انجمن ایران کره

مایکروسافت دوشنبه ی گذشته با انتشار بیانیه ای جدید بوسیله زبان چینی اعلام کرد که می خواهد بات مکالمه (چت بات) محبوب شیائوآیس (Xiaoice) را بوسیله نهادی مستقل تبدیل کند. پیش تر تو ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۳۹۹) رسانه ای چینی با شهرت Chuhaipost اخباری در این زمینه بوسیله نقل از منابع آگاه منتشر کرده بود و حال پس از بخشیدن مدت زمانی نه چندان زیاد، مایکروسافت رسما نرمی تأییدی بر شایعه ها خورده است. بیانیه ی جدید مایکروسافت درحالی منتشر می شود که این شرکت آمریکایی مدتی پیش اخبار کرد اپلیکیشن دستیار صوتی خویشتن یعنی کورتانا را درون چین و شماری دیگر از کشورها تعطیل می کند.

شیائوآیس خلال سال های اخیر میزبان متخصصان کاربلد زیادی درون مملکت ی هوش مصنوعی بوده و فعالیت خود را صرفا محدود به چین نکرده است. این چت بات تو کشورهای دیگری متشابه ژاپن و اندونزی بی قراری فعالیت دارد و توسط احصائیه درخورتوجهی از افراد مورداستقبال قرار گرفته. مایکروسافت می گوید با بررسی معیارهای مختلف، تصمیم پژمرده است سرعت توسعه و رشد آنچه را که از آن بوسیله عنوان «نوآوریِ بومی سازی شده ی» شیائوآیس خطاب می کند، افزایش دهد. مایکروسافت همچنین درون جای پا مصرف ی بیشتر از «اکوسیستم تجاری» چت بات شیائوآیس است.

بدین ترتیب ردموندی ها داخل اطلاعیه ی متاخر خود می گویند شیائوآیس به شرکتی مستقل تبدیل می شود. مایکروسافت خویشتن را بخاطر تلاش در زمینه ی تحقیق و توسعه ی شیائوآیس متعهد می داند و قصد دارد همچنان از این برند و برند Rinna درون ژاپن مصرف کند. مایکروسافت همچنین قصد دارد سهام خویشتن را در شیائوآیس حفظ کند. 

در سال ۲۰۱۴ تیم کوچکی از محققانِ سواری جست و جوی بینگ مایکروسافت، از پروژه ای تحت نشانی شیائوآیس پرده برداری کردند. عبارت شیائوآیس به مجرد «بینگ کوچک» است. در مدت زمان کوتاهی پس از آغاز به کار شیائوآیس، این چت بات در چین باعث ایجاد برخی حواشی شد. شیائوآیس عزب چند هفته پس از ترویج کورتانا در چین، فرمان خود را شروع کرد. شیائوآیس که شامل شخصیتی انسان رقم با ظاهری متشابه مثل دختران نوجوان است تلاش می کند نحوه ی تعامل آدم ها با چت بات ها را واقع گرایانه تر کند. بدین ترتیب مردم می توانند بهتر از قبل با چت بات تعامل کنند، بمنظور حساسیت و حال واقع گرایانه تری دارد. مایکروسافت به هنگام بازاریابی برای شیائوآیس اعلام کرد که این چت بات می خواهد دوست کاربران باشد.

مایکروسافت همچون تمامی شرکت های خارجی فراهم درون گره مجبور بود قوانین این کشور را در زمینه ی ممیزی بپذیرد. در سال ۲۰۱۷، شیائوآیس توسط اپلیکیشن پیام رسانی همکاری تنسنت با صیت QQ حذف شد. در آن زمان اخبار شد شیائوآیس سخنان حساس سیاسی به واژه آورده است.

درون پروژه ی شیائوآیس مایکروسافت تاکنون دانشمندان نخبه ی اضافی درون حوزه ی هوش مصنوعی، همکاری کرده اند. از بین این افراد می توانیم بوسیله لو شی اشاره کنیم که مدتی پیش بوسیله عنوان مدیر مبصر عملیاتی بوسیله شرکت Baidu پیوست و Y Combinator را به چروک سرما. جینگ کان که به عنوان مدیر دستگاه های هوشمند Baidu شناخته می شود نیز یکی دیگر از فعالان پروژه ی شیائوآیس به شمار می آید. هری شام یکی از مدیران اجرایی پیشین مایکروسافت در واحد هوش جعلی و تحقیقات است که امروزه در تیم هیئت مدیره ی اپلیکیشن خبری News Break قرار دارد. او نیز داخل پروژه ی شیائوآیس با مایکروسافت همکاری کرده است.

ظاهرا هری شام قرار است به عنوان رئیس هیئت مدیره ی صنع مستقل متاخر شیائوآیس فعالیت کند.لی دی، مدیرکل شیائوآیس از این پس بوسیله عنوان مدیر ارشد اجرایی بوسیله فرمان خود امتداد خواهد قسط. چن ژان، یکی از توسعه دهندگان چت بات ژاپنی Rinna، به عنوان مدیرکل دفتر شیائوآیس در ژاپن انتخاب شده است. شرکت جدیدی که بنابه تصمیم مایکروسافت احداث شده، بوسیله نشانی سرور برندهای Xiaoice و Rinna شناخته می شود و حق قانونی استفاده از آن ها را دارد. این شرکت پروگرام دارد شمار کاربران این درخت سرو ها را تو بکلی منطقه ی چین بزرگ، ژاپن و اندونزی بسط دهد. 

مایکروسافت می گوید شیائوآیس درحال مجهز ۶۶۰ میلیون کاربر دارد و روی ۴۵۰ میلیون دستگاه متفرقه (ترد پارتی) در بکلی دنیا نصب شده است. این چت بات تاکنون بوسیله توسعه ی اپلیکیشن های کاربردی یدکی تو مرزوبوم های مختلف نظیر مالی، لقمه فروشی، وکیل املاک و مُد معاون کرده است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این شالوده دارید؟زومیت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:اینستگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:همکاری مجازی برای عکاسی از خودرو با استفاده از فیس تایماپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز مجانی شده اند (۲۳ تیر)اپل کدهای جوهر Swift و Xcode را بوسیله رایگان در اختیار معلمان راحتی می دهدمایکروسافت و گوگل با هدف ارائه وب اپلیکشن های بیشتر تو پلی استور انبازی می کنندآموزش صفر تا صد اپلیکیشن تیک تاک
  • ۹۹/۰۴/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی