انجمن ایران کره

ربات جدیدی باریک شده است که با استعمال از هوش مصنوعی، می تواند عزب با یک دست مکعب روبیک را محلول کند. عمل چنین طرز کار حتی برای دست انسان نیز بیش شاق است. پژوهشگران OpenAI این درک قدر یا بهای چیزی بدلی را توسعه داده اند. OpenAI ازجمله شرکت های فعال درزمینه ی فناوری هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی پیدایش انبازی یادشده قبلا نیز توانسته وجود در بازی رایانه ای Dota 2 انسان ها را شکست دهد. 

آویشن OpenAI این بار تصمیم گرفت به هوش بدلی یاد دهد دست رباتیک تولید شده ی Shadow Robot Company را کنترل کند. فهمیدن قلابی برای اینکه بتواند از پس وظیفه اش بوسیله خوبی بربیاید، از تکنیک جدیدی به شهرت یادگیری تقویتی (Reinforcement Learning) استفاده می یواش که شامل آزمون و جرم است. به گفته ی پیتر ولیندر، یکی از پژوهشگران تیم، هوش مصنوعی ابتدا یادگرفتن چگونگی حرکت دادن دست را آغاز می درنگ و بعد می فهمد مکعب روبیک داخل صورتی که یک سمت آن را فشار دهید، چه واکنشی نشان خواهد عدالت. 

شعور قلابی نیز درون مواقعی که کارش را با موفقیت انجام می دهد، جایزه می گیرد؛ بدین ترتیب همواره تلاش می کند مکعب را طوری لول دهد که بیشترین امتیاز را بگیرد. این ربات فهمیدن قلابی جدید به اندازه ای آموزش دیده که در دنیای اصلی معادل ۱۳ هزار شایسته کردن آموزش است. بوسیله گفته ی لیلیان ونگ، یکی دیگر از اعضای آویشن پژوهشی، یاددادن حرکات جماز بوسیله این هوش قلابی امر بسیار مشکلی بود؛ زیرا که نقاط تماس مکعب و ربات درون حالت یک دست بسیار کم هستند و این باعث محدودشدن حرکات می شود. 

جالب است که هوش مصنوعی لازم نیست یاد بگیرد مکعب روبیک را چگونه باید حل کند؛ چون این امر را حسگرهایی بصری انجام می دهند که می توانند الگوریتم حل کردن مکعب روبیک را تشخیص دهند. آموزش های درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی مربوط به این هستند که چگونه باید انگشتان ربات را حرکت دهد تا مکعب محلول شود و فهمیدن ساختگی فقط باید روی حرکات فیزیکی موردنیاز تمرکز کند. 

فهم مصنوعی همچنین یاد گرفته است درصورت اشتباه، خطای خود را مصالحه کند. بخاطر مثال، چرخاندن تصادفی مکعب یکی از اشتباهاتی است که هوش مصنوعی می تواند آن را تصحیح کند. زمانی که این ربات جدید برای حل مکعب روبیک حاجت دارد، به مدل تیره بودن مکعب وابسته است؛ اما بهترین زمان به دست آمده تا به حال سه دقیقه است. آویشن سازنده امیدوار هستند شعور قلابی یک دست را قادر سازند تا کارهای دیگری شبیه نقاشی یا قرص کردن اوریگامی را نیز انجام دهد.بیشتر بخوانید:پادکست: ربات های قاتل و لزوم بازنگری داخل قوانینعرضه Spot، ربات نامدار بوستون داینامیکس، به صورت محدود آغاز شدساخت ربات بیوهیبریدی که با ماهیچه و اعصاب حرکت می کندریزماشین ها؛ پیوستگی بزرگ اینده دنیای فناوری، بسیار کوچک استالکسا تا سال ۲۰۳۰ چه قابلیت های جدیدی پیدا می کند؟
  • ۹۸/۰۸/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی