انجمن ایران کره

به گزارش همشری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، یوسف پریدار یک شنبه اول تیر در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان دزفول، استان خوزستان درون سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان، افزود: برای برپایی بیمارستان صحرایی مکاتبات لازم انجام شده اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: اول نشانی شد بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی عاری جهیز سرمایشی در دزفول راه اندازی می کنیم که با توجه به گرمای هوای شهرستان اعتراض کردیم؛ پس ازآن گفتند حاضریم بیمارستان صحرایی با تمام تجهیزات متد اندازی کنیم اما باز اندوه اقدامی نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به خستگی کادر پزشکی این دانشگاه افزود: درصورت روش اندازی بیمارستان صحرایی، فرصت تنفس و تجدید انرژی به نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی داده می شود.

وی با انتقاد از کم لطفی ها به دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: دانشگاه در شرایط کرونا نیاز فوری به نیروی انسانی و تجهیزات دارد ولی متاسفانه با وجود پیگیری بی شمار فقط سه نفر پرستار از شهرهای سفید بوسیله دزفول اعزام شد و هیچگاه کمکی درخصوص تامین نیروی آی سی یو و پزشک انجام نشد.  

پریدار با اقرار این که نفقه هر تست پنج میلیون ریال است، گفت: کیت به اندازه سه روز دیگر داخل اختیار داریم و درصورت تامین نشدن، مقدور است نمونه گیری کرونا تو دزفول متوقف شود.

وی گفت: ۲ ماه قبل پیش دماغ کردیم درصورت اعمال قرنطینه ۱۰ درصدی یومیه با بستری بین ۲۰ تا ۳۰ بیمار مواجه خواهیم شد که این پیش دماغ ها حالا محقق شده و با این مراجعات، ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول و نظام مافی شوش تکمیل شده است.

مهتر دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان این که بیمارستان نبوی درون حال فراهم جور تخت های معمولی بیمارستان گنجویان دزفول را می کشد، افزود: طولانی جزء های بیمارستانی مملکت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تک استفاده صبر گرفته اند ضمن اینکه بیماران مشغول به کرونا درون درمانگاه های زیبایی مافی شوش و کارون گتوند نیز پذیرش می شوند.

وی ادامه داد: درون حال حاضر قرنطینه به ۱۰ درصد فصیح و  ویروس در سطح اجتماع در حال چرخش است لذا تست گیری در این شرایط دیگر واکنش ای ندارد.

پریدار افزود: روزانه ۲۰ تا ۳۰ نفر از مبتلایان به کرونا درون بیمارستان های حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول بستری می شوند که طبق نظر کارشناسان تا پایان تیرماه این آمار بوسیله روزانه ۱۰ تا ۲۰ نفر کاهش می یابد.

انجام اولین پلاسما درمانی در بیمارستان ارشد دزفول

رئیس درمانگاه ارشد دزفول نیز درون این جلسه گفت: بدوی پلاسما درمانی با توجه به تاثیر آن در بهبود بیماران مشغول به کرونا شب گذشته(شنبه) در بیمارستان بزرگ دزفول ارتکاب شد.

علی بختیاری افزود: نتایج تحقیقات مدال داده که پلاسما درمانی در بهبودی بیماران کرونایی مفید است لذا امید می جوی افرادی که این بیماری را پشت قانون گذاشته اند برای اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی با پیش روی این که یک میلیون ریال به اهداکننده پلاسما، پرداخت می شود، اظهارداشت: با توجه به وجود سپر دفاعی تو پلاسمای خون بهبودیافتگان، با تزریق آن به بیماران مبتلا به کرونا، سیستم امن بیماران استواری می شود.

رئیس درمانگاه مبصر دزفول با اشاره بوسیله رجوع چهار هزاره و ۶۱۲ نفر با علائم حاد تنفسی از ابتدای عالمگیر کرونا تاکنون به این بیمارستان اظهارداشت: یک هزاره و ۵۸۳ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی نمونه گیری از ۴۰۱ نفر کادر درمانگاه ارشد دزفول را یادآور شد و افزود: تست کرونای ۱۶۳ نفر از این تعداد مثبت شده است.

بختیاری گفت: ۷۴ درصد فوتی های ناشی از کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول دارای مصیبت های زمینه ای از قبیل دیابت، فشار خون، انقراض کنف و بیماری های قلب و عروق بودند.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه اکسیژن ساز یکهزار و ۱۰۰ لیتری داخل درمانگاه مبصر دزفول تقریر کرد: یک دستگاه ۶۰۰ لیتری نیز به ظرفیت بیمارستان مبصر دزفول اضافه شد.

مهتر درمانگاه بزرگ دزفول فعالیت ۱۰ مدخل حاد تنفسی در این درمانگاه را یادآور شد و گفت: ۱۰ سال از زندگی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان می گذرد و توان خدمات رسانی بهینه به این حجم از مراجعان را ندارد که لازم است تجهیزات پزشکی مناسب داخل اختیار بیمارستان قرار گیرد.

وی با بیان این که مشکلی از نظر مطمئن داروهای نایاب و کمیاب تو شهرستان دزفول نداریم، افزود: تو تماس با فرآیندهای درمانی مقابل پروتکل های وزارت بهداشت انجام می کنیم.

بختیاری عاشق بسیج همگانیتمام ادارات، سازمان ها، نهادها و مردم با کادر درمان به منظور قطع زنجیره ارجاع و شکست بیماری کرونا شد و گفت: خواست می رود مردم در مراسم زناشویی و گشت شرکت نکنند چراکه با برگزاری هر مراسم حدود ۲۵ نفر به بیماران بستری شهرستان اضافه می شود.

وی افزود: بیمارستان ارشد دزفول تنها درمانگاه تخصصی این شهرستان است و نمی توان خدمات متعارف آن بسان جراحی های حساس بیماران تصادفی، سکته قلبی و سایر بیماران را مستقل کرد.

ترخیص ۸۶ درصد مبتلایان به کرونا تو دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز داخل این نشست گفت: تست سه هزار و ۷۶۳ نفر از ابتدای مسری کرونا تا پایان خردادماه مثبت اعلام شده که ۵۶ درصد از آنها مرد و ۴۴ درصد زن بوده اند.

رضا پورآیین افزود: ۸۶ درصد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان دزفول با حال عمومی خوب ترخیص شدند، ۱۰.۵ درصد در حال تداوی هستند و ۳.۵ درصد جان خود را از مشت داده اند.

وی با اظهار این که اعلام خراج تست کرونا معمولا ۷۲ ساعت کشش می کشد، اظهارداشت: افرادی که بوسیله مراکز غربالگری کرونا مراجعه می کنند تعهد کتبی می دهند که پس از برون رفت از مرکز، قرنطینه خانگی را تا اعلام نتیجه تست تعظیم کنند.

مهتر مرکز بهداشت دزفول گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۱۳۷ نفر به مراکز غربالگری شهرستان دزفول مراجعه کرده اند که از پنج هزار و ۵۳۶ نفر برابر با ۵۵ درصد مراجعان تست کرونا اندوهناک شده است.

وی افزود: کاروان نیکوکاری ستاد اجرایی فرمان درگاه معصوم(ره) نیز با تثبیت در شهرستان دزفول تاکنون یکهزار و ۹۶۶ تست گرفته که نتیجه ۲۰ درصد آنها مثبت بوده است.

پورآیین با اشاره به غربالگری ۹۸ درصد افراد پرخطر، ۸۱ درصد نسوان باردار و ۷۲ درصد افراد دارای بیماری بنیاد ای داخل دزفول اظهار کرد: ۵۷۳ واحد صنفی اخطاریه دریافت کرده و به محکمه معرفی کردن شدند همچین عهده دار شدن گندزدایی در ۲ هزار و ۴۰۳ منزل و ۲۲۴ مرکز اشتراکی و ادارات انجام شد.  

کمک بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول همچنین در این میتینگ با قدردانی از حضور کاروان خوبی ستاد اجرایی امر حضرت معصوم(ره) در این شهرستان گفت: این کاروان تا دهم تیرماه درون شهرستان منیع خواهد وجود که از زمان حضور، نمونه های بسیار حائز اهمیتی از حیث جغرافیایی محزون است.

شاپور مسعودی فر با رمز بوسیله شفافیت آماری دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: ۱۶ هزاره مورد بوسیله ازای هر یک میلیون نفر تو سطح ملک استاندارد گیری شده حال آنکه این آمار در سطح شهرستان دزفول ۲۶ هزاره و ۸۰۰ مورد است.   ۹ شهرستان خوزستان در لیست شهرهای قزل از دید کرونا

حداکثر قابلیت آزمایشگاه دزفول اجرا ۷۲۰ تست کرونا است

کمک بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول این استاندارد مدل گیری را نقطه قوت این دانشگاه عنوان و بیان کرد: حداکثر نبوغ آزمایشگاه دزفول ۷۲۰ مورد است که البته تا ۹۷۰ مورد همچنین اجرا شده است.

وی افزود: بدبختانه ۲۲۰ نفر از بیماران به کارشناسان بهداشت اجازه وارسی شرایط خود را ندادند که کام می رود شهروندان درصورت ابتلا مشارکت لازم را داشته باشند.

مسعودی فر با بیان این که ۷۴ درصد صنوف کد رهگیری قبض کرده اند، ادامه داد: ۶۱ درصد از آنها الزامات بهداشتی را بزرگداشت کرده اند.

وی درخصوص فعالیت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تو رابطه با کرونا اقرار کرد: ۱۲۰ پروگرام یمین و پرونده شده از ضابطه رادیو دزفول پخش شده و ۲۷۲ جایگاه آموزشی در ادارات وسایر نقاط شهرستان برپا شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص نحوه فعالیت آرایشگاه ها و دکه ها گفت: فعالیت آرایشگاه ها با رعایت پروتکل ها منعی ندارد اما فداکار دفتر ها با توجه به استقرار صندلی و ابداع تجمع خطرساز هستند.

شهرستان دزفول پس ازآن از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را درون استان خوزستان به خود خاص داده است.

برابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، علاج و آموزش پزشکی ۲ هزار و ۳۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ تو ناحیه اطلاع شده و تعداد مجموع بیماران به ۲۰۴ هزاره و ۹۵۲ نفر رسیده است.
  • ۹۹/۰۴/۰۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی