انجمن ایران کره

آرم مجددا صیت خود را در یکی از اساسی ترین رخدادهای تاریخی دنیای فناوری ثبت کرد. این شرکت بریتانیایی کوشا در صنعت شقه هادی چند روز پیش با گستردن شناسایی ادغام ۴۰ میلیارد دلاری خویشتن با انویدیا، به صدر اعلام دنیای فناوری آمد. چهار سال پیش هم که خبر فروش ۳۲ میلیارد دلاری به شرکت ژاپنی سافت بانک منتشر شد، آرم داخل صدر اخبار قرار گفت.

اطلاع فروش آرم به انویدیا با طولانی دلربایی ها و فرصت های احتمالی که داخل میدان فناوری خلق می کند، با موانعی روبه رو شده است. یکی از بی قراری بنیان گذاران آرم کارزاری را بوسیله راه انداخته است تا بریتانیا را به دخالت در فرایند سودا احتمالی شرکت به انویدیا مجبور بطی ء. او پیشنهاد می دهد که طالع بریتانیا، مجددا آرم را به عنوان یک شرکت سهامی اختصاصی بوسیله رسمیت بشناسد.

هرمن هاسر که آرم را درون سال ۱۹۹۰ به همراه چندی از همکارانش بوسیله نشانی یک اسپین آف از انبازی Acron Computers روش اندازی کرد، نامه ای سرگشاده بوسیله مطلع وزیر بریتانیا، بوریس جانسون نوشته است. او نگرانی شدید خود را از گمان از دست رفتن شغل های بی حد درون کشور به مبدا وزیر اطلاع داد. در پاره هایی از نامه ی هاسر به تغییر احتمالی معیار تصرف وکار آرم درصورت فروش بوسیله انویدیا اشاره می شود که حتی روی استقلال اقتصاد بریتانیا هم تأثیر می گذارد.از بین رفتن نجات آرم، بزرگ ترین چالشی است که با فروش به انویدیا رخ می دهد

اندوه زمینه گذار آرم برای جلب نظر عموم مردم و دیگر مدیران سابق آرم، وب سایتی را برای محاربه خود موسوم بوسیله Save Arm راه اندازی کرد تا برای جلوگیری از سودا شریک شدن به انویدیا، صحه جمع یواش. هاسر از نوبت بریتانیا می خواهد که با ورود به روند ابتیاع یا ایجاد مفاد قانونی محدودکننده، قرارداد را تاحدی کنترل کند. او پیشنهاد می دهد که انویدیا ملزم به رعایت قوانینی همچون حفظ کردن نیروی انسانی کنونی و عرضه دادن فناوری ها به همدستی های بریتانیایی شود تا شرکت های کوشا در آن ملک هنوز بتوانند از مزایای آرم روزی مند شوند. بوسیله هرحال نفوذ کردن های انتقادی و اعتراضی نسبت بوسیله فروش آرم به انویدیا، جنین دیگر شرایط جذاب و جالب دنیای فناوری داخل خارج از کشورهای فرمان روای صنعت یعنی ایالات متحده و گره را مدال عدالت. بوسیله هرحال شهروندان و مدیران بریتانیایی نمی خواهند یکی از معدود قدرت هایشان تو دنیای امروز، از بین برود.

منتقدان فروش آرم به طور خلاصه به این نکته تعرض دارند که چرا انبازی بریتانیایی برای هدف مستقل ماندن تکاپو نمی کند. آن ها درون ابتدا اعتراض می کنند که چرا آرم به سافت بانک فروخته شد و چرا امروز دولت بریتانیا مفید برای حفظ کردن استقلال این مشارکت و دیگر فعالان تویی صنعتی فناوری انجام نمی دهد؟



هاسر تو امتداد ی روزنامه اش به این نکته اشاره می یواش که فروش آرم بوسیله یک انبازی آمریکایی، عواقب عریض ای در بی مو بازار بین المللی خواهد داشت. آرم تحت مالکیت انویدیا باید قوانین صادراتی ایالات متحده را احترام گذاردن نرم و درنتیجه شریک شدن اش با شرکای بزرگ چینی دچار اختلال می شود. نیز در ادامه ی زنجیره، همه ی شرکت هایی که با آرم حکم می کنند باید قوانین CFIUS را رعایت کنند. هرمن درون صحبت های خود بوسیله حق مالکیت اقتصادی بریتانیا اشاره می یواش که با بود شرکت قدرتمندی همچون آرم، وجهه می شد. از نظر او اکنون با فروش آرم به انویدیا، غرض های مهم شرکت پیش گام بریتانایی بوسیله جای کشور وطنش، داخل قلعه سفید اندوهناک می شود.

سیمون سگارس، مدیرعامل آرم و جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، تاحدودی بخاطر انتقادها و تعرض های این چنینی آماده بوده اند. آن ها تو مجمع خبری که پس از اخبار رسمی معامله برگزار شد، روی حفظ استخلاص آرم پس از فروش به انویدیا تأکید کردند. آن ها می گویند معیار کسب وکاری کنونی تو ارائه ی مجوز به انبازی های مشتری آرم ادامه پیدا خواهد کرد و البته ادغام، بوسیله نفع مشتریان هر دو شریک شدن آرم و انویدیا خواهد بود. مدیرعامل انویدیا می گوید ادغام آرم، منجر بوسیله ترقی ی فناوری ها و عرضه ی محصولات و دستاوردهای بهتر به مشتریان کنونی حزن می شود. دراین میان، هاسر با تلاش می گوید که هیچ بیانیه و صحبتی ازسوی مدیران آرم و انویدیا، بدون اصول حقوقی سزاوار سرزنش پذیرش نیست.

هاسر داخل بخشی از نامه اش به نیروی انسانی آرم اشاره می کند. او می گوید مهندسان و کارمندان آرم حالا داخل شهرهای انواع بریتانیا از کمبریج و منچستر و بلفست تا گلاسکو و شفیلد و وارویک ساکن و کوشا هستند. از نگاه هم مبنا گذار آرم، وقتی ساختمانی مرکزی همدستی به ایالات متحده منتقل شود، بسیاری از این شرایط کاری و استخدامی از بین می رود. هاسر درون دنباله ی گفتگو هایش سودا Cardbury توسط Kraft را مثال می زند.

مدل تصرف وکاری آرم از ابتدای فعالیت با این اصل پیش رفت که آن ها ازلحاظ خلاصی و بی طرفی تو دنیای نیمه هادی، مانند سوئیس درون دنیای سیاست و اقتصاد باشند. به همین دلیل شرکت بریتانیایی، مجوزهای طراحی خود را به بازه ی گسترده ای از شرکت های خریدار ارائه می کند که بسیاری از آن ها با یکدیگر رقابتی شدید دارند. درون میان همین مشتریان، رقبای جدی انویدیا بی قراری دیده می شوند. هاسر اعتقاد دارد بیع آرم به انویدیا و فعالیت دون کنترل یکی از مشتریان، مناسبت های کسب وکاری آرم را ناپایدار می درنگ.

درمیان تمامی نگرانی هایی که هاسر در وفاق با فروش آرم به انویدیا مطرح می کند، استقلال این شرکت از ایالات متحده بیش از همه وقار دارد. آرم امروز بوسیله عنوان یکی از مستقل ترین شرکت های دنیای فناوری شناخته می شود که قطعا پس از بزمین نشستن به انویدیا، بخش اساسی ای از آن را از دست می دهد. هاسر در امتداد ی نامه به نقش اساسی و سهم میدان ۹۵ درصدی آرم در بازار پردازنده گوشی  های هوشمند رمز می کند. همین موقعیت، آرم را به تنها شرکت بریتانیایی تبدیل کرده است که در بازار نگرش فعالیت، تسهیم غالب دارد. آرم امروز بوسیله قیافه کاملا متمایز، درکنار غول های دسته FAANG (فیسبوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل) استراحت می گیرد که هرکدام داخل مملکت های فعالیت خود، کار روای میدان هستند.

هاسر تو اندکی از نامه اش اشاره ی جالبی به اغتشاش تجاری ایالات متحده و چین و نقش بریتانیا دارد:درون دورانی که مهتر جمهور آمریکا، از برتری فناورانه ی کشورش بوسیله عنوان اسلحه ای در نبرد تجاری با گره استفاده می کند، بریتانیا باید سلاح خاص خود را داشته باشد. آرم امروز در گوشی های هوشمند ساخت اپل، سامسونگ، هواوی، سونی و تقریبا تمامی برندهای جهان استفاده می شود و می تواند تأثیری ژرف روی آن ها داشته باشد.مقاله های مرتبط:معامله آرم به انویدیا صنعتی شقه هادی را دگرگون می کندچرا بیع آرم توسط انویدیا تصمیم درستی نیست؟

مجله ی هاسر بوسیله جانسون، اولین واکنش بنیان گذاران آرم به سودا این شرکت (آن اندوه دو بار) ازاله. تو ماه آگوست، ابتدایی شایعه ها مبنی پهلو تمایل خرید آرم ازسوی انویدیا طرح شد. تودور براون، غصه شالوده گذار و مدیر کل سابق آرم داخل واکنشی به روش مدیریت آرم توسط سافت بانک اعتراض کرده بود و ابتیاع به انویدیا را یک راهکار اشتباه برای فرار شرکت ژاپنی از چالش های مالی دانست.

سافت بانک با معامله آرم تصمیم داشت تا نفوذی سریع به بازار فناوری های اینترنت اشیاء داشته باشد. آن ها زیاد از همه روی استاندارد کسب وکاری آرم و مناسبت هایش با تولیدکننده های شاداب ابزار متمرکز بودند تا شاید موج جدیدی از سرمایه گذاری داخل IP و شقه هادی ها در وسیله های متصل به اینترنت به راه بیندازند. درواقع سافت بانک تصمیم نداشت تا تمرکز روی موضوع های دوست داشتنی و داغ مرسوم قرین درک قدر یا بهای چیزی جعلی و سیستم های خودکار را به عنوان حوزه ی حقیقی سرمایه گذاری دنبال درنگ.

برنامه ی سافت بانک داخل تمرکز روی IoT با شکست روبه رو شد. صنعت اینترنت اشیاء با آن سرعتی که همه انتظار داشتند، لول نکرد. به هرحال این صنعت هنوز تا جوان شدن راه زیادی دارد و شاید حتی هیچ گاه به پیمانه ی بخش های دیگر دنیای فناوری، سودآور نشود.

تودور هم قرین هاسر اعتقاد داشت که فروش آرم به شرکتی که رقیب بسیاری از مشتریان محسوب می شود، رهایی مشارکت بریتانیایی را از بین می سرما. به هرحال تعرض ها بوسیله سودا ۴۰ میلیارد دلاری آرم بوسیله انویدیا هنوز دنباله دارد و باتوجه به مخالفت های احتمالی انتظام گران قانونی، شرایط برای دو شرکت بریتانیایی و آمریکایی آسان نخواهد بود. به همین برهان مدیرعامل انویدیا پیرامون ی زمانی ۱۸ ماهه را برای بازپسین شدن قرارداد پیش بینی کرده است.بیشتر بخوانید:جن سون هوانگ: انویدیا و آرم مکمل یکدیگر هستنداحراز هویت ازطریق حسگر اثر انگشت برای ورود به واتساپ کوچکتر وبجنسن هوانگ می گوید احتمالا پردازنده های آرم با برند انویدیا عرضه می شوندفروش آرم به انویدیا صنعت نیمه هادی را دگرگون می کندانویدیا درصدد گنجاندن پردازنده های گرافیکی خویشتن در گوشی های مهیا بوسیله آرم است
  • ۹۹/۰۶/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی