انجمن ایران کره

فیسبوک روز جمعه بیش از ۹۰۰ حساب کاربری، صفحه و گروه جعلی روی پتلفرم فیسبوک و اینستاگرام را حذف کرد. شعار این حساب های کاربری و صفحات تقلبی تبلیغ روایت های طرفدار ترامپ برای نزدیک بوسیله ۵۵ میلیون کاربر بود. این شبکه از احصائیه های کاربری جعلی، تکثیر مصنوعی و میزان سزاوار سرزنش توجهی از تصاویر پروفایل (نمایه) مصنوعی مبتنی پیاده شدن هوش جعلی استعمال کرده است. این نمایه های ساختگی با استفاده از ادراک مصنوعی ابداع شده اند و به عزیمت سرایت ی محتوای جهت دار به منفعت جناح سیاسی راست تو سطح وب از یکسره شبکه های اجتماعی توییتر و یوتیوب تک استفاده راحتی گرفته اند.

این حقیقت نشان دهنده ی ترفیع جدید و ناراحت کننده ی غوغا های اطلاعاتی و سایبری در اینترنت است؛ در مدت بوسیله رویت می رسد برای بدوی وهله است که داخل این زمان کوتاه از هوش جعلی بخاطر تولید عکس های پروفایل ساختگی ولی بسیار مثل بوسیله کاربران وب در یک شبکه ی مدنی مصرف شده است. محققان گروه های اطلاعاتی Graphika و DFRLab در گزارشی درباره ی عملیات نفوذ و عملکرد تأثیرگذاری این طور اقدامی خاطرنشان کردند که این اولین کود است که با فناوری ای مواجه شدند که برای پشتیبانی از کمپینی غیرمجاز داخل رسانه های اجتماعی کاربرد می شود؛ چراکه تاکنون هیچگاه گاه فهمیدن مصنوعی در این کمیت به خدمت یک نزاع رسانه ای غیرمجاز و جعلی درنیامده بود.



تصاویر جعلی ادمین گروه های شبکه ی The BL

این شبکه بخاطر صحت عزت و وارستگی تصاویر کاربران و شمار های کاربری آن ها از فهمیدن بدلی استفاده کرده است. فیسبوک تاکنون مظفر به کشف و شناسایی ۶۱۰ احصائیه کاربری در خود شبکه ی مدنی فیسبوک، ۱۵۶ گروه، ۸۹ صفحه و ۷۲ احصائیه کاربری اینستاگرام شده است که وابسته بوسیله رسانه ای طرفدار ترامپ به نام «The BL» بوده است. The BL (مخفف زیبایی عمر یا Beauty of Life)، یک موجودی خبری دیجیتال است که خویشتن را باعنوان شعار «همچون نسیم بهاری کوهستان، به قلب هر خواننده ای طراوت می بخشد» قبل از حذف شدن از فیسبوک شناساندن کرده بود. تحقیقات فیسبوک از شان خبری دیجیتال حوزه ی نظام The BL مدال می دهد، این گیرایی به اپک تایمز (The Epoch Times) وابسته است. اپک تایمز، سازمان رسانه ای خبری محافظه کار با پیوندهایی با قسمت قسمت کردن چینی فالون گونگ (Falun Gong ) و سابقه ی ایمنی موکد از دونالد ترامپ است.مقاله های مرتبط:پروفایل لینکدین با شمایل ساختگی ساخت هوش مصنوعی، از کاربران جاسوسی می کردهوش مصنوعی ادوبی تصاویر ساختگی و دست کاری شده را شناسایی می کند

ظاهرا راه اندازی رسانه ای مقاوم داخل ایالات متحده که مسئول صفحات شبکه ی The BL بوده است، توسط کاربرانی از ویتنام و ایالات متحده اداره می شده و به گفته ی فیسبوک، ایجاد حساب های کاربری ساختگی گسترده برعهده آن ها بوده تا فداکار از ترافیک خویشتن را از کشورهای دیگر تربیت کنند تا اندک شکی برانگیخته شود و شناسایی نشوند. گزارش محققان Graphika و DFRLab نشان می دهد که بیشتر حساب های مصنوعی شبکه ی The BL برای حفظ مجموعه ای با بیش از ۸۰ گروه و صفحه ی پراکندن ترامپ تک کاربرد قرار گرفته است. حساب های کاربری که به عنوان سرپرست این صفحات بودند با جملاتی مشابه چون «آمریکا به رئیس جمهور ترامپ حاجت دارد»، «ترامپ بخاطر مهتر جمهوری آمریکا» و «ما با ترامپ و پنس ایستاده ایم!»؛ نه از داخل خاک کشور ایالات متحده بلکه از ویتنام مدیریت می شدند که عمدتاً ساختگی بودند.

تو این گزارش آمده است: حساب های کاربری تقلبی ادمین های دسته های فیسبوک بودند که تعداد عضویت تو این گروه ها را افزایش می دادند، مطالب صفحات را لایک می کردند و محتوای بسیار اضافی از اموال های مربوط به The BL را پست می کردند. این ساختار، کارخانه ی تکثیر جعلی در استاندارد مبصر را تشکیل می انصاف که تنها عملکرد قابل مشاهده ی آن اضافه بسیار بیش محتوای شبکه ی The BL و تاحدودی اندک اپک تایمز حیات.

به گفته ی محققان، تو بسیاری از این احصائیه های کاربری از تصاویر نمایه ای استعمال شده است که بااستفاده از شبکه های عصبی آموزش دیده روی عکس های اصلی آدم ها و دستکاری تصاویر ساختن شده بودند که تصاویری از افرادی خلق کردن کرده بود که درواقع هرگز حیات نداشتند. همچنین، محققان Graphika و DFRLab، هجده عکس چهره در تصاویر نمایه یافتند که احتمالا با استفاده از شبکه های مولد تخاصمی (GAN) خلق کردن شده بودند و داخل شبکه ی The BL مورد استفاده قرار گرفتند.

درحالی که این فناوری قادر است چهره های جعلی سزاوار سرزنش اجابت و زیاد واقعی ایجاد کند، چندین نکته ی آشکار درون این تصاویر مصنوعی وجود دارد که از چشم محققان دور نمانده است. این حکم عمدتا با تقلید از الگوهای بصری انجام می شود، اما آناتومی مردم را درک نمی درنگ و با پیش شالوده ها و ویژگی های متقارن مثل عینک یا گوشواره به دشوار می خورد، برای استاندارد عینک و گوشواره آن ها تقارن ندارد.



تصویر نمایه ی آلفونزو ماسیاس، سرپرست یکی از گروه های شبکه ی The BL

براساس گزارش Graphika، تصویر بالا، تصویر نمایه ی «آلفونزو ماسیاس» (Alfonzo Macias)، سرپرست یکی از گروه های شبکه ی The BL بوده است. درون گزارش آمده است:به حاضر بودن تقارن موجود در عینک و همچنین پیش بن ی بی چونی توجه کنید. محققان این تصاویر را با شریک متخصصان دانشگاه فدریکو دوم ناپل تک بررسی قرار داده و تقریبا (۹۹ درصد) مطمئن هستند از الگوریتم های هوش مصنوعی GAN برای تولید عکس ها مصرف شده است.بیشتر بخوانید:مفروضات شخصی ۲۶۷ میلیون کاربر فیسبوک محسوس شداینستاگرام احصائیه اینفلوئنسرهای تبلیغ کننده تنباکو و اسلحه را مسدود می کنداعمال قوانین سختگیرانه تر در ژاپن برای فعالیت غول های اینترنتیفیسبوک بخاطر مقابله با اندروید سیستم عامل می سازدقابلیت میانه روی آزمایی و شناسایی محتوای دروغ به اینستاگرام تکثیر شد
  • ۹۸/۱۰/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی