی فروش این شریک در بازارهای جهانی شود.

با اینکه فروش گوشی های هوشمند در چروک در سه ماهه ی سوم امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است، گوشی های هوشمند هواوی ۴۱/۵ میلیون دستگاه از ۹۷/۸ میلیون دستگاه فروخته شده داخل بازار چین را به خود اختصاص داده اند.

نیکول پنگ، نائب رئیس بخش موبایل کانالیس، درباره ی این موضوع می گوید:هواوی بین خویشتن و دیگر فروشندگان شکاف بزرگی ایجاد کرد. موضع مقدم هواوی این قدرت را می دهد تا باخبر بحث با زنجیره ی تأمین شود و سهم خویشتن را از فروش آن ها افزایش دهد.

رشد هواوی به ضرر رقبای اصلی متشابه اوپو، ویوو، شیائومی (1810.HK) و اپل (AAPL.O) O بود که روی اندوه ۵۰ درصد از سهم بازار را در سه ماهه ی سومین ازآنِ خویشتن کردند که درمقایسه با سال گذشته، کاهش ۶۴ درصدی را نشان می.

دهد پنگ:افزود فروش سه گانه ماهه ی سوم اپل درون چروک خسته ترین آمار فروش سه گانه ماهه ی این شرکت درون پنج سال گذشته. است بااین حال، اپل از زمان ارائه یآیفون ۱۱ فروش خویشتن را افزایش داده است و مشتریان مایل اند دو یا سه هفته پس از نمایش ی محصول جدید هواخواه.بمانند مقاله های:مرتبط هواوی درحال مباحثه با شریک های آمریکایی برای اعطای مجوز 5G استهواوی تجهیزات 5G را سازوار با فضا زیست تولید می

بطی ء هواوی اعلام کرده است از ابتدای سال جاری میلادی تا هفته ی گذشته، بیش از ۲۰۰ میلیون مایه گوشی تو گیتی فروخته. است این نمونه ۶۴ روز زودتر از مدت مثل سال گذشته فروخته شده. است با وجود فشارهای ایالات متحده ی آمریکا، منفعت هواوی همچنان رو بوسیله افزودن و درآمد آن درون سه ماهه ی سومین امسال ۲۷ درصد افزایش یافته.

است طبق اعلام کانالیس، پرچم دار هواوی، میت ۳۰ پرو نسخه ی 4G که در (سپتامبر) شهریور رونمایی شد، عامل مهم درون موفقیت این گسستگی هواوی نیست؛ بجهت اکثر افراد منتظرند تا نسخه ی 5G این گوشی هواوی اواخر امسال معرفی.

شود پنگ می: گوید باتوجه به روابط حسنه با اپراتورها و داشتن کنترل روی اجزای پا بر جا 5G ازجمله تراشه، هواوی برای اضافه سلطه ی خود در 5G موضع قدرتمندی. دارد این موضوع فشار اضافی به ویوو و اوپو و شیائومی می.آورد بیشتر:بخوانید طراحی و رنگ های هواوی بند 4 پرو درون شمایل جدیدی دیده شدهواوی چگونه می تواند خدمات و سرو های گوگل پلی را بخاطر گوشی های جدید خود ارائه دهد؟شیائومی بیشترین تسهیم میدان هند را در سه ماهه ثالث ۲۰۱۹ تصاحب کردARM به همکاری خود با هواوی امتداد می دهدنوا 6 5G هواوی با دو روزنه مخصوص دوربین سلفی معرفی کردن می
ربات جدیدی باریک شده است که با استعمال از هوش مصنوعی، می تواند عزب با یک دست مکعب روبیک را محلول کند. عمل چنین طرز کار حتی برای دست انسان نیز بیش شاق است. پژوهشگران OpenAI این درک قدر یا بهای چیزی بدلی را توسعه داده اند. OpenAI ازجمله شرکت های فعال درزمینه ی فناوری هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی پیدایش انبازی یادشده قبلا نیز توانسته وجود در بازی رایانه ای Dota 2 انسان ها را شکست دهد. 

آویشن OpenAI این بار تصمیم گرفت به هوش بدلی یاد دهد دست رباتیک تولید شده ی Shadow Robot Company را کنترل کند. فهمیدن قلابی برای اینکه بتواند از پس وظیفه اش بوسیله خوبی بربیاید، از تکنیک جدیدی به شهرت یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning) استفاده می یواش که شامل آزمون و جرم است. به گفته ی پیتر ولیندر، یکی از پژوهشگران تیم، هوش مصنوعی ابتدا یادگرفتن چگونگی حرکت دادن دست را آغاز می درنگ و بعد می فهمد مکعب روبیک داخل صورتی که یک سمت آن را فشار دهید، چه واکنشی نشان خواهد عدالت. 

شعور قلابی نیز درون مواقعی که کارش را با موفقیت انجام می دهد، جایزه می گیرد؛ بدین ترتیب همواره تلاش می کند مکعب را طوری لول دهد که بیشترین امتیاز را بگیرد. این ربات فهمیدن قلابی جدید به اندازه ای آموزش دیده که در دنیای اصلی معادل ۱۳ هزار شایسته کردن آموزش است. بوسیله گفته ی لیلیان ونگ، یکی دیگر از اعضای آویشن پژوهشی، یاددادن حرکات جماز بوسیله این هوش قلابی امر بسیار مشکلی بود؛ زیرا که نقاط تماس مکعب و ربات درون حالت یک دست بسیار کم هستند و این باعث محدودشدن حرکات می شود. 

جالب است که هوش مصنوعی لازم نیست یاد بگیرد مکعب روبیک را چگونه باید حل کند؛ چون این امر را حسگرهایی بصری انجام می دهند که می توانند الگوریتم حل کردن مکعب روبیک را تشخیص دهند. آموزش های درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی مربوط به این هستند که چگونه باید انگشتان ربات را حرکت دهد تا مکعب محلول شود و فهمیدن ساختگی فقط باید روی حرکات فیزیکی موردنیاز تمرکز کند. 

فهم مصنوعی همچنین یاد گرفته است درصورت اشتباه، خطای خود را مصالحه کند. بخاطر مثال، چرخاندن تصادفی مکعب یکی از اشتباهاتی است که هوش مصنوعی می تواند آن را تصحیح کند. زمانی که این ربات جدید برای حل مکعب روبیک حاجت دارد، به مدل تیره بودن مکعب وابسته است؛ اما بهترین زمان به دست آمده تا به حال سه دقیقه است. آویشن سازنده امیدوار هستند شعور قلابی یک دست را قادر سازند تا کارهای دیگری شبیه نقاشی یا قرص کردن اوریگامی را نیز انجام دهد.بیشتر بخوانید:پادکست: ربات های قاتل و لزوم بازنگری داخل قوانینعرضه Spot، ربات نامدار بوستون داینامیکس، به صورت محدود آغاز شدساخت ربات بیوهیبریدی که با ماهیچه و اعصاب حرکت می کندریزماشین ها؛ پیوستگی بزرگ اینده دنیای فناوری، بسیار کوچک استالکسا تا سال ۲۰۳۰ چه قابلیت های جدیدی پیدا می کند؟
اوبونتو برجسته ترین توزیع لینوکس در بکلی گیتی است. اوبونتو و توسعه دهنده ی آن، شرکت کنونیکال، داخل طول سال های فعالیت بوسیله شدت مورد انتقاد فراغت گرفتند؛ ولی دنیای لینوکس به لطف این دو بهتر شده است. زمان حال این سؤال مطرح می شود که اوبونتو و کنونیکال چه مزایایی برای جامعه ی لینوکس داشتند؟۱. تمرکز کنار دسکتاپمقاله های مرتبط:۲۱ دستور کار که پس از را ه اندازی اوبونتو باید انتصاب کردنگاهی به کتاب اوبونتو به کم قیمت ۱۲ سالگی این سیستم عامل

همزمان با وضع اندازیاوبونتو در سال ۲۰۰۴، لینوکس روی کامپیوترهای دسکتاپ و لپ تاپ ها هم متناسب اجرا بود؛ ولی تجربه ی کاربری خوبی را نمایش نمی داد. کنونیکال، اوبونتو را با شعار «لینوکس بخاطر مردم ها» منتشر کرد و برای سهولت استفاده ی لینوکس به نشانی سیستم عامل اصلی، امکاناتی را به آن اضافه کرد. از این امکانات می استعداد به نصب آسان درایورهای رقیق افزاری و کدک های چندرسانه ای رمز کرد.

کنونیکال، نوآوری های زیادی را برای دسکتاپ به ارمغان آورد. از تکاپو های این شرکت می توان به تعبیه ی پیام رسانی مستقیم در دسکتاپ، تولید فایلUbuntu One همگام با درخت سرو و موزیک استور و درنهایت طراحی شفیع ی Unity اشاره کرد. کنونیکال از آن زمان طاس این پروژه ها را متوقف کرده است؛ اما تمام این مجاهدت ها به دلربایی لینوکس افزودن کردند.



لینوکس روی سرور متداول تر از لپ تاپ است و تا اینکه امروزه دیگر اوبونتو به نشانی ساده ترین و مستقیم ترین گزینه ی لینوکس شناخته نمی شود. علاوه پیاده شدن این، بسیاری از توسعه دهندگان خارج از جامعه ی اوبونتو بوسیله موفقیت زیادی در تولید لینوکس جماز و مطلوب تری برای دسکتاپ روان اند و به همین دلیل مطیع توجه بیشتری هستند. با این حال، لینوکس دسکتاپ امروزه نسبت به یک دهه و نصف پیش محیط خوشایندتر است و کنونیکال نقش عمده ای تو این توفیق داشته است.۲. دسترسی به لینوکس روی باطراوت افزارهای بیشتر

قدری از چشم انداز کنونیکال ارائه ی جهیز دسکتاپ لینوکسی بود که اوبونتو را بوسیله نشانی یک سیستم عامل جایگزین داخل فروشگاه ها پیشنهاد دهد. کنونیکال این پیشنهاد را با تولیدکنندگان باطراوت افزاری متعدد در میان گذاشت. به مرور زمان تصرف وکارهای کوچکی مثلSystem76 و شرکت های چندرسانه ای شکوه مانندDell از تولید ابکی افزار لینوکسی پشتیبانی کردند.

مقاله های مرتبط:فدورا درمقابل اوبونتو؛ مقایسه ی سیستم عامل های لینوکسیبه روزرسانی متاخر لینوکس دسترسی به هسته را محدود خواهد کرد

امروز دیگر دسترسی به دستگاه های ابکی افزاری مبتنی بر اوبونتو تو فروشگاه های زنجیره ای امکان پذیر نیست؛ اما Dell تنها حامل بزرگ سازمانی اوبونتو نبود. HP اندوه دستگاه های اوبونتو را فروخته است. از طرفی فداکار مشارکت ها هم کامپیوترهای رومیزی مبتنی به خشکی امدن لینوکس را تولید کرده اند. با وجود اینکه امروز دوران بازیگران جوان رطوبت مثل System76 با جهیز عامل Pop!_OS و Purism با سیستم عامل PureOS است؛ ولی کنونیکال مدت هاست پرچم لینوکس دسکتاپ را به بلند درآورده است.۳. جذب کردن میلیون ها کاربر به لینوکس

امروزه تمرکز کنونیکال روی دسکتاپ و سخت افزار بوسیله مولود رسا است. افراد بسیاری بوسیله اوبونتو روی آورده اند و تعداد کاربران اوبونتو از طولانی نسخه های لینوکس بیشتر است. اشتهار اوبونتو به قدری بزرگ شده است که دلبستگی مندان کامپیوتر تنها با یک اشاره خبردار می شوند درون چه تک مصاحبت می کنید.

بسیاری از افراد معمولا کار را با اوبونتو آغاز می کنند اما اندک کم به نسخه های دیگر روی می آورند. اوبونتو شاید امروزه کمتر کاربرد داشته باشد، اما عمه ی نیکی بخاطر شروع درس افراد بدیع کار است. امروزه بسیاری از پروژه ها از توسعه دهندگان و باهم اتحاد کردن کنندگانی برخوردار هستند که شاید بدون اوبونتو جزیی از این اجتماع نبودند.۴. زیرساخت بسیاری از توزیع های محبوب لینوکس 

اوبونتو تنها جهیز عامل لینوکس مبتنی بر دسکتاپ نیست؛ بلکه از آن بوسیله عنوان الگوی زیرساختی بسیاری از معیار های جایگزین هم استفاده می شود. معمولا پس از اجرای اوبونتو می نبوغ اپلیکیشن ها را از یک انبار (ریپازیتوری) بطی ء افزاری دانلود کرد؛ خرمن درنگ افزاری سروری است که طاس برنامه ها و مؤلفه های تجربه ی کاربری را دربردارد. توسعه دهندگان معمولا بوسیله تولید و نگه داری از کدهایی می پردازند که شرکت هایی مانند کنونیکال از طریق مخازن توزیع می کنند.

کنونیکال بسیاری از کدها را در مخازن تولید نمی کند؛ بلکه فقط برخی مؤلفه ها مانند کرنل لینوکس تست می شوند و امانت های به روزرسانی امنیتی دریافت می کنند. Linux Mint ،elementaryOS و Pop!_OS سه جایگزین برجسته ی اوبونتو بوسیله شمار می روانی که هر سه متکی به منابع اوبونتو هستند. کنونیکال هیچ هزینه ای برای نمایش ی خدمات و منابع خود داخل نظر نگرفته است؛ ولی این شرکت تنها عرضه دهنده ی خدمات مجانی حلق و قطعا زمان و حقوق کارمندان خود را کاهش نمی دهد؛ بلکه با این فرمان جامعه ی اوبونتو شرکت فراخ تری در اکوسیستم لینوکس خواهد داشت.

 

۵. تولید فرمت پکیج یونیورسال

توسعه دهندگان مرتب در حال تغییر روش توزیع نرم افزار روی لینوکس هستند. بسیاری از اپلیکیشن های جدید بوسیله جای مقیاس منبع نرم افزاری از طریق فرمت های پکیج سراسری به دسکتاپ کاربرها می آیند. یکی از آن ها snap package format (پکیج اسنپ) تولید همدستی کنونیکال است.

داخل گذشته بسیاری از توسعه دهندگان بخاطر اوبونتو بوسیله تولید نرم افزار می پرداختند و زحمت تاسیس نسخه های برازنده ارتکاب روی دیگر نسخه های لینوکس را بوسیله خویشتن نمی دادند. بخاطر شهید چنانچه از توزیع مبتنی بر RPM بوسیله جای توزیع مبتنی به خشکی امدن DEP قرین اوبونتو استعمال کنید، نمی توانید هیچگاه دستور کار ای را نصب کنید؛ مگر اینکه زحمت ساخت اپلیکیشن با کاربرد از فایل های منبع را به خود بدهید.با پکیج های یونیورسال اسنپ می توان روی تمام نسخه ها اپلیکیشن سلیقه را نصب کرد

پکیج های اسنپ معمولا وابسته بوسیله نسخه نیستند بنابراین صرف نظر اوبونتو داشته باشید خواه خیر تنها با پشت کردن یک مجموعه دستورالعمل برای کوشا سازی پکیج اسنپ می توانید درنگ افزارهای موردنظر خود را نصب کنید. از طرفی اسنپ ، تنها پکیج سراسری خواه فراگیر لینوکس نیست؛ اما کنونیکال از راه خویشتن بخاطر جذب توسعه دهنده منحرف شده است و درون مبادله بر گردآوری نرم ابزار تمرکز کرده است. نتیجه ی این رویکرد تمایل به تطبیق پکیج های اسنپ درون میان باهم اتحاد کردن ها و افراد مختلف شده است که از گوناگون نسخه های لینوکس مصرف می کنند.۶. جذب نرم افزارهای تجاری

یکی از نقاط قوت اوبونتو نسبت به توزیع های دیگر جذب ترقی دهندگان دیگر است. اوبونتو نمایش دهنده ی کند افزارهای میان پلتفرمی و تجاری است که رویویندوزو macOS تو دسترس صبر دارند.

این کار شاید به سود اکوسیستم لینوکس نباشد، ولی در بعضی نمونه ها از یکسره درون مورد Steam، دستور کار هایی که بیدار اوبونتو می شوند به سرعت در توزیع های دیگر هم بسط نمایان می کنند. به این ترتیب چشم انداز گیمرها و افرادی که از کند افزارهای مشخصی مصرف می کنند، تبدیل خواهد کرد. علاوه پیاده شدن این امروزه پایداری لینوکس تکثیر فاش کرده است با فرمت اسنپ دیگر پروگرام ها صرفا مختص اوبونتو نیستند. بلکه دسترسی به برنامه های snap store برای همگی امکان پذیر است.

۷. گنو/لینوکس بخاطر تلفن های همراه

تلفن های همراه اندروید از کرنل لینوکس استفاده می کنند؛ ولی این تنها خال ی اشتراک آن ها با نسخه ی لینوکس قابل نصب روی کامپیوتر است و اغلب مؤلفه های بیرون از کرنل یکسان نیستند. کنونیکال با Ubuntu Touch به قفا عرضه ی نسخه ای از لینوکس بود که با اوبونتو دسکتاپ روی وسیله های موبایل قابل مقایسه باشد؛ و البته موفق شد! قطعا این دستگاه ها محدودیت هایی دارند. برای مثال توزیع بوسیله روزرسانی ها حکم اشکال است و دستگاه ها تنها داخل چند فروشگاه محدود نمایش شده اند.



بنابراین موفقیت کنونیکال برای امتداد ی سرمایه گذاری روی چنین پروژه ای کافی نبود. با این حال واسط Ubuntu Touch همچنان روی پروژه ی UBports بوسیله وجود خود ادامه می دهد. به لطف ماهیت متن باز Ubuntu Touch، اعضای اجتماع ی اوبونتو می توانند بوسیله کار روی آن ادامه دهند. Ubuntu Touch یکی از نسخه های موجود بخاطر PinePhone است که روی Librem 5 هم شایان اجرا است. همچنین یکی از گزینه های پس از خرید روی تعدادی از تلفن های اندروید است.۸. Launchpad میزبان بسیاری از پروژه ها بوده است

Launchpad نوعی گذرگاه (هاب) مشارکتی درنگ افزاری بخاطر هزاران اپلیکیشن متن باز و رایگان است. این گذرگاه مشابه Github است؛ با این تباین که ربطی بوسیله مایکروسافت ندارد. کنونیکال Launchpad را بوسیله عنوان پروژه ای کم قیمت درآمدزایی آغاز کرد و پس ازآن از آن بخاطر پشتیبانی از توسعه ی اوبونتو کاربرد کرد. کنونیکال به متعاقب انتقادها بوسیله تدریج بخش های مختلف Launchpad را عرشه مجوزهای متن باز منتشر کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۹ به نعوظ طولانی متن باز شد.



Launchpad در دهه ی گذشته بوسیله عنوان زیرساخت متن باز به ارائه ی خدماتی قرین اشتراک گذاری کد منبع، پیگیری باگ ها، همدستی در بحث، ارسال اپلیکیشن ها یا دیگر محصولات به هیئت قانونگذاری ها پرداخته است. LinuxMint، elementaryOS، Inkscape و Exaile همه در مراحلی از حیات خویشتن از Launchpad مصرف کردند.بیشتر بخوانید:آیا لینوکس قاتل یونیکس تجاری بود؟به روزرسانی جدید لینوکس دسترسی به هسته را محدود خواهد کرداوراکل از لینوکس خودمختار پرده برداشتمدیر پروژه مایکروسافت از توسعه زیرسیستم ویندوز برای لینوکس می گویدپردازنده AMD سری Epyc Rome چهارده رکورد جهانی را شکست