انجمن ایران کره

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از وب ام دی یک بررسی  جدید نشان می دهد این هیجان از سرایت ویروس کرونا به اعضای دیگر خانواده بی پایه نیست.

مطالعه پژوهشگران داخل درون دانشگاه فلوریدا علامت می دهد که گمان انتقال ویروس کرونا به اعضای خانوار یک ناتندرست کووید-۱۹ بیش از ۱۹ درصد است بوسیله عبارتی می قابلیت صدای زیر مردانه داشت که از هر پنج نفر افراد خانوار یک نفر ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شود.

بررسی این پژوهشگران همچنین علامت می دهد حدود ۱۴ درصد وفاق های نزدیک بیماران کووید-۱۹ به جز افراد خانوارهایشان نیز دستخوش عفونت با ویروس می شوند.

این پژوهشگران این میزان خطر را با کاربرد ازاطلاعات ۲۱۲ ناسالم «بدوی»، ۱۳۷ فرد تو تماس نزدیک با این بیاران که دستخوش کووید-۱۹ شده بودند و ۱۹۳۸ تماس نزدیک آلوده نشده درون خانه دادن گوانگ ژو داخل چین لحاظ کردند.

این پژوهشگران بخاطر ارزیابی کوفتن نمونه خطر از یک استاندارد آماری برای برای در نظر گرفتن تفاوت ها در میزان در معرض قرارگیری به ویروس استفاده کردند، مثلا اینکه یک نفر یا دو نفر از اعضای خانوار به مصیبت مبتلا هستند. این پژوهشگران مدت میانگین حوالی کمون خواه پنهانی بیماری را ۴ روز و حداکثر مدت گستردن دهندگی بیماری را ۱۳ روز در دید گرفتند.

یکی از شگفت آورترین یافته های این پژوهشگران این است که «سرایت دهندگی بیماری داخل گرداگرد استتار مصیبت یعنی هنگامی مریض هیچ علامتی نشان نمی دهد بسیار بالا است. مقیاس سرایت دهندگی ویروس طول دوره بی مدال بلای ناگهانی به همان کمیت دوره علامت دار آن بود.»

به گفته این پژوهشگران حتی پیش از آنکه بیماران ایزوله شوند، «شمار زیادی از موارد سرایت ویروس رخ داده بود».

این پژوهشگران بوسیله این نتیجه می رسند که ویروس متاخر کرونا با صیت رسمی ویروس سارس-کوو-۲ که عامل بیماری کووید-۱۹ است، نسبت به ویروس های کرونای عامل سارس یا مرس سرایت دهندگی بیشتری در خانوارها دارد و افراد ۶۰ ساله و بالاتر بیشترین آسیب پذیری را از شمارش گرفتن کووید-۱۹ از اعضای خانواده یا اندوه اتاقی هایشان را دارند.

نتایج این بررسی که هنوز قضیه بازبینی بوسیله کارشناسان مستقل و ترویج در ژورنال های علمی را طی نکرده است، در موجودی داده های پیش از انتشار medRxiv صبر داده شده است.
  • ۹۹/۰۲/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی