انجمن ایران کره

اقبال و سنای آمریکا پس از چند روز مناظره بالاخره بر عادت طرح جامعی برای امن اقتصادی در عهد شیوع ویروس کرونا به توافق رسیدند. بسته ی حمایتی دو تریلیون دلاری که به ارامش طرفین رسید، پس از تصویب نهایی جماعت سنا و مجلس نمایندگان، بخاطر توزیع تو حوزه های هدف، آماده می شود. در آخرین ساعت های مذاکره ی نوبت و سنا که احتمال توافق به خشکی امدن روال بسته ی حمایتی به شنوایی می رسید، اولین نتایج آن پیاده شدن بازار بورس آمریکا مشاهده شد و اکثر شاخص ها رشد را تجربه کردند.مقاله های مرتبط:اقتصاد کره جنوبی زیر سایه ی ترساندن ویروس کروناویروس کرونا مقدور است به رکود اقتصادی مانند بحران مالی سال ۲۰۰۸ منجر شود

شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تعطیلی کسب وکارهای وافر که بوسیله فکر سیاست های قرنطینه اجرا می شود، فشار زیادی بوسیله این کشور دانا می بطی ء. بازارهای بورس از همان روزهای اولیه ورود ویروس و بیماری کووید ۱‍۹، بازخوردی سلبی را مدال دادند و اکثر دارایی های سهام، سقوط را تجربه کردند. ازطرفی قیمت بیکاری خصوصا برای نیروهای ساعتی در روزها و هفته های گذشته افزایش یافت و روانی رو به رشدی برای ماه های پیش رو پیش دماغ می شود. دراین میان نصیب و قسمت آمریکا تلاش می بطی ء تا با انواع بسته های حمایتی، از وخیم تر شدن شرایط بخاطر کسب وکارها جلوگیری درنگ. آن ها در توافق با سنا، یکی از بزرگ ترین ودیعه های حمایتی اقتصادی را از دوران رکود سال ۲۰۰۸ تصویب خواهند کرد.کلیات بسته ی حمایتی آمریکا

ابعاد بسته ی کمک مالی آمریکا در عهد جنگ کرونا، پس از حدود یک هفته مناظره و مذاکره، بوسیله دو تریلیون دلار رسید. این بسته از طرق گوناگون همچون پرداخت بدهی خواه دستیار نفقه به کسب وکارها، کمک مالی بوسیله مراکز درمانی و حتی پرداخت مستقیم وجه به شهروندان اجرا می شود. به طور طاسی می استعداد چهار حوزه و هدف را برای بسته ی حمایتی آمریکا گلچین کرد:صیقلی مستقیم وجه به اکثر شهروندان آمریکاییحدود ۳۵۰ میلیارد دلار بدهی برای کسب وکارهای کوچک که درصورت اختصاص قرضه برای صیقل حقوق کارمندان، دربرگیرنده بخشودگی هم می شود.حدود ۵۰۰ میلیارد دلار کمک خرج به صنایع و بطرف خانه هایی که بیشتری خسران را از شیوع ویروس کرونا معتدل شدند، به علاوه ی ۵۰ میلیارد دلار معاون هزینه بخاطر باهم اتحاد کردن های هواپیماییحداثل ۷۵ میلیارد دلار دستیار هزینه بخاطر مراکز درمانی و بیمارستان ها



مذاکره پرگیر جزئیات بسته ی امن اقتصادی، از هفته ی گذشته داخل مجلس سنای آمریکا ابتدا شد. دموکرات ها و جمهوری خواستگار سنا بر سر حصه های گوناگون بسته بحث و تبادل نظر می کردند تا حداکثر حمایت از کسب وکارها در وام ها و تسهیلات پرداختی صورت بگیرد. دموکرات ها زیاد از همه بوسیله دنبال افزایش دستیار هزینه های پرداختی برای کارمندان و کارگران بودند.

اولین معاون هزینه ی پرداختی برای مقابله با آثار اقتصادی ویروس کرونا، ابتدای ماه سیال میلادی توسط مهتر جمهور این ملک امضا شد که نرخ ۸/۳ میلیارد دلاری داشت. مقدماتی سپرده ی حمایتی بخاطر پرداخت بوسیله بیمارستان ها و مراکز خدماتی مشالبه تصویب شد. بخش عمده ای از این دستیار هزینه همچنین به فعالیت های بین المللی داخل واکنش به همه گیری کنونی خاص یافت.

هفته ی گذشته، بسته ی حمایتی دیگری داخل آمریکا مطرح شد که به نرخ ۱۰۴ میلیارد دلار، تکرار خسارت ترک فرمان بیماران را هدف صبر داده بود. همکاری های ارشد با بیش از ۵۰۰ کارمند، دربرگیرنده این طرح نمی شدند. به علاوه همدستی های کوچک با کم از ۵۰ کارمند امکان درخواست معافیت از بازپرداخت تسهیلات را قبض کردند. مصوبه ی مذکور، دربرگیرنده پرداخت دستیار هزینه ی ۱۰ روز مرخصی درمانی به کارمندان می شد. نیز طبق همین مصوبه، یک برنامه ی اورژانسی مرخصی با حقوق برای والدینی طراحی شد که به خاطر تعطیلی مدارس فرزندان بر اثر شیوع ویروس کرونا، شغل آن ها بی قراری کوچکتر تأثیر قرار گرفته بود. تو جزء دیگری از امانت ی مذکور، برنامه های کمک غذایی و افزودن بیمه ی بیکاری درون ایالت های انواع متداول دید راحتی داده شد.



ایده ی پسند سپرده ی حمایتی مجلل دو تریلیون دلاری، نخست توسط جمهوری خواهان درون مجتمع سنا مطرح شد. البته آن ها برای تصویب حاجت به ۶۰ رأی طبق داشتند و درنتیجه به ظهر حمایت دموکرات ها نیز بودند. چاک شومر، رهبر اقلیت سنا و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، درون روزهای گذشته مذاکرات مشقت را برای تصویب طرح نهایی قفا سر گذاشتند. طرح اولیه ای که جمهوری خواهان ارائه کرده بودند، تا پیوستن به ارامش نهایی چند وهله تغییر کرد. اگرچه طبق توافق انجام شده، معاون هزینه ی بیشتری بوسیله شرکت هایی صیقلی می شود که صنایع کمال مطلوب آن ها خسران بیشتری دیده اند، دموکرات ها قوانین باطراوت گیرانه ای را التماس کرده اند تا پیاده شدن شیوه ی توزیع بدهی ها نظارت بیشتری عارض بگیرد. به علاوه دموکرات ها ضیق یدکی مخبر کردند تا دستیار هزینه به مراکز درمانی بیشتر شود و همچنین بیمه های بیکاری نیز تسهیلات بیشتری ستاندن کنند.اکثر شهروندان آمریکایی، کمک نفقه ی ۱،۲۰۰ دلاری دریافت خواهند کردپرداخت کمک هزینه به شهروندان و کسب وکارها

کلیات طرح توافقی تو کانون سنای آمریکا نشان می دهد که خرج ای بوسیله عارض یمین بوسیله اکثر شهروندان آمریکایی صیقل خواهد شد. پرداخت ۱،۲۰۰ دلار به هر شهروند و ۲،۴۰۰ دلار بوسیله هر زوج، در این طرح تدوین شده است. به علاوه، خانواده ها به ازای هر فرزند، ۵۰۰ دلار کمک خرج دریافت می کنند. افرادی که حقوق سالانه ی زیاد از ۷۵ هزار دلار دارند، کمک هزینه ی کمتری دریافت می کنند. افراد با درآمد سالانه ی بیش از ۹۹ هزار دلار نیز هیچ معاون هزینه ای اخذ نخواهند کرد. صیقل کمک نفقه ها براساس گزارش های مالیاتی سال ۲۰۱۸ افراد و خانواده ها رخ می گیرد.

طرحی که جمهوری خواستگار سنا ارائه کرده اند، شامل پرداخت قرضه با پشتیبانی دولت فدرال بوسیله کسب وکارهایی با تعداد کارمند ناچیز از ۵۰۰ نفر می شود. همان طور که گفته شد، احتمالا ۳۰۰ میلیارد دلار به این بخش خاص خواهد یافت و هر تصرف وکار واجد شرایط، حداکثر ۱۰ میلیون دلار قرضه دریافت می یواش. به علاوه، اگر تصرف وکارهای هدف، نیروی انسانی خویشتن را تا ۳۰ ژوئن سال جاری حفظ کنند، واجد شرایط بخشودگی درون سطوح انواع غم می شوند. این جزء با هدف تشویق کسب وکارها بوسیله حفظ نیروی انسانی در عهد بحران اقتصادی تصویب شد.



اکثر پلیس های سنا شامل دموکرات ها و جمهوری خواه ها، در جریان مباحثه برای قبول طرح پناه اقتصادی، تمام تلاش خود را برای هدفمند کردن دستیار هزینه انجام دادند. آن ها به ظهر این بودند که کمک هزینه های پرداختی، درنهایت بوسیله جیب مدیران اجرایی و ثروتمند کسب وکارهای بزرگ واریز نشود.

طرح حمایتی دربرگیرنده کمی به ارزش حدود ۲۰۰ میلیارد دلار می شود که قرضه هایی را به شرکت های هواپیمایی و دیگر صنایع با بیشترین ضرر از ویروس کرونا، صیقلی خواهد شد. تاکنون خاص ۵۰ میلیارد دلار کمک هزینه بخاطر خطوط هوایی و هشت میلیارد دلار برای همدستی های حمل ونقل هوایی در دید گرفته شده است. ۱۵۰ میلیارد دلار دیگر به صنایعی همچون هتل داری و کشتی رانی خاص خواهد یافت.

دنده ی آمریکا هنوز حاصل گیری نهایی درباره ی صنایع واجد شرایط ستاندن وام را ارائه نکرده است. ازطرفی تصرف وکارهای گوناگون در صنایع متعدد، عاشق معاون هزینه هستند. به عنوان مثال، صنعت رستوران داری تقاضای ۱۴۵ میلیارد دلار دستیار هزینه دارد، مربوط به در بسیاری از شهر ها، رستوران ها و مراکز توزیع، مجبور به تعطیلی شده اند.

مجلس سنا برای کمک بوسیله مقدر شدن درمان نیز دستیار خرج ای به شهرت Marshal Plan درون نظر دارد که جمهوری خواهان، مغز ۷۵ میلیارد دلار را بخاطر آن پیشنهاد می کنند. ازطرفی ظاهرا دموکرات ها تصمیم دارند تا کمک نفقه را به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند.



استیون منوچین، وزیر خرمن داری ایالات متحدهنظارت بر پرداخت کمک هزینه

همان طور که گفته شد، جلوگیری از سوءاستفاده ی شرکت های مبصر از کمک هزینه ها، بسرنوشت شوم دچار کردن مهمی از طرح زنهار اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهد. گزارش های اولین تقاضا می کنند که یک سازمان یا قسمت قسمت کردن مستقل، نظارت بر توزیع صحیح بسته ی حمایتی را برعهده خواهد گرفت. اگرچه ترامپ چند روز پیش تو مصاحبه ای گفته بود که خودش، مسئولیت نظارت را برعهده خواهد گرفت، ظاهرا کاخ سفید با پیشنهاد و طرح دموکرات ها بخاطر نظارت، موافقت کرده است. جو مانچین، سناتور دموکرات وست ویرجینیا، درباره ی نظارت کنار بسته ی حمایتی گفت:سیستم نظارتی بوسیله این دلیل ایفا می شود که شما با تفکر مرده دستیار نفقه ی قبض شده را به عنوان پاداشی به مدیران رده بالای خود پرداخت نکنید.

شرکت هایی که کمک هزینه ی دولتی را تو دوران بحران کرونا شهود می کنند، محدودیت هایی هم درون بازخرید سهام خود خواهند داشت. بازخرید سهام به این صورت است که یک شرکت، سهام خویشتن را داخل بازار بورس می خرد تا ارزش آن اضافه فاحش کند؛ رویکردی که درنهایت بوسیله نفع سهام داران ثروتمند و مدیران رده پشته خوهد وجود. باوجود تمام محدودیت های اعمال شده، هنوز برخی عقیده دارند که باز هم باید بازرسی بر سپرده ی حمایتی و محدود کردن شرکت های بزرگ، افزایش پیدا کند.

صرف رویت از تمامی اعلام و احتمالاتی که دوره بسته ی حمایتی آمریکا برای دوران مسری ویروس کرونا مطرح شد، این غرض تأثیر مثبتی کنار بازارهای اقتصادی داشت. بسیاری از کارشناسان حتی غرض آمریکا را مورد انتقاد استراحت می دهند و فدایی دیگر اجرای آن را چالش بر انگیز می دانند. ازطرفی بسیاری از بزرگ ترین شرکت های جهان که تأثیر عمیقی بر بازار و صنایع هدف خود دارند (به عنوان شهید تنها کافی است غول های فناوری را در نظر بگیرید) درون ایالات متحده فعالیت می کنند. خبری مثبت پیرامون فعالیت اقتصادی شرکت های مذکور و بازار محل فعالیت آن ها، می تواند تأثیری جهانی در پی داشته باشد. همان نعوظ که گفته شد، داخل ساعت های ابتدایی اطلاع دادن معارفه توافق، بازارهای آمریکا رشد شاخص بورس را تجربه کردند و تا اینکه برخی کارشناسان، افزایش قیمت بیت کوین درون روزهای اخیر را هم بی ارتباط با مصالحه متاخر قضا و قدر مردان و مجلس سنای آمریکا نمی دانند.بیشتر بخوانید:کاستی ۱۴ درصدی خرید جهانی گوشی هوشمند در فوریه ۲۰۲۰همه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۷ فروردین ۹۹]طرح فاصله گذاری مدنی تو ایران مقبول شد [جزئیات طرح]از سفر برگردید؛ احتمال دلمه شدن جاده ها برای کاهش عالمگیر کرونا وجود داردکدام کسب وکارهای آسیب دیده از نزاع کرونا وام دریافت می کنند
  • ۹۹/۰۱/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی