انجمن ایران کره

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، اخبار کرد طرح بور گذاری اجتماعی که وزارت بهداشت بوسیله ستاد مقابله با کرونا ارائه کرده بود، با آستان طولانی ۲۵ وسیله اجرایی مرتبط تصویب شد. وی تصریح کرد:شالوده این طرح مبتنی کنار مشارکت و همکاری مردم است و طبق آن، مراکز پرتجمع و متراکم در شهرها ازجمله بوستان ها و پارک ها و فروشگاه های بزرگ در بی مو کشور تعطیل خواهند حیات. همچنین همگی ی فروشگاه های تأمین کننده ی کالاها و مایحتاج عمومی مردم شبانه روز فعال خواهند حیات. مقاله های مرتبط:ویروس کرونا و دوری گزینی اجتماعی؛ چگونه به زندگی عادی خویشتن تو جامعه امتداد دهیم؟ناقلان پنهان؛ عامل ترویج وسیع ویروس کرونا در سطح گیتی

جزئیات طرح فاصله گذاری اجتماعی به زودی ابلاغ می شود. علی ربیعی، واج گوی دولت، درباره ی این طرح می گوید:امروز با اذن مهتر جمهوری، نصیب و قسمت و دایره ها و فعالیت های اقتصادی جز در موارد خاص و حساس تا ۱۵ فروردین تعطیل اعلام می شود که سیاهه آن را وزارت بهداشت ارائه کرده است و با شریک شدن وزیر صمت اعلام خواهد شد.

ربیعی یادآور شد با تصمیمات گرفته شده تو ستاد، کمترین استاندارد کارکنان تو سازمان ها آستان خواهند داشت و فداکار از آن ها همچنین به لباس دورکاری است و بدین ترتیب، اقتصاد قلمرو بوسیله هیچگاه وجه آسیب نخواهد نظر.

به گفته ی وزیر بهداشت، ایران توانسته موج فاتحه مصیبت را کنترل کند و بر آن مسلط شود و در برخی از شهرها، ورودی و خروجی بیماران به تعادل رسیده است. وی می گوید تخت های تهی حزن داریم و این علامت می دهد موج شروع این بیماری را کنترل کرده ایم. بااین حال، ممکن است با بازگشت مسافران نوروزی، موج دوم بیماری کووید ۱۹ را در قلمرو تماشاگر باشیم. طبق اعلام علی حیدری نجات، سرپرست دایره جوانان پری هلال احمر، از ابتدای اجرای طرح غربالگری از میان حدودا ۱۱ میلیون نفر تاکنون ۸ هزار نفر مشکوک به کرونا تو ورودی های شهری ۱۳ استان خبر شده اند.

طبیب زالی، فرمانده ی عملیات مدیریت کرونا در تهران، نیز می گوید زیادترین مسافرانی که درون این ایام در قلمرو جابه جا شدند، از استان تهران بودند و مقاصد سیر تکاملی آن ها به همه ی استان ها اعم از آلوده خواه غیرآلوده بوده است. درحالی کهقرار بود این سخت گیری از ۲۴ اسفند برای ترددها اجرا شود، درنهایت با ابلاغ رئیس جمهور، از فردا سفرهای متاخر و برون رفت از شهرها ممنوع خواهد بود. واج گوی بخت می گوید آیین نامه ی اینکه چه کسانی برای چه کارهایی می توانند از شهرهایشان خارج شوند، تو وزارت قلمرو پذیرش و ابلاغ خواهد شد. بوسیله گفته ی وی، آمار نشان می دهد داخل جایی که سیر ادا شده، موج جدیدی از مصیبت اتفاق بی ریا است.مقاله های مرتبط:کاهش بی سابقه ی بهای بلیت قطار و هواپیما در ایام شیوع کرونارئیس جمهور: غربالگری مسافران نوروزی ازطریق تماس تلفنی انجام می شود

ربیعی می گوید سفارش می کنیم مسافران بازگشت خویشتن را طوری تنظیم کنند که بوسیله روزهای ته نرسد و این موضوع سبب شلوغی نشود. او اعتقاد دارد این غرض ابکی گیرانه و امکان پذیر است تعدادی از انسان را ناراضی کند؛ ولی قضا و قدر ناچار است برای مصونیت مردم و حفظ جان آن ها تصمیمات ابکی گیرانه بگیرد و قوه ی قضاییه نافرمانی از این اذن را بررسی می کند و جرایم ویژه سرکشی را مدنظر قرار می دهد و نیروی انتظامی بی آرامی دراین شالوده پیشگیری و اقدام خواهد کرد. داخل لب حال، ربیعی تأکید می کند:مسافران خروجی به جانب تهران دیگر نباید بطرف خانه بوسیله شهر مسیرها را طی کنند. این تصمیمی است که قطعا باید اجرا شود و باید از بزرگراه ها و کمربندی ها عبور کنند. درون خروجی شهرها، مسافران کنترل می شوند و با خلق آمادگی وزارت بهداشت و هلال احمر، به مسافران باید برگه های سلامت داده شود تا داخل حروف بازگشت بتوانند لول کنند.

به گفته ی رئیس پلیس گونه راهور ناجا، مدت اجرای محدودیت های تردد برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا فعلا تا ۲۱ فروردین ۹۹ است و در صورت تمدید اعلام می شود.

از دیگر تصمیمات دولت، تعطیلی مراکز تفریحی بود. ربیعی گفت:در جلسه ی امروز ستاد گزارش شد تجمع ها و حضورها درون پارک ها بود دارد و عده ای روال عادی دوردور خود را می کنند که حتما تصمیمات شاداب گیرانه دراین مبنا اتخاذ خواهد شد و امسال به طورقطع سیزده بدر سال قبل را نخواهیم داشت و شلوغی در کامل مراکز ممنوع است و از آن جلوگیری خواهد شد. چنانچه به همین شکل ترددهای غیرضروری درون سطح ولایت انجام شود، حتما تصمیمات سختگیرانه و جدی تازگی اتخاذ خواهیم کرد.

سخن گوی طالع درباره ی غربالگری مسافران گفت با تمهیدات وزارت ارتباطات، حرکت این افراد اطلاع می شود که به کجاها می روند. همچنین، امروز ابلاغ شد افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا اعمال قانون و قرنطینه خواهند شد. درصورت شدیدنبودن بیماری آن ها این قرنطینه داخل منزل یا نقاهتگاه های وزارت بهداشت و درمان خواهد حیات که باید ۱۵ روز خود را بوسیله صورت قرنطینه سپری کنند.

غلام حسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، تیمار درحساب توییتری خود از تعطیلی کامل گلستان های شهر تهران اطلاع داد. وی نوشت:درون های ورود و پارکینگ کلیه ی بوستان های محصور سپرده خواهد شد و داخل مابقی، نگهبانان و یگان حفاظت ⁧‫شهرداری‬⁩ با همکاری شهروندان تاحدممکن از ورود ممانعت می کنند.

وی نیز با بیان اینکه تعداد مسافران مترو به یک هجدهم زمان طبیعی کاهش یافته است، از تعطیلی مترو هشتگرد و کاهش روزگار خدمت رسانی در تهران خبر انصاف.باتوجه بوسیله مصوبات ستاد مبارزه با #کرونا و تأکید شورای دهات تهران، تعداد سرویسهای #مترو بوسیله یک سوم کاهش یافت؛ و سرویس مترو کرج هر ساعت یک بار عمل می شود. مترو هشتگرد تعطیل شد.— غلامحسین محمدی🇮🇷 (@G_H_Mohammadi) March 27, 2020



سخن گوی وزارت بهداشت می گوید انسان حتما بخاطر حفظ کردن سلامتی خود و قوم و اطرافیانشان بوسیله سامانه ی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

به روزرسانی ۸ فروردین:

به گزارش شان اطلاع رسانی وزارت کشور، تو اطلاعیه عده یک کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است: در ادامه ی اقدامات مستمر یک ماه اخیر توسط همه ی دستگاه ها که با حداکثر حجم بوسیله رخ ۲۴ ساعته و پیوسته برای مقابله و باز داشتن از بسط عالمگیر کرونا تو سرزمین قیافه گرفت، طرح استحکام بور گذاری مدنی با شعار دستیار بوسیله سخت گیری کمیت زنجیره ی انتقال بیماری با رویکرد کاهش وفاق ها، لیس برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری در سطح قلمرو (مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می شود و داخل صورت مقبول ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تسلسل خواهد شد.

درون زمان اجرای این طرح؛

۱- صرفا افراد مردمان بی حرکت هر دهات مجاز به دخول آن بطرف خانه بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه ی اطلاع افراد ساکن و اهل با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه مجله خودرو صورت می پذیرد.

۲- خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی بخاطر رفتن به نگرش سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می شود. این افراد در کشش دست خط اجازه ی ورود به شهرها را نداشته و از به خشکی امدن گذرها عبور خواهند کرد.

۳- مدارس و دانشگاه ها تا پایان زمان طرح تعطیل است.

۴- پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و... که محل شلوغی افراد هستند، تعطیل خواهند حیات.

۵- اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب قسمت قسمت کردن بندی سه گانه (گروهی که باید کاملا فعال باشند مجرا شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که براساس اقتضا و وضعیت محلی فعالیت آن ها می تواند مشروع باشد، جدول عده دو) بوسیله شرح پیوست، فعالیت می کنند.



۶- ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره دستیار شریف مهتر جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیروهای اداری و به رخ شیفت بندی خدمات رسانی خواهند کرد.

۷- برگزاری هرگونه عادات که انگیزه تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیررسمی) ممنوع است.

۸- تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، محموله بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت سرگشاده ممنوعیت ها نمی شود.

۹- انفراد حداکثری درون جابجائی مسافر با هواپیما، ترن و اتوبوس های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، اعمال می شود.

۱۰- طرح کنترل های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با شریک شدن بسیج، هلال احمر و سایر بسرنوشت شوم دچار کردن های ذیربط در نقاط تک نظر، اجرایی خواهد شد.

۱۱- ممنوعیت های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه های دولتی که محل سکونت آن ها با نگرش کارشان در یک خال راحتی ندارد نمی گردد و تیم های تشخیصی مستقر داخل مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان رفتار می کنند.

در ادامه ی این طرح تأکید شده است: «به منظور وجهه اجرای طرح، خودروهای افراد متخلف از این هنجار به مدت یک (۱) ماه با اخذ کلیه ی هزینه های جانبی گرفتار می شود. همچنین جریمه نقدی بوسیله مسکوک ۵۰۰ هزاره تومان و پلمپ واحدهای صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی بوسیله مدت یک ماه، تو دستور امر قرار دارد.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بلای ناگهانی کرونا مستقر در وزارت ملک در اطلاعیه های بعد اینده جزییات و نکات مورد تأکید را مستمرا بوسیله وقوف کلیه مردم عزیز ایران می رساند و نیز این کمیته آماده ی قبض نظرات و پیشنهاد ها است.

برای معارفه عموم، کمیته ی مستقر در وزارت قلمرو در سطح ملی و ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا مستقر در استانداری ها و فرمانداری ها، مسئول پیگیری فرایند اجرای طرح بوده و به عارض روزمره ضمن رصد شرایط، نسبت بوسیله اتخاذ تدابیر لازم اقدام خواهد کرد.»

به روزرسانی ۹ فروردین:

رئیس جمهور امروز گفت طرح فاصله گذاری اجتماعی و اصل مصوبه ی آن تا ۱۵ فروردین و ادامه اشتا ۲۰ فروردین است.

وی همچنین از اختصاص ۲۰ درصد بودجه ی سال به مقابله با کرونا اطلاع داد؛ او گفت بوسیله عبارت دیگر حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور به مقابله با بلای ناگهانی کرونا اختصاص یافته که این حکم باتوجه بوسیله وضعیت تحریم، برای تمام دنیا تعجب آور بوده است.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد:ما بر خرید و خرید اینترنتی تأکید کردیم تا تا اینکه الامکان آدم نیازهای خویشتن را از مشارکت های اینترنتی فراهم کنند و قرار شد اقداماتی که شده و لازم است، از قاعده وزارت سمت مطرح شود تا مردم تا جایی که احتیاج هست، از خانه خارج نشوند و فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

رئیس جمهور همچنین گفت که ۹۰ درصد نفقه ی درمان کرونای بیماران را نوبت و بیمه پرداخت کرده و بیمار تنها ده درصد هزینه را پرداخت می کند.

حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته مدنی و انتظامی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درمورد کاهش ترددها گفته است، از زمان آغاز طرح فاصله گذاری مدنی تاکنون بیش از ۶۵ درصد از حجم فعالیت ناوگان حمل ونقل تو بکلی کشور کاهش پیدا کرده است.بیشتر بخوانید:دوری گزینی اجتماعی؛ توصیه های فضانوردان در اساس تنهایی و قرنطینه خانگیهمه گیری ویروس کرونا حفظ حریم شخصی را تغییر داده استارسال داده ها صحیح درباره کووید ۱۹ برای یک میلیارد نفر از کاربران فیسبوک و اینستاگرامعبرت های مدیریتی که از واکنش ایتالیا به ویروس کرونا می آموزیمافزایش سقف تراکنش های بانکی باعث افزودن علت کلاهبرداران شده است
  • ۹۹/۰۱/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی