انجمن ایران کره

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از حلقه خبرنگاران جوان، همواره تصرف جنگل ها، کوه، اراضی ملی و... به عنوان یکی از مشکلات ناحیه خصوصا در تقدیر های سیرت آن عنوان شده است. همچنین این موضوع همیشه به عنوان یک قضیه جدی در دستگاه قضا، سازمان حفاظت محیط زیست، اداره منابع طبیعی و... مطرح بوده ولی چند وقتی است که مقابله با آن شکل قطعی تری به خود گرفته است.

چندی پیش نیز ویدئویی داخل فضای مجازی منتشر شد که از جلوه تازه تری از دست اندازی ها به منابع ملی خبر می داد. این ویدئو تصاویری از دزدیده شدن سنگ های رودخانه شاهرود طالقان، استان البرز را به ارائه گذاشت که در جنس خود قانون بدیعی است.

ولی منفعت این شیوه ابتکاری به جیب چه کسانی سرازیر می شود؟

مسعود غیاثی، مدیر رودخانه ها و سواحل شریک شدن آب منطقه ای البرز درون پاسخ به این پرسش گفت: افرادی هستند که به رودخانه طالقان می آیند و سنگ های تخته ای آن را برای مصارف پیدایش وساز با خویشتن می برند. علیه این افراد اقامه جنگ کرده ایم و ردیابی های قضایی داخل حال انجام است. جمع آوری سنگ های رودخانه ای اگر با کارشناسی ارتکاب شود برای رودخانه موثر است و باعث لایروبی آن می شود، افراد یادشده می توانند برای این فقره از راه اندازی صمت مجوز شهود کنند تا ما نگرش مناسبی را بخاطر جمع آوری سنگ های رودخانه مشخص کنیم. با این کار غم رودخانه لایروبی و غم جمع آوری عقل ها در بستر قانون انجام می شود.

اما به گفته غیاثی پیگیری های قضایی به کام سارقان سنگ خوش نیامده و چند باری به نشانه اعتراض به دستگاه های اجرایی از جمله فرمانداری مراجعه کرده اند آن ها ادعا می کنند که محل بهره شان همین سنگ های رودخانه ای است. گویی که محل تصرف کم درآمدی را غم تفویض کرده اند!
  • ۹۹/۰۶/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی